استان ها
کد خبر : 5872
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 13:02

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فومن برگزار شد

[ad_1] به گزارش خبرنگارمهر، محمود قاسم نژاد پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان فومن با حضور مسئولان استانی که در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فومن شهرستانی با قدمت تاریخی و دارای مردمانی با فرهنگ و زادگاه عالمان بزرگی همچون آیت الله بهجت […]

مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان فومن برگزار شد

[ad_1]

به گزارش خبرنگارمهر، محمود قاسم نژاد پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان فومن با حضور مسئولان استانی که در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فومن شهرستانی با قدمت تاریخی و دارای مردمانی با فرهنگ و زادگاه عالمان بزرگی همچون آیت الله بهجت فومنی (ره)است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در گذشته منشأ بسیاری از حرکت ها و اقدامات در تاریخ کشور و استان بوده است، افزود: فومن همیشه در راستای بالندگی و پویایی در حوزه ها و بخش های مختلف گام برداشته است.

بهره گیری از پتانسیل های فومن در راستای توسعه این شهرستان

فرماندار فومن با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت و پتانسیل های تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری است، گفت: این پتانسیل و ظرفیت به عنوان یک مزیت اصلی می تواند زمینه ساز توسعه و رشد شهرستان و رونق اقتصادی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دامداری، صیفی کاری، کشاورزی و چایکاری از مهم ترین حوزه فعالیتی مردم این شهرستان است، خاطرنشان کرد: این حوزه نیز برای ایجاد توسعه و رونق اقتصادی باید  مورد بررسی قرار گرفته و برای رشد آن برنامه ریزی شود.

قاسم نژاد باتأکید برضرورت تعامل و همکاری همه دستگاه ها در شهرستان، تصریح کرد: وجود تعامل در راستای اجرای برنامه ها در حوزه اقتصادی، عمرانی و اشتغال زایی در میان نماینده مردم و نماینده دولت و همچنین دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف باید بیش از پیش شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت خدمت رسانی به مردم برای مسئولین محدود بوده و باید از این فرصت نهایت بهره برداری صورت گیرد، ادامه داد: انتظار می رود که با توجه به ظرفیت های موجود و همچنین تعامل بین دستگاهی بتوانیم در راستای توسعه، رشد و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه گام برداشته شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه در آینده نزدیک با برگزاری شورای اداری سیاست ها و اولویت های کاری در راستای برنامه ها گذشته شهرستان اعلام می شود، افزود: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی مناسب و تعامل گام های توسعه بیشتر در سطح شهرستان برداشته شود.

لزوم نگاه ویژه مسئولان به رفع مشکلات فومن

امام جمعه فومن نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: با توجه به ویژگی ها و پتانسیل های موجود در شهرستان فومن مسئولان استان باید حمایت و نگاه ویژه ای شهرستان داشته باشند.

حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی با بیان اینکه فومن از شهرستان های اولیه استان گیلان بوده است، افزود: این شهرستان در حوزه گردشگری نیز در استان، کشور و حتی در بین الملل نیز دارای جایگاه ویژه ای است.

وی به ورود گردشگران داخلی و خارجی در طول ایام سال به این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حوزه سیاسی و علمی و فقهی نیز دارای جایگاه خاص و شخصیت های بزرگ در سطح ملی و بین المللی بوده که به این دلیل و با توجه به این پتانسیل ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان برای رفع مشکلات هستیم.

 امام جمعه فومن با اشاره به برخی مشکلات این شهرستان در حوزه های مختلف، افزود: وضعیت نامناسب پل ورودی این شهر نه تنها در شأن مردم این شهرستان نبوده بلکه در شأن نظام مقدس اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته اقداماتی در راستای ساماندهی به وضعیت این پل انجام شده ولی کافی نیست، ادامه داد: حل شدن این موضوع یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان و مهمانان ورودی به فومن است.

حجت الاسلام صفوی همچنین به بافت قدیمی شهر و همچنین حجم ترافیک در زمان پیک مسافرت ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری این شهر و همچنین فاصله اندک آن با مرکز استان انتظار می رود مسئولان با نگاه ویژه ای به این شهرستان و مشکلات آن توجه کنند.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد