استان ها
کد خبر : 5673
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 04:55

مردم قم همواره منشأ حرکت‌های انسان‌ دوستانه بوده‌اند

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه طرح اکرام ایتام شامگاه چهارشنبه با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام ذوالنور و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم در میدان آستانه قم برگزار شد. سید مهدی صادقی در ابتدای این مراسم […]

مردم قم همواره منشأ حرکت‌های انسان‌ دوستانه بوده‌اند

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه طرح اکرام ایتام شامگاه چهارشنبه با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام ذوالنور و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم در میدان آستانه قم برگزار شد.

سید مهدی صادقی در ابتدای این مراسم با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت عظیم ماه مبارک رمضان، گفت: استان قم همواره منشأ کمک‌ها و حرکت‌های انسان‌دوستانه بوده است و من اکنون در مقابل محبت‌های این مردم احساس عجز و ناتوانی می‌کنم.

استاندار قم با بیان اینکه استان قم در سال گذشته در زمینه کمک‌های مردمی به نیازمندان دارای رتبه نخست کشور بود، خاطرنشان کرد: مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند از هیچ کوششی برای کمک دریغ نکردند و این کمک‌ها بیانگر روح بزرگ‌ این مردم و احساس مسئولیت نسبت به هم‌نوعان است.

استان قم در حال خودکفا شدن در عهده‌گیری تکفل‌ ایتام است

در ادامه احمد امیر آبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: هر سال با برگزاری این مراسم شاهد شگفتی‌های زیادی در زمینه کمک به نیازمندان هستیم.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به تنهایی نمی‌توانند به حل مشکلات مردم کمک کنند، افزود: مردم قم هرساله در این شب‌ها با کمک‌های خود به نیازمندان موجب شگفتی می‌شوند و در حالی است وضعیت اقتصادی مردم نسبت به سال گذشته مناسب‌تر نشده است اما شاهد باشکوه‌تر شدن این مراسم هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم قم در این مراسم بیانگر پیشرو بودن آن‌ها در کمک به نیازمندان است، اظهار کرد: استان قم در حال خودکفا شدن در عهده‌گیری تکفل‌ ایتام است و آمار نشان می‌دهد تا پایان سال جاری در استان قم یتیم بدون سرپرست نخواهیم داشت و حتی سهمیه استان ایلام نیز دریافت شده است.

مردم به اندازه بضاعت خود به نیازمندان کمک کنند

در ادامه حجت‌الاسلام ذوالنور با تأکید بر اهمیت کمک به نیازمندان گفت: میزان کمک مهم نیست بلکه آنچه که مهم است این است که دل ما با نیازمندان باشد و اخلاص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هرکس باتوجه به بضاعت خود می‌تواند کمک کند، گفت: هر اندازه که تعلق انسان به دنیا بیشتر شود دل‌کندن از دنیا برایش سخت‌تر می‌شود بنابراین همه مردم باید به اندازه بضاعت خود به نیازمندان کمک کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: از اهل بیت(ع) روایت است که باید در هنگام صدقه دادن دست خود را پایین‌تر از دست صدقه گیرنده بگیریم چرا که دستی که صدقه را می‌گیرد دست خدا است.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد