گزارش شهر
کد خبر : 6085
پنجشنبه - 31 خرداد 1397 - 20:56

احداث بندرخشک اینچه برون هزار شغل ایجاد می کند

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر کشور و هیات همراه از مناطق مرزی گلستان و نشست وزیر با مدیران این استان در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس، افزود: عملیات اجرایی احداث بندرخشک اینچه برون پس از دو سال توقف، از ۶ ماه […]

احداث بندرخشک اینچه برون هزار شغل ایجاد می کند

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر کشور و هیات همراه از مناطق مرزی گلستان و نشست وزیر با مدیران این استان در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس، افزود: عملیات اجرایی احداث بندرخشک اینچه برون پس از دو سال توقف، از ۶ ماه پیش سرعت گرفته است.
وی گفت: علاوه بر این طرح، پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرگان و گرمسار نیز در روزهای آینده آغاز می شود که این پروژه هم تعداد قابل توجهی شغل برای جوانان مناطق مرزی گلستان ایجاد می کند.
هاشمی اضافه کرد: اتصال خط عریض راه آهن اینچه برون به ترکمنستان در خاک کشور همسایه که نیاز به پیگیری جدی دو وزارتخانه امور خارجه و راه و شهرسازی دارد و زهکشی هزاران هکتار اراضی شوره زار نواحی شمالی و مرزی گلستان از دیگر طرح هایی است که می تواند برای جوانان و مردم مناطق مرزی شغل ایجاد نماید.
وی، رفع مشکلات بازارچه مرزی اینچه برون و رونق مجدد آن را از مطالبات مردم این ناایه مرزی دانست و تصریح کرد: علاوه بر انجام این کار، گمرک اینچه برون با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دستگاه ریکس ری مجهز می شود.
استاندار گلستان دربخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال روستایی و طرح های تولیدی توسط مرزنشینان و روستاییان این استان تاکید کرد و گفت: از مجموع تقریبی ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم گلستان از این تسهیلات تاکنون ۱۰ درصد آن جذب شده است.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح های اشاره شده و نیز تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده توسط دولت، در ماه های آینده هزاران شغل در مناطق مرزی استان گلستان برای مردم و جوانان این خطه ایجاد شود.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر