استان ها
کد خبر : 5770
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 10:56

کنترل ۲۰ درصد از برداشت ها آب شرب اصفهان را تامین می کند

[ad_1] اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شرایط کنونی ۱۹ مترمکعب در ثانیه آب از سد خارج می شود و حداقل سه مترمکعب نیز ورودی بین حوضه ای وجود دارد. وی بیان داشت: از این ۲۲ متر مکعب آب، حدود ۸.۵ متر مکعب آب به چم آسمان می رسد. […]

کنترل ۲۰ درصد از برداشت ها آب شرب اصفهان را تامین می کند

[ad_1]

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شرایط کنونی ۱۹ مترمکعب در ثانیه آب از سد خارج می شود و حداقل سه مترمکعب نیز ورودی بین حوضه ای وجود دارد.

وی بیان داشت: از این ۲۲ متر مکعب آب، حدود ۸.۵ متر مکعب آب به چم آسمان می رسد. یعنی روزانه یک میلیون و ۱۶۶ هزار مترمکعب و ماهانه ۳۶ میلیون و ۱۵۸ مترمکعب آب برای باغات هلو و بادام در چهارمحال و همین مقدار هم دربالادست سد زاینده رود در دو استان برداشت می شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان خبر از برداشت حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب در ماه از سد زاینده رود در دو استان اصفهان و چهار محال داد و اعلام کرد: این برداشت ها در حالی صورت می گیرد که شاهد قطع آب برای شرب و بهداشت مردم اصفهان هستیم.

وی تصریح کرد:  درحالی که اگر بخش کوچکی از این برداشت ها یعنی کمتر از ۲۰ درصد کنترل شود، مشکل شرب و بهداشت حل می شود، آب برای حفظ باغات اصفهان نیز باقی می ماند و پاییز امسال آب برای کشاورزان نیز خواهد بود.

امینی گفت: طبق برنامه مصوب شورای هماهنگی زاینده رود، امسال باید چهارمحال و بختیاری ماهانه چهار میلیون مترمکعب و اصفهان دو و نیم میلیون مترمکعب برای نجات باغات آب برداشت کنند و این در صورتی است که بیش از این میزان برداشت می شود.

وی  اعلام کرد: جای سوال است که چرا از ظرفیت یگان ویژه برای جلوگیری از تخلفات دنباله دار در رودخانه زاینده رود و برداشت های غیر مجاز استفاده نمی شود.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد