استان ها
کد خبر : 5730
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 10:00

۱۹۰هزار سو غنی‌سازی تلنگری به دولتمردان/اروپا به دنبال جنگ روانی

[ad_1] ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به‌فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی‌سازی و رسیدن به ۱۹۰ هزار سو که مسلما حق ملت ایران و در چارچوب برجام است، تأکید داشت: در پی امضای برجام و با توجه به تذکری که معظم له مبنی بر نیاز کشور دادند، گنجاندن […]

۱۹۰هزار سو غنی‌سازی تلنگری به دولتمردان/اروپا به دنبال جنگ روانی

[ad_1]

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به‌فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی‌سازی و رسیدن به ۱۹۰ هزار سو که مسلما حق ملت ایران و در چارچوب برجام است، تأکید داشت: در پی امضای برجام و با توجه به تذکری که معظم له مبنی بر نیاز کشور دادند، گنجاندن ۱۹۰ هزار سو در برجام الزامی است، هرچند مقرر شد کشورهای ۵+۱ با دانشمندان هسته‌ای در بحث تحقیقات همکاری داشته باشند اما هیچ‌کدام از این کشورها با جمهوری اسلامی همکاری نکردند.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی ایرانی در تولید یو اف شش در کشور، ادامه داد: دانشمندان ایرانی سانتریفیوژهای نسل هشت را نیز ازنظر تحقیقاتی به جایگاه بسیار مناسبی رسانده‌اند، درگذشته اگر قرار بود ۱۹۰ هزار سو تولید داشته باشیم باید اقدام به تولید ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ نسل یک می‌کردیم ازاین‌رو با انجام اقدامات تحقیقاتی توانستیم تولید یو اف چهار و یو اف شش را به نتیجه بسیار مناسبی سوق دهیم.

اروپا به دنبال جنگ روانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن ایجاد جنگ روانی از سوی اروپایی‌ها با همدستی اسرائیل، روزهای گذشته مقام معظم رهبری فرمان انجام مقدمات غنی‌سازی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را به سازمان انرژی هسته‌ای صادر فرمودند.

حسن بیگی بابیان اینکه این فرمان در چارچوب و قالب برجام است، تأکید کرد: تاکنون منتظر بودیم که کشورها همکاری لازم را داشته باشند اما با توجه به اینکه بدعهدی آمریکا برای دنیا ثابت شد و از سویی اروپایی‌ها هم دنبال جنگ روانی بودند متأسفانه زمان از ما گرفته شد لیکن این اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث می‌شود سازمان انرژی هسته‌ای اقدامات خود را در چارچوب برجام انجام دهد.

وی افزود: ازلحاظ سیاسی، لازم بود پاسخ محکمی به اروپایی‌ها داده شود که بدانند اگر خارج شوند ایران، کشور ۱۰ سال گذشته و سال ۵۷ و قبل از انقلاب نیست بلکه در تمامی زمینه‌ها دانشمندانش کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

فرمان رهبری تلنگری به دولت مردان

نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری برای انجام مقدمات غنی‌سازی، هشداری به اروپایی‌ها و تلنگری به دولتمردان ما است، گفت: نباید منتظر آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و … باشیم زیرا آن‌ها همواره با عملیات روانی تلاش می‌کنند شرایط بین‌المللی را به نفع خود تغییر دهند و هم به‌نوعی گوشه چشمی به اسرائیل داشته باشند.

حسن بیگی با یادآوری نشست ۲۰روز گذشته این کمیسیون با رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و کارشناسان آن گفت: در این نشست به سیاست‌های بعد از خروج آمریکا و اروپایی‌ها از برجام برای متضرر نشدن ملت ایران اشاره شد و مسئولان منتظر فرمان مقام معظم رهبری بودند.

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی با کسی شوخی ندارد و در آینده خواهیم دید که در صورت خروج آن‌ها از برجام متضرر می‌شوند چراکه ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند می‌تواند به‌تمامی اهدف خود دست یابد اما بعد از خروج اروپایی‌ها از برجام هیچ حقی برای ورود به مقوله هسته ای ایران ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی با موضوع امکان تعاملات اقتصادی با اروپا و غرب نیز گفت: در مباحث اقتصادی ما هیچ گونه وابستگی به آمریکا نداریم و وابستگی اقتصادی کشورمان به اروپایی‌ها نیز اندک است زیرا طی سال‌های گذشته با شرق مراودات پایداری را شروع کرده‌ایم.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد