[ad_1]

مهدی میراشرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۷۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، اظهار داشت: در این مدت ۲۴۷ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شده که نشانگر افزایش ۲۲درصدی میزان وزنی کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی دو ماهه امسال از نظر ارزش ریالی نیز ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

میراشرفی بیان کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری تاکنون به ۵۱ کشور جهان صادر شده و بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی و معدن بوده که مهمترین کشورهای وارد کننده محصولات استان طی این مدت، شامل ترکیه، عراق و افغانستان، ارمنستان و پاکستان هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر طی دو ماهه ابتدای سال جاری خاطرنشان ساخت: همچنین طی مدت ذکرشده حدود ۵۶میلیون دلار کالا از ۳۵ کشور جهان به وزن بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن به استان مرکزی وارد شده است.

وی عنوان کرد: در استان مرکزی واردات و صادرات به صورت شبانه روز انجام می شود، در زمینه واردات بیشترین گمرکات اختصاصی را در کشور داریم و عمده کالاهای وارد شده به استان مواد اولیه تولید و ماشین آلات خط تولید هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: پایانه های گمرکی استان مرکزی شامل گمرک اراک، دو گمرک در ساوه و همچنین گمرک زرندیه است که در مرز استان تهران واقع شده و بیشتر نقش صادراتی را ایفا می کند.

میراشرفی تصریح کرد: طی بازه زمانی ذکر شده ۶۳ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در این مدت گمرکات استان مرکزی حدود ۱۱۶ میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و حدود ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده که هر دو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد