[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، گل ثانیه پایانی ملی پوشان کشورمان برابر تیم ملی مراکش نشان داد که فوتبال فراتر از نام هاست و اینکه مجموعه یک تیم متشکل از بازیکنان پرآوازه باشگاهی باشد، تضمین دهنده برد نیست.
شاگردان کی روش اگرچه دقایق ابتدای بازی اسیر فشار تاکتیکی حریف قدرتمند مغرب شدند اما با گذشت دقایقی از مسابقه با تسلط بر توپ و میدان، از استرس خارج شده و ادامه این دیدار حساس را با دوندگی بیشتر، حفظ توپ و کاهش اشتباهات فردی به مراتب بهتر سپری کردند.
مغرب اگرچه در تاکتیک هجومی خود سعی داشت در همان دقایق ابتدایی بازی با فشار از جناحین و نفوذ به قلب دفاع تیم کشورمان به گل برسد اما در ادامه نتوانست به هدف نهایی خود دست یابد.
مهمترین ویژگی تیم تحت هدایت سرمربی تمی ملی ایران در این مسابقه دوندگی بی امان، مهار بازیکنان کلیدی مغرب و توقف حریف در تاکتیک تهاجمی این تیم آفریقایی بود.
کی روش برخلاف خیلی از دیدگاه ها که تساوی را بهترین نتیجه برای تیم ملی می دانستند، با لبخند دقایق ابتدایی و حتی در حین مسابقه از خیال آسوده خود بابت مهره چینی و اتکا به توانمندی تک تک بازیکنان تیمش پرده برداشت.
آرامش او نشان از طوفانی بود که لحظه ای بر پیکره تیم مغرب افتاد و ضربه پایانی را زمانی زد که حریف فرصت جبران نداشت.
او امید را در تمی ملی زنده کرد و افزون بر گوشزد کردن مسایل تاکتیکی و فنی، به لحاظ روحی و روانی تیمش را به ویژه در نیمه دوم تقویت کرد.
سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان در این سال ها ثابت کرده که در جنگ روانی و بازگرداندن تیمش به شیوه مطلوب در زمین تبحر خاصی دارد و حتی با وجود اینکه ۲ تعویض اجباری را در تیم انجام داد، با انتقال لحظه ای توصیه های فنی خود اجازه نداد حریف به فرصت گلزنی دست یابد.
تیم ملی در بازی مقابل مغرب فراتر از آنچه که تصور فوتبال دوستان بود، ظاهر شد و امید را در ذهن عموم دیکته کرد.
اگر چه تیم ملی کشورمان به اذعان کارشناسان در گروه مرگ قرار گرفته اما می تواند همچون دوره گذشته پدیده نوظهور فوتبال جهان باشد.
تیمی که چهار سال قبل بارقه های امید را در دل فوتبال دوستان ایران به عنوان تیمی فراتر از قاره آسیا ایجاد کرد و حالا رویش فوتبال حرفه ای را در آوردگاه جهانی روسیه پدید آورده است.
آنچه او در این جام دنبال می کند بدون تردید تغییر در جریان و نگرش سنتی فوتبال ایرانی، ایجاد خودباوری و روحیه توفیق طلبی کی روش به بازیکنان در پیکارهای جام بیستم و یکم است.
او با پیروزی ارزشمند برابر مغرب ثابت کرد که تغییرات شگرف و غیرقابل پیش بینی می تواند تیمی را روانه میدان کند که دنیا حیرت زده شود.
تیمی که دست پرورده کی روش در این سال ها به خصوص در ماه های اخیر، جدا از مباحث تاکتیکی و فنی، نوید انسجام، جنگ طلبی و خودباوری می باشد و برنامه محوری او خطر جدی برای بزرگان فوتبال دنیا است.
شروع شیرین در جام جهانی ۲۰۱۸ بدون تردید نوید بخش فصل تازه ای از فوتبال کشورمان در عرصه جهانی خواهد بود.
۷۵۲۰/۲۰۹۰ **شبس*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر