استان ها
کد خبر : 6057
سه شنبه - 29 خرداد 1397 - 16:19

تهران و البرز در انتظار سوت پایان پروژه همت

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، عملیات ساخت بزرگراه شهید همت به طول ۴۵ کیلومتر ۵ سال پیش کلید خورد که اهمیت این پروژه در اتصال به مسیرهای گردشگری شمال و شمال غرب کشور است. این پروژه عظیم که در امتداد بزرگراه تهران – کرج احداث شده، حدود ۱۵کیلومتر مانده به کرج […]

تهران و البرز در انتظار سوت پایان پروژه همت

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، عملیات ساخت بزرگراه شهید همت به طول ۴۵ کیلومتر ۵ سال پیش کلید خورد که اهمیت این پروژه در اتصال به مسیرهای گردشگری شمال و شمال غرب کشور است.
این پروژه عظیم که در امتداد بزرگراه تهران – کرج احداث شده، حدود ۱۵کیلومتر مانده به کرج بنا به عللی مانند وجود املاک شخصی و محدودیت تا حدودی با مانع اجرایی مواجه شده است.
با اینکه تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر از این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک رفته اما سر ریز شدن بار ترافیکی آن به بزرگراه تهران – کرج در ورودی شرقی شهرکرج، مشکل دیگری بر مشکلات ترافیکی البرز افزوده است.
قرار است این پروژه پس از تکمیل در ورودی شرقی شهرکرج به ۲ بزرگراه شمالی و جنوبی کرج متصل شود که اگر این مهم به سرانجام برسد بخش عمده ای از ترافیک ۲ کلانشهر تهران و کرج توزیع خواهد شد.
اکنون عملیات احداث بزرگراه شمالی کرج به مسافت ۱۹ کیلومتر سومین سال ساخت خود را با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی پشت سرمی گذارد.
این بزرگراه افزون براتصال جاده کرج – چالوس ، بزرگراه شهید همت را با عبور از مناطق شمالی شهر کرج به آزاد راه کرج – قزوین متصل می کند.
طبق پیش بینی ها ، بزرگراه شمالی کرج در امتداد بزرگراه شهید همت تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.
همچنین، بزرگراه جنوبی کرج یا استان البرز درامتداد بزرگراه شهید همت با عبور از شهرستان فردیس و جنوب کرج در شهرستان ساوجبلاغ به آزاد راه کرج – قزوین اتصال خواهد یافت.
طبق گزارش های رسمی، این پروژه اکنون در ابتدای مراحل ساخت بوده و قرار است در ۳ سال آینده احداث وتکمیل شود.
با این حال تا زمان احداث ۲ بزرگراه شمالی و جنوبی کرج ، اتصال بزرگراه شهید همت به جاده کرج – چالوس در منطقه بیلقان کرج می تواند در کاهش بار ترافیکی استان البرز تاثیر گذار شود.
پروژه بزرگراهی شهید همت پس از پشت سرگذاشتن بخش عمده موانع از جمله معارضان توانسته به پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی برسد که به گفته مسئولان کشوری و استانی تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
تکمیل این پروژه نیز در روان سازی ترافیک برای سفر به ۱۴ استان کشور تاثیرگذار است و مسافران فارغ از گره های ترافیکی نفس راحتی خواهند کشید.
این پروژه مهم و تاثیر گذار بارها از سوی مسئولان کشوری و استانی مورد بازدید قرار گرفته و از نزدیک روند اجرایی آن بررسی شده است که از جمله آن می توان به بازدید سال گذشته محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد .
وی در جریان این بازدید گفته بود که پروژه اتوبان همت به حدی اساسی و تاثیرگذاراست که با پیمانکار پروژه ۲ نشست ویژه برگزار کردیم .
نوبخت درخصوص موانع پروژه نیز بیان کرد: برای رفع مشکلات و معارضان با جدیت وارد عمل شده ایم.
معاون رئیس جمهوری با تأکید برلزوم تسریع درتکمیل این پروژه ملی گفت: مردم می‌خواهند هر چه زودتر از این گونه پروژه ها استفاده کنند و تلاش رسانه‌های جمعی نیز برای انتشار خبرهای امیدوارکننده در جامعه شایان تقدیر است.
وی بیان کرد: مراحل تکمیل پروژه اتوبان همت باید با سرعت بیشتری پیش برود و طبق اظهارات پیمانکار این پروژه با مشکل نقدینگی، تملک و معارضان مواجه است، بنابراین ازنظر مالی نیز باید نیازها تأمین شود.
همچنین صبح دیروزدوشنبه ۲۸ خرداده ماه جاری، خیرالله خادمی معاون وزیرراه وشهرسازی ومحمدعلی نجفی استاندار البرز با حضور در محل احداث این پروژه مشکلات و نیازهای آن را واکاوی کردند.
اکنون فعالیت شتابان ۲۳۰ ماشین سنگین راه سازی و ۲۲۳ نیروی انسانی دراین مسیر سنگلاخی بیانگر تلاش راه سازان برای گشایش سریع مسیراست که اگر کار با این رویه پیش رود باید به تکمیل پروژه شهید همت در زمان مقرر یعنی پایان سال جاری امیدوار بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه شهید همت با اشاره به اینکه درسال جاری اعتباراتی به این پروژه تخصیص یافته است، گفت: به تازگی ۵۶ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و تکمیل آن منوط به پرداخت کامل سهم دولت و آورده پیمانکار است.
خیرالله خادمی با تاکید بر اینکه امیدواریم با این تزریق مالی بزرگراه همت تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، افزود: با این حال تمام قول‌هایی که توسط مسئولان برای افتتاح این پروژه داده شده منوط به تامین به موقع اعتبارات است.
وی گفت: ۵۰ واحد مسکونی در مسیر بزرگراه شهید همت طی ۳ ماه گذشته خریداری و تخریب شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موانعی برای تخریب ومالکیت واحدهای مسکونی وجود داشت، اضافه کرد: درمجموع برای تکمیل این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۱۰ میلیارد تومان سهم دولت و ۵۰ میلیارد تومان سهم سرمایه گذاراست .
استاندار البرز نیز در این بازدید اعلام کرد که به رغم مشکلات مالی و برخی محدودیت ها بزرگراه شهید همت امسال تکمیل می شود.
محمدعلی نجفی نیز افزود: اکنون حدود ۸۷ درصدعملیات اجرایی این پروژه انجام شده و انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به تکمیل پروژه اقدام کنند.
وی بیان داشت : این پروژه با جدیت در حال انجام است و موانع استانی آن رفع شده است.
استاندار البرز گفت: این استان با مشکلات ترافیکی مواجه بوده و باید توسعه راه های آن با سرعت انجام شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز درحاشیه این بازدید اظهار کرد: اعتبار لازم برای خرید املاک مسیر پروژه شهید همت تامین شده است .
خسرو ارتقایی افزود: به تازگی هزینه تملک ۷۰ واحد مسکونی در مسیر پروژه همت پرداخت کرده ایم و مبالغ سایر املاک آماده است.
وی گفت: به طور کلی عملیات احداث ۱۵ کیلومتر از بزرگراه شهید همت باقی مانده که در سه قطعه اجرا می شود.
ارتقایی خاطرنشان کرد: در قطعه سوم پروژه شهید همت ۱۲ میلیارد تومان برای خرید و تخریب املاک درنظر گرفته شده است.
اکنون مردم خسته از ترافیک سنگین بین کلانشهرهای تهران و کرج برای تکمیل پروژه شهید همت و تسریع در گشایش سایر طرح های راه سازی لحظه شماری می کنند.
۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد