گزارش شهر
کد خبر : 5910
شنبه - 19 خرداد 1397 - 17:57

تپه عباس آباد؛ بام همدان ۲۰۱۸

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، سربالایی جاده که نفسهایت را به شماره می اندازد، زیبایی بی بدیلی چشمک زنان نگاهت را افسون می کند. مخمل سبز پوشیده بر عریان تپه ها، دره ای پُر دار و درخت، تکیه داده بر بلندای الوند؛ بنفشه های شکفته در میان پُرز چمن های نو رسته و […]

تپه عباس آباد؛ بام همدان ۲۰۱۸

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، سربالایی جاده که نفسهایت را به شماره می اندازد، زیبایی بی بدیلی چشمک زنان نگاهت را افسون می کند.
مخمل سبز پوشیده بر عریان تپه ها، دره ای پُر دار و درخت، تکیه داده بر بلندای الوند؛ بنفشه های شکفته در میان پُرز چمن های نو رسته و هوای مَلس بهاری، نشانی تکه ای از نقشه شهر همدان است به نام تپه عباس آباد.
تپه ای که بر فراز آن نمایی بی نظیر از شهر را در یک سو و دره ای باصفا و شگفت انگیز را در سوی دیگرش پنهان کرده.
پله های سنگی کنده شده بر دیواره تپه همچون پلکانی رو به آبی آسمان همراهی ات می کند برای اوج گرفتن و فتح یکی از بلندی های زیبای شهر همدان که به خاطر جفت و جور بودن امکانات تفریح، اقامت و گشت و گذار به مجتمع توریستی تفریحی بام همدان مشهور شده است.
از زمین که کنده می شوی تنهایی و سکوت بغض های فرو خورده ات را می تراود و بداهه گویی های عاشقانه ات گل می کند؛ شاید هم ابیاتی از باباطاهر شاعر شوریده همدان را با خود زمزمه کنی:
آلاله کوهسارانم تو ای یار
بنفشه جو کنارانم تو ای یار
آلاله کوهساران هفته ای بی
امید روزگارانم تو ای یار
باید مراقب باشی زمزمه هایت اوج نگیرد، مبادا خواب نیم روزی سبزه ای بهم بریزد.
آبشار مصنوعی که پهنای تپه را دو نیم کرده و عطر پونه های وحشی شمارش پله ها را از یادت می برد، به هر حال بیست دقیقه ای طول می کشد تا به انتها برسی.
بر بام که می ایستی رقص نسیم و مه به استقبالت می آید و نفس های بریده بریده ات را چاق می کند و الوند با رگه های برف بر پیشانی و دامنی از گلهای طناز بهاری خودنمایی می کند تا بفهماند که در دل بهار هم زمستان را می توان به تماشا نشست.
قاب چشمانت کم حجم می شود از تماشای همه این زیبایی و دست به دوربین عکاسی ات می بری برای داشتن همیشگی چنین صحنه هایی.
اینجا می توانی بی پروا همه دوست داشتنی های شهر را در آغوش بکشی و در عوض کینه و غصه هایت را به باد بسپاری و رها شوی؛ اینجا سرشار از حس و حال خوشی می شوی که فقط باید بود و لمس کرد؛ گفتنی نیست.
می مانی تا خورشید چین های دامن سرخش را در آسمان باز کند و گرد طلا بر رخساره تپه بپاشد، تماشای غروب آفتاب در بام همدان و انعکاس آن در استخر بزرگ روبازی که بر این بلندی ساخته شده رویایی باور نکردنی است.

**زمستان عباس آباد زیباتر از بهار
بهار و تابستان که موسم شکوفه و سبزه و گل است، اینجا طرفداران زیادی دارد اما لباس سفیدی که زمستان بر تن پستی و بلندی تپه های عباس آباد می کند، جلوه دیگری دارد که لذت دیدنش کم از بهار و پاییز نیست؛ پس زمستان به اینجا بیائید و حسرتی برای خود باقی نگذارید، خیلی زود با خلوت دنج جنگل، آسمان زلال و ابرهای پف کرده اُنس می گیری و ساعت ها می اندیشی به دلبستگی ها و تعلق ها و موهای سفیدی که بهای همین شوریدگی هاست.
شاید هم مصمم می شوی تا سر و سامانی به رابطه های از هم گسسته بدهی و کورسوی امیدی بسازی برای فردا.
بام عباس آباد با هیچ کس غریبی نمی کند و حریم خصوصی ات می شود؛ اهل کدام جغرافیای ایران باشی مهم نیست، دل بدهی برایت دلبری می کند.
اما هوای بهاری تاب این دلدادگی را ندارد، می غرد و می بارد و تو را به پایین دست تپه ها به سوی جان پناهی سرازیر می کند.

** شب گذرانی رویایی زیر سقف بهاری الوند
‘شب را حتما در ویلاهای عباس آباد به صبح برسانید که فوق العاده است، مهمانداری این اقامتگاه با هتل های چهار ستاره برابری می کند’ این توصیه حمیدرضا یاری مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان است که مهمان نوازی از روی گشاده و خندانش پیداست.
رد سنگفرش ها را بگیرید به سازه هایی با نمای سنگی و سقف های شیروانی قرمز می رسید که لابه لای درختان توت پربار و چنار محصور شده؛ چه اسارت زیبایی!
از میان ۳۴ ویلای یک و ۲ طبقه هر کدام را تمایل داشتید می توانید انتخاب کنید، فرقی نمی کند همه آنها نگاهت را به دره زیبای الوند می گشاید.
شاید صدای جیرجیرک های مست آزارتان بدهد اما به سوسوی ستاره ها که خیره شوید در خواب شیرین غوطه ور می شوید، شاید هم طبع نوشتنت گل کند و همچون دانش آموزی ذوق زده نوک مدادت را تند تند بتراشی تا بهترین انشایت را با موضوع ‘توصیف عباس آباد همدان’ بنویسی به امید مهر صدآفرینی که خانم معلم زینت دفترت کند.
با نخستین بوسه خورشید بر گونه آسمان بی تردید از خواب بیدار می شوید و همراه با گروه کوهنوردان و ورزش دوستان برای پیاده روی و نرمش های صبحگاهی همراه می شوید.
رستوران زیبائی در میان دریاچه ای مصنوعی مکانی جذاب برای صرف یک غذای دلپذیر است که طعم طبیعت درون آنها رسوخ کرده و دست پخت آشپزهای با سلیقه همدانی گردشی دلچسب را به شما هدیه می دهد.

** تغییر مقصد گردشگری از شمال به همدان
گرد هم آمدن جاذبه های تفریحی و طبیعی دل هر گردشگری را می رباید و به گفته مدیر این شرکت سیاحتی، هم اینک بام همدان از انتخاب های نخست گردشگران داخلی است به طوریکه بسیاری از پایتخت نشینان به جای گذران روزهای تعطیل در شهرهای شمالی به همدان سفر می کنند. خلق و خوی مهربان و خوش صحبتی مهندس یاری، همان رمز و راز اقبال هموطنان از این مجموعه دلفریب است.
وی که ایده جهانی شدن همدان را سالهاست در سر می پرورانده، با خرسندی از به ثمر نشستن کوشش های مدیران استان برای برگزیده شدن مهد زایش فرهنگ و تمدن ایران به عنوان پایتخت گردشگری قاره کهن آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی یاد می کند و لحظه شماری برای آبان امسال که خوان رنگینی برای اعضای سازمان گردشگری جهانی در همدان بگستراند.
تورهای گردشگری از آثار باستانی و جاذبه های طبیعی این دیار نیز در حال بروز رسانی است و تپه های عباس آباد یکی از مقصد های گردشگر پسندی است که نمونه کاملترش را در شگفتی های غار علیصدر می توان دید و لذت برد که نام ابر غار آبی جهان را در پیشانی نوشت خود ثبت کرده است.
اگر دلت سفر می خواهد و نمی دانی مقصدت کجاست، به همدان سرزمین اسطوره ای تاریخ و طبیعت با زیبایی های چشم نواز و دلنشین بیا؛ بویژه امسال که پایتخت گردشگری آسیا شده و آمد و رفت میهمانان خارجی رونق گرفته و محبت و لبخند چاشنی مهمان نوازی همدانی هاست.
۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر