گزارش شهر
کد خبر : 5926
یکشنبه - 20 خرداد 1397 - 19:05

آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمالشرق کشور درمشهد فعال شد

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان است که آزمایشگاه های تشخیصی به عنوان ابزار اصلی اجرای این مصوبه محسوب می شوند.رئیس موسسه پژوهشی علوم و […]

آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمالشرق کشور درمشهد فعال شد

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان است که آزمایشگاه های تشخیصی به عنوان ابزار اصلی اجرای این مصوبه محسوب می شوند.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این خصوص گفت: این موسسه در راستای مأموریت خود نسبت به اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته اقدام کرده است.
قدیر رجب زاد افزود: روند رو به رشد جمعیت در جهان، دغدغه امنیت غذایی را افزایش داده در نتیجه دولت ها به دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر روی آورده اند و آمریکا، چین و استرالیا عمده تولید کنندگان محصولات تراریخته در جهان هستند.
وی در خصوص الزامات تشخیص محصولات تراریخته تاکید کرد: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از سویی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود ندارد و بر این اساس دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته به منظور آگاهی بخشی به مصرف کنندگان است.
وی با بیان اینکه ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه های روغنی است، گفت: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می کند.
پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور به ویژه در منطقه شمال شرق راه اندازی شده است.
این پژوهشکده که در سال ۱۳۶۰ با نام سازمان پژوهش های علمی و صنعتی خراسان فعالیت خود را آغاز کرد با تبدیل مراکز استانی این سازمان به پارک های علم و فناوری، با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داد.
این پژوهشکده با تغییر نام به موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم اکنون دارای ۳۰ عضو هیات علمی و ۳۴ دانشجوی دوره دکتری است.
۵۱۳۲/۷۴۹۶

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر