استان ها
کد خبر : 5876
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 13:07

۲۵ هزار اصله نهال گل محمدی در بین کشاورزان توزیع شد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی با نیاز آبی کم و ایجاد اشتغال جدید، تعداد ۲۵ هزار اصله نهال گل محمدی با یارانه پرداختی ۱۲۵ میلیون […]

۲۵ هزار اصله نهال گل محمدی در بین کشاورزان توزیع شد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی با نیاز آبی کم و ایجاد اشتغال جدید، تعداد ۲۵ هزار اصله نهال گل محمدی با یارانه پرداختی ۱۲۵ میلیون ریال در سال جاری بین کشاورزان شهرستان توزیع و برداشت این محصول نیز آغاز شده است.

وی از کاشت نهال گل محمدی در ۸ هکتار از مزارع شهرستان میانه در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح اراضی زیرکشت گل محمدی شهرستان به ۶۱ هکتار افزایش یافت که از این مقدار ۴۲ هکتار بصورت حاشیه باغات و ۱۹ هکتار بصورت مزرعه کشت شده است.

رحیم زاده اضافه کرد: پیش بینی می شود با بارور شدن میزان باغات گل محمدی شهرستان، تولید گل محمدی شهرستان در سال های آتی به ۲۴۴ تن برسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان اینکه کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و همچنین گیاهان دارویی یکی از اهداف سازمان جهادکشاورزی است به ‌ضرورت ترویج و توسعه کشت گیاهانی با نیاز آبی کم تاکید کرد.

وی ترویج کاشت گیاهان دارویی را یکی از راه‌های مؤثر ایجاد اشتغال دانست و اذعان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل خواص و قدمت زیادی که دارند می‌تواند تأثیر خوبی در اشتغال و درآمدزایی داشته باشد.

رحیم زاده اظهار نمود: گل محمدی با توجه به ماندگاری بالایی که در رشد و نمو دارد می‌تواند در اقتصاد کشاورزان مفید واقع شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گل محمدی را گیاهی مقاوم در برابر خشکی و کم‌ آبی دانست و تأکید کرد: خوشبختانه بازار مصرف گل محمدی در اغلب مناطق کشور و همچنین شهرستان فراهم است.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد