استان ها
کد خبر : 5665
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 03:37

ولایت‌مداری تنها راه نجات جامعه اسلامی است

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر اظهار داشت: باید تلاش ویژه‌ای برای آشنایی با صفات حضرت علی(ع) داشته باشیم. وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) تجلی صفات خداوند در زمینه‌های مختلف بوده است، اضافه کرد: […]

ولایت‌مداری تنها راه نجات جامعه اسلامی است

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر اظهار داشت: باید تلاش ویژه‌ای برای آشنایی با صفات حضرت علی(ع) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) تجلی صفات خداوند در زمینه‌های مختلف بوده است، اضافه کرد: بزرگترین چالش برای امیرالمونین علی(ع) انحراف برخی خواص بود که حکومت و جامعه اسلامی را دچار مشکل کرده بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خواص بی بصیرت ضربات مهلکی به نظام اسلامی علوی وارد کردند خاطرنشان کرد: از دیگر رنج‌های حضرت علی(ع) می‌توان به کج‌روی و عدم همراهی با ولایت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) از جریان خواص بی‌بصیرت و خودگرا و غیرهمراه رنجش خاطر داشتند افزود: خواص بی‌بصیرت خود را عاقل و با فهم می‌دانستند ولی از خدا بی‌خبر بودند و دنبال شهوت، شهرت‌، ثروت و اموال دنیایی بودند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: این خواص عیب را مخصوص دیگران دانسته و خود را از هر عیبی مبرا می‌دانستند ولی ضربه مهلکی به حضرت علی و اسلام وارد کردند و ظلم‌های زیادی به جامعه اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه جامعه با موج‌های ایجاد شده توسط خواص بی‌بصیرت دچار تزلزل و بحران می‌شود، ادامه داد: باید از تجربیات و عبرت امام علی(ع) استفاده مناسبی شود راکه تنها راه نجات جامعه اسلامی ولایت‌مداری است.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد