گزارش شهر
کد خبر : 5922
یکشنبه - 20 خرداد 1397 - 14:17

نگاه پرشورها به رده های بالای جدول لیگ برتر فوتبال

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، پرونده واگذاری تیم فوتبال تراکتورسازی به بخش خصوصی مطابق با برنامه زمانی اعلامی مختومه شد تا ضمن پایان دادن به نگرانی هواداران از بلاتکلیفی تیم در فصل آتی لیگ برتر، نویدبخش انسجام مدیریتی و مربیگری در این تیم محبوب باشد. در شرایطی که تا قطعی شدن […]

نگاه پرشورها به رده های بالای جدول لیگ برتر فوتبال

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، پرونده واگذاری تیم فوتبال تراکتورسازی به بخش خصوصی مطابق با برنامه زمانی اعلامی مختومه شد تا ضمن پایان دادن به نگرانی هواداران از بلاتکلیفی تیم در فصل آتی لیگ برتر، نویدبخش انسجام مدیریتی و مربیگری در این تیم محبوب باشد.
در شرایطی که تا قطعی شدن واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی، حرف و حدیث های زیادی درباره آینده این تیم ریشه دار و باسابقه فوتبال کشورمان دهان به دهان می گشت، اکنون نگاه ها به ضرورت تسریع در انجام خریدهای تیم و بستن قدرتمند آن برای فصل آتی لیگ برتر دوخته شده است.
هر چند از دید کارشناسان فوتبال، اصل واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی، به ویژه با توجه به موفقیت مالک جدید باشگاه در تیمداری در لیگ برتر فوتبال کشور، اتفاق مبارکی بود، اما تحولات دو هفته اخیر این تیم از چند جهت قابل بررسی است.
نخستین تحول مهم بعد از خصوصی سازی باشگاه تراکتورسازی، خروج این تیم محبوب از بحران بود؛ وضعیتی که پیشتر در جنجال رسانه ای مدیران قبلی باشگاه و تلاش آنان برای مطرح کردن هر چه بیشتر خود از طریق کنش های رسانه ای مرتبط با تیم ریشه داشت.
دومین تحول مهم تراکتورسازان بعد از خصوصی سازی آن، آغاز انعقاد قرارداد با بازیکنان مورد نظر بود، به گونه ای که در مدت اندکی فروزان و نقی زاده قرارداد ۳ ساله و طیبی قرارداد ۲ ساله با باشگاه امضا کردند.
البته تراکتورسازی در دوره جدید مدیریتی خود با رویش ها و ریزش های بازیکن روبرو بوده است، به گونه ای که محمد ابراهیمی پس از چند دوره حضور موفق در تیم ‘پرشورها’، در نهایت با انتشار پستی در اینستاگرامش با ادبیاتی در خور شان طرفدارانش با آنان وداع کرد.
در همین حال شنیده شدن نام سروش رفیعی و پیام صادقیان در اطراف باشگاه تراکتورسازی نشان می‌دهد که مالک جدید باشگاه می‌خواهد تیم قدرتمندی برای فصل آینده آماده کند.
این روزها اسامی بازیکنان مختلف دیگری نیز به عنوان فهرست خریدهای احتمالی باشگاه تراکتورسازی تبریز به گوش می رسد؛ تعدادی از این بازیکنان مثل سامان نریمان جهان، سیدی و بابایی در تیم گسترش فولاد حاضر هستند و با توجه به اینکه مالکیت گسترش فولاد تبریز نیز در اختیار زنوزی است، به نظر می رسد انتقال آنان به تراکتورسازی کار سختی نیست.
یکی دیگر از نام‌های جالب توجه که این روزها در باشگاه تراکتورسازی تبریز شنیده می‌شود، پیام صادقیان است؛ این بازیکن جوان که سابقه بازی در ماشین‌سازی و پرسپولیس را هم دارد، فصل گذشته در لیگ ترکیه توپ زد و حالا این احتمال وجود دارد که فصل جاری را برای تراکتورسازان بازی کند.
سروش رفیعی نیز که روزهای خوبی را در تراکتورسازی داشت و باشگاه پرسپولیس به دنبال برگرداندن وی بود، با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل‌ و انتقالات، ناگزیر از پیوستن به تیم دیگری است که می تواند تراکتورسازی باشد؛ البته سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی هم این بازیکن را می‌خواهد.
‘بازیکنان سرباز’ از دیگر چالش های تراکتورسازی پس از تحولات مدیریتی اخیر در این باشگاه می باشد که افکار عمومی را به شدت درگیر خود کرده است؛ در شرایطی که پیش از این صحبت از بازگشت بازیکنان سرباز به پادگان ها مطرح بود، زنوزی در قامت مالک جدید تراکتورسازان اعلام کرد که ‘با توجه به محدودیت یارگیری در صورت جدایی بازیکنان سرباز’، توافق شده است بازیکنان سرباز قبلی این فصل را هم در تیم تراکتورسازی بازی کنند.
به این ترتیب تیم تراکتورسازی در فصل پیش روی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، برای آخرین سال قادر به استفاده از بازیکنان سرباز می باشد و از این بابت نگرانی ندارد.
در حال حاضر احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر و رضا شربتی بازیکنان سرباز تیم تراکتورسازی به شمار می روند.
هر چند تغییرات در ساختار بازیکنان باشگاه تراکتورسازی در دو هفته گذشته از حساسیت ویژه ای برای طرفداران میلیونی ‘پرشورها’ برخوردار بود و آنان به دقت هر گونه تصمیم مرتبط با این حوزه را رصد می کردند، اما انتخاب سرمربی برای تراکتورسازان نیز اهمیتی مضاعف داشت.
با این نگاه بود که انتشار خبر انتخاب ‘جان توشاک’، سرمربی ولزی فوتبال اروپا، به سکانداری تراکتورسازان در فصل ۹۸-۱۳۹۷ لیگ برتر فوتبال کشور سر و صدای زیادی کرد و بازتاب گسترده ای در افکار عمومی و رسانه ها داشت.
توشاک که پیش از این هدایت و قهرمانی تیم های مطرحی چون رئال مادرید، رئال سوسیداد، دیپورتیو لاکرونیا از اسپانیا، بشیکتاش ترکیه و الوداد کازابلانکای مراکش را در کارنامه مربیگری خود دارد، با تراکتورسازی قرارداد همکاری سه ساله امضا کرده است.
البته در سال های گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش برای جذب این سرمربی ولزی برای هدایت برخی از باشگاه های فوتبال کشورمان مانند سپاهان نیز مطرح شد که هرگز جامه عمل نپوشید.
حال طرفداران میلیونی تراکتورسازی در سراسر کشورمان چشم به راهند تا ببیند آیا تیم محبوب شان پس از تحولات مدیریتی و به تبع آن تغییر در ساختار کادرفنی و بازیکنانش می تواند انتظار آنان را مبنی بر بازگشت به رده های نخست فصل آتی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور محقق کند یا نه؟
۵۱۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر