استان ها
کد خبر : 5757
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 10:52

موج کلاهبرداری تلفنی در خراسان جنوبی/۸۰ درصد متهمان بومی نیستند

[ad_1] سرهنگ غلامرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی روزهای اخیر موجی در زمینه‌ کلاهبرداری تلفنی در استان دیده شده است. وی بابیان اینکه کلاهبرداران از برندهای خاصی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این افراد در مناسبت‌های خاص از عنوان‌های مختلف استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند. حسینی اظهار کرد: […]

موج کلاهبرداری تلفنی در خراسان جنوبی/۸۰ درصد متهمان بومی نیستند

[ad_1]

سرهنگ غلامرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی روزهای اخیر موجی در زمینه‌ کلاهبرداری تلفنی در استان دیده شده است.

وی بابیان اینکه کلاهبرداران از برندهای خاصی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این افراد در مناسبت‌های خاص از عنوان‌های مختلف استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

حسینی اظهار کرد: همچنین این افراد با پیامک‌هایی حاوی «شما برنده برتر ما هستید»، «از برنامه زنده تماس می‌گیریم و شما جزو ۱۴ نفر برتر سفر کربلا هستید» اعتماد افراد را جلب می‌کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد با وجود هشدارهای پلیس و آگاهی داشتن از کلاهبرداری های تلفنی، به سمت عابر رفته و تمام فرآیندها را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در بسیاری از کلاهبرداری ها، از قربانیان خواسته می‌شود ابتدای شماره‌حساب، سه صفر وارد کنند تا پلی برای کلاهبرداری باشد.

وی بابیان اینکه متأسفانه در کلاهبرداری ها به‌گونه‌ای عمل می‌شود که اختیار از افراد سلب می‌شود، افزود: در خراسان جنوبی طی سه هفته گذشته شکایاتی داشتیم که مبالغ زیادی از حساب آن‌ها خارج‌شده است.

حسینی  با بیان اینکه فرآیند برگشت پول پروسه‌ای زمان‌بر است، افزود: ۸۰ درصد از کلاهبرداری ها در استان‌های دیگر هستند که این امر روند بازگشت پول را دشوارتر می‌کند.

وی خواستار توجه شهروندان به کارت‌بانکی شد و گفت: از شهروندان می خواهیم به‌هیچ‌عنوان رمز دوم کارت خود را در اختیار دیگران قرار نداده و به هر پیامکی لبخند نزنند تا گرفتار کلاهبرداری نشوند.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد