استان ها
کد خبر : 6015
جمعه - 25 خرداد 1397 - 21:15

شرایط حضور زنان اهل سنت در نماز عید فراهم شود

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در زمان پیامبر بزرگ (ص) حتی زنانی که معذور بودند و نمی توانستند نماز بخوانند در دعا و مناجات عید فطر شرکت می کردند که احادیث و روایت های […]

شرایط حضور زنان اهل سنت در نماز عید فراهم شود

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در زمان پیامبر بزرگ (ص) حتی زنانی که معذور بودند و نمی توانستند نماز بخوانند در دعا و مناجات عید فطر شرکت می کردند که احادیث و روایت های گوناگونی در این مورد وجود دارد.
وی تاکید کرد: باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه های اجتماعی وارد کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: همه در عرصه های کاری، اجتماعی و دینی باید زنان را مورد توجه و در نظر داشته باشند زیرا نیمی از جمعیت ما را این قشر تشکیل می دهد.
مولوی عبدالحمید گفت: مادام که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند جامعه ساخته نخواهد شد.
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد: باید هر آنچه دین اسلام، رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و خلفای راشدین آزادی داده اند را ما نیز آزادی دهیم.
وی افزود: اختلاف هایی که امروز دامنگیر مسلمانان شده همه ناشی از تعصب است، تمام ارگان ها و نهادهای ایران اسلامی باید تفکر و دیدگاه وسیع داشته باشند و مانند رهبر معظم انقلاب فکر کنند.
مولوی عبدالحمید با یادآوری اینکه قانون اساسی ۴۰ سال پیش تنظیم شده است، گفت: شرایط امروز با گذشته فرق می کند به نفع نظام و ملت است که خود را با شرایط روز تطبیق دهیم، سیاست داخلی و خارجی و حتی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیاز به بازنگری دارد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: امروز همه ملت های جهان از گرایش ها و تعصب های قومی و مذهبی گذر کرده اند و به انسانیت و مردم فکر می کنند زیرا تعصب قومی و مذهبی انسان را عقب مانده نگه می دارد.
۳۰۴۲/۶۰۸۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد