[ad_1]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای اعلام کرد روز جمعه ۲۵خرداد ماه ۱۳۹۷ روز اول شوّال المکرّم و عید سعید فطر است.
* تهران- ایرنا- نماز عید سعید فطر ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه می‌شود و درهای مصلی از ساعت ۵ صبح امروز برای ورود نمازگزاران باز است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به ملت بزرگ ایران و پاسداشت حضور حماسی و باشکوه مردم همیشه در صحنه ایران در روز جهانی قدس تصریح کرد: باور دارم به یاری خداوند سرزمین فلسطین به آغوش صاحبان این سرزمین باز خواهد گشت.
* مشهد- ایرنا- قرنهاست که آستان ملائک پاسبان رضوی در روز عید فطر میزبان انبوه شکرگزاران پروردگار متعال از گوشه و کنار دنیا است و رسم و رسوم جشن پایان ماه بندگی در صحن و سرای حرم نورانی امام رضا(ع) میراثی بجامانده از پیشینیان است.
* تهران- ایرنا- جمعی از مقامات و مسئولان اجرایی در پیام های جداگانه فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفتند.
* تهران- ایرنا- ماه میهمانی خدا، ماه آمرزش و پاکی از پلیدی هاست؛ امام سجاد (ع) در وداع با این ایام مبارک می فرماید:درود بر تو ای همسایه ای که دل ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن گردید و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن کم شد. درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار زشتی ها را پوشاندی.
* تهران- ایرنا- مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به منظور تماشای نخستین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل مراکش؛ وارد شهر سن پترزبورگ شد.
* تهران- ایرنا- محمدامین قانعی راد جامعه شناس و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور روز پنجشنبه (۲۴خرداد) دنیای فانی را وداع کرد.
* یزد- ایرنا- آیین جهانی زرتشتیان عصر روز پنجشنبه با حضور تعدادی از پیروان کیش « آشو زرتشت » در زیارتگاه چک چک اردکان از توابع استان یزد آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.
* گنبدکاووس- ایرنا- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر روز پنجشنبه در نخستین روز از سفر خود به استان گلستان، با حضور در شرق این استان از جاده خوش ییلاق به عنوان محور اتصال گلستان با سمنان بازید کرد.
* مسکو- ایرنا- سفیر ایران در ایروان با وزیر دادگستری ارمنستان دیدار و درخصوص توسعه همکاری های قضایی، آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی و قضایی دو کشور و تبادل زندانیان و رسیدگی به وضعیت زندانیان ایرانی با طرف ارمنی مذاکره کرد.

اخبار خارجی
**********
* بغداد- ایرنا- یک نهاد مطالعات راهبردی آمریکا از متحد شدن گروهک تروریستی منافقین با گروه تروریستی تکفیری داعش برای انجام عملیات خرابکارانه در عراق و سوریه با حمایت آمریکا پرده برداشت.
* تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش انصار الله یمن گفت که اکنون نبرد اصلی ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی است و دیگران بازیچه دست آنها هستند.
* تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر ادامه راهپیمایی حمایت از غزه خاطرنشان کرد که تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قادر به تغییر هویت قدس نخواهد بود.
* تهران- ایرنا- دیپلمات ها و فعالان حقوق بشر خبر دادند که آمریکا در حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو خارج می شود.
* پکن- ایرنا- تازه ترین تحقیقات و بررسی های فرهنگستان علوم اجتماعی چین نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۶.۶ درصد خواهد بود.
* لندن- ایرنا- پلیس ضد تروریسم انگلیس اعلام کرد که فردی را به اتهام ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به مسلمانان در این کشور بازداشت کرده است.
* تهران- ایرنا- نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه جدید بر کالاهای وارداتی این کشور از چین را تایید کرده است.
* تهران- ایرنا- تیراندازی در مطب دندانپزشکی در ایالت کالورادو آمریکا چند کشته و زخمی به دنبال داشت.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه حمله مسلحانه به تجمع انتخاباتی در شهرستان سوروچ در استان شانلی اورفا ترکیه را اقدامی تروریستی از سوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) عنوان کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- برخی رسانه های پاکستان شامگاه پنجشنبه از هلاکت ‘ملا فضل الله’ رهبر گروه ‘تحریک طالبان ‘ در حمله پهپادهای آمریکایی خبر دادند.
* الجزیره- ایرنا- مسئولان امور دینی کشورهای شمال آفریقا شامل مصر، تونس ، مغرب، الجزایر و لیبی جمعه را نخستین روز ماه شوال و عید فطر اعلام کردند.
* بلگراد- ایرنا- جامعه اسلامی صربستان در بلگراد و در منطقه سنجاک روز جمعه (۱۵ ژوئن برابر با ۲۵ خرداد) را در این کشور به عنوان عید سعید فطر اعلام کرد.
* لندن- ایرنا- مرکز اسلامی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعه مطابق با اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر است.
* آنکارا- ایرنا- سازمان امور دیانت ترکیه روز جمعه را اول ماه شوال و عید فطر در این کشور اعلام کرد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست غیر علنی این شورا درباره شرایط یمن، خواستار گشایش بندر الحدیده شد و از شرایط انسانی در یمن شدیدا ابراز نگرانی کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری چین گفت که کشورش خواهان عاری سازی هسته ای برگشت ناپذیر شبه جزیره کره است.
* مسکو- ایرنا- درحالیکه در مسکو پایتخت روسیه هواداران تیم های حاضر در جام جهانی و سایر هواداران و علاقه مندان فوتبال از مدت ها قبل مشغول پایکوبی و هواداری از تیم خود هستند اما این موضوع در سن پترزبورگ مشهود نیست.
* بغداد- ایرنا- دفتر آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق با صدور اطلاعیه ای روز شنبه را عید فطر اعلام کرد.
* باکو- ایرنا- حزب حاکم ‘رویای گرجستان’ روز پنجشنبه ‘ماموکا باختادزه’ کفیل وزارت دارایی گرجستان را بعنوان نامزد پست نخست وزیری این کشور معرفی کرد.
* دمشق- ایرنا- قاضی شرعی دمشق جمعه را عید فطر در سوریه اعلام کرد.
* بیروت- ایرنا- نهادهای دینی در لبنان، فلسطین و اردن فردا (جمعه) را نخستین روز از ماه شوال و عید سعید فطر اعلام کردند.
* تهران- ایرنا- هفت غیرنظامی از جمله یک زن در حمله هوایی عربستان به منطقه ای مسکونی در استان مرزی صعده یمن کشته شدند.
* لندن- ایرنا- هم‌زمان با آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، پلیس انگلیس برای حفاظت از جان علاقه‌مندان به این ورزش که طی هفته‌های آینده در محافل عمومی به تماشای مسابقات مشغول خواهند بود، به حالت آماده‌باش درآمد.
* آنکارا- ایرنا- در حمله مسلحانه به اجتماع انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در شهرستان سوروچ استان شانلی اورفا، چهار نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.
* رم- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها به مساله پناهجویان اشاره کرد و گفت: پناهجویان را نباید یک شماره محسوب کرد، بلکه آنها انسان بوده و باید حقوق و کرامت آنها حفظ و از آن دفاع کرد.
* بغداد- ایرنا- ‘حیدرالعبادی’ نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پیامی به مردم این کشور گفت: عراق متحد از چالش جدیدی که گریبانگر آن شده است، به سلامت عبور می کند.
* بیروت- ایرنا- وزیر خارجه لبنان امروز در ژنو با کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل دیدار کرد. این دیدار در پی یک هفته تنش در روابط دو طرف صورت گرفت.
* دوحه- ایرنا- شش کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس جمعه را به عنوان نخستین روز ماه شوال و عید سعید فطر اعلام کردند.
* دمشق- ایرنا- علیرضا رهایی معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش و تحصیلات عالیه گفت که این دانشگاه شعبه هایی در سوریه راه اندازی می کند.
* تهران- ایرنا- دادستان کل ایالت نیویورک از رئیس جمهوری آمریکا و بنیاد متعلق به او به دلیل فعالیت های غیرقانونی شکایت کرد و خواستار انحلال این بنیاد شد.
* اصفهان- ایرنا- مردم مغرب با محکوم کردن رای کشورهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده به سود آمریکا در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶، خواستار قطع رابطه کشورشان با عربستان سعودی شدند.
* رم- ایرنا- موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) با بصدا درآوردن زنگ خطر بحران جمعیتی در این کشور اعلام کرد که زاد و ولد در این کشور بطور بی سابقه ای کاهش یافته است.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر