[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از شورا نیوز به نقل ازایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است که براساس آن تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی در شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال و در روستاها از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کند.
وی اعلام کرد: این مصوبه پس از تایید مجلس و ابلاغ توسط بانک مرکزی قابل اجرا است و این تسهیلات به زلزله زدگان تعلق خواهد گرفت.
استاندار کرمانشاه افزود: همچنین براساس تصمیمات اتخاذ شده میزان مرخصی استحقاقی کارمندان مناطق زلزله زده استان ۱۵ روز در سال افزایش پیدا خواهد کرد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
در اثر زلزله ۲۱ آبان ۹۶ حدود ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به غرب کرمانشاه وارد شد که دولت تاکنون پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده در قالب های مختلف تامین اعتبار کرده است.
تاکنون در مناطق روستایی استان کرمانشاه به هر خانوار ۵۵۰ میلیون ریال و در مناطق شهری به هر خانوار ۶۷۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض داده شده که پس از تصویب این طرح ۱۰۰ میلیون ریال به این مبلغ افزوده خواهد شد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود شورای برنامه ریزی را موتور محرک کرمانشاه خطاب کرد و گفت: با توجه به شرایط دشوار استان در حوزه اقتصاد و اشتغال، انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحرک بیشتری از خود نشان داده و شتاب بیشتری به فعالیت های خود ببخشد.
وی عنوان کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی یک نقش بسیار مهم و تصمیم ساز برای شورای برنامه ریزی استان دارد و نشست های آن باید به شکلی پویا و مستمر برگزار شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اعتبارات استانی باید بر مبنای اولویت ها و مشکلات استان توزیع شود و از توزیع سلیقه ای در این زمینه خودداری کرد.
بازوند با بیان اینکه بیکاری مشکل اصلی استان است و اعتبارات باید با محوریت بهبود وضعیت این حوزه توزیع شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد راهگشا و بلندمدت در کشور است و مباحث این حوزه باید در توزیع اعتبارات استانی لحاظ شود.
وی همچنین از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: مردم با حضور پررنگ خود به جهانیان و به ویژه دشمنان ایران اسلامی نشان دادند که متحد هستند و هر کجا که لازم باشد پا به میدان خواهند گذاشت.
۷۴۴۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد