استان ها
کد خبر : 6063
سه شنبه - 29 خرداد 1397 - 20:59

مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی باید جوان شود

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا ، علی جوادی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شکل گیری کانون ارزشیابی مدیران و مهارت آموزی آنان در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. وی گفت: حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برخی از وزارتخانه […]

مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی باید جوان شود

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا ، علی جوادی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شکل گیری کانون ارزشیابی مدیران و مهارت آموزی آنان در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
وی گفت: حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برخی از وزارتخانه ها در مجموع کمتر است و برای ترمیم و افزایش آن تلاش های اداری آن با موفقیت به انجام رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر دولت با کمبود منابع مالی مواجه است و امیدواریم با تامین اعتبار کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به حق و حقوق خود برسند.
جوادی در بخش دیگر سخنان خود ماموریت وزارت جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی درعبور از گردنه تحریم های جدید را دوچندان توصیف کرد و گفت: باید نسبت به بهره وری با حفظ ارزش آب و خاک کشاورزی طبق برنامه ریزی پیش برویم.
وی گفت : تفاوت ارزش آب ، خاک و تغییر کاربری ها در نقاط مختلف کشور نشان می دهد که با وجود همه تلاش های مثبت وزارت جهاد کشاورزی اما بهره برداری همچنان اصولی نیست و فاصله زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مازندران را همواره با کشور هلند مقایسه می کنند، گفت: بررسی ها نشان می دهد که حتی این استان درمقایسه با استان های کویری نظیر یزد در برخی از شاخص های بهره وری از جمله آب عقب است.
وی توضیح داد: در سه سال اخیر بر اساس یک برنامه ریزی اصولی یک هزارو ۲۰۰هکتار به سطح گلخانه ای استان یزد که متوسط بارندگی آن در سال ۶۰ میلی متر است ،اضافه شد، اما استان مازندران با متوسط ۶۰۰میلی متر بارندگی همچنان در این بخش توسعه مناسبی نداشته است.
وی در عین حال نقش استان مازندران را با تولید سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در امنیت غذایی غیر قابل انکار دانست و بیان داشت: ما از استان های شمالی به ویژه مازندران همانند کشور هلند توقع تولیدات کشاورزی آنچنانی را نداریم اما در مقام مقایسه با استان های دیگر باید بهره وری را در تولیدات کشاورزی دوچندان کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این وزارتخانه در تنظیم بازار مواد غذایی و امنیت غذایی به تولیدات محصولات کشاورزی مازندران از جمله گوشت قرمز و سفید، انواع آبزیان ،برنج، مرکبات، گل و گیاه و غیره چشم دوخته است.
جوادی امر تولید را یک امر مطلق در جهاد کشاورزی دانست و گفت: البته باید به مقوله کیفیت و بهره وری آن توجه جدی شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید این است که کسی سرمایه اش را به زمین و تولید کشاورزی گره بزند، مورد حمایت همه جانبه قرار بگیرد.
وی گسترش و تقویت تعاونی ها و اتحادیه های مختلف کشاورزی و همچنین ایجاد حلقه و زنجیره تولیدات کشاورزی را مهم و الزامی دانست و گفت: ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید به جیب کشاورزان برود.
به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا در این مراسم ضمن قدردانی از خدمت ۵۲ماهه دلاور حیدر پور در کسوت رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، عزیزالله شهیدی فر به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان معرفی شد.
شهیدی فر مسئولیت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل و معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران را در کارنامه دارد.
/۱۸۹۹/۶۹۹۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد