استان ها
کد خبر : 5749
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 10:35

شکار قوچ در مناطق آزاد شاهوار شاهرود/ یک متخلف دستگیر شد

[ad_1] علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دستگیری شکارچی غیر مجاز در شاهرود، ابراز داشت: ماموران اجرایی حفاظت محیط‌زیست با همراهی عوامل نیروی انتظامی بسطام بعدازظهر چهارشنبه طی گشت و پایش مناطق آزاد شاهوار حوالی قطار زرشک دو شکارچی را در حال پایین آمدن از کوه مشاهده کردند. وی با […]

شکار قوچ در مناطق آزاد شاهوار شاهرود/ یک متخلف دستگیر شد

[ad_1]

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دستگیری شکارچی غیر مجاز در شاهرود، ابراز داشت: ماموران اجرایی حفاظت محیط‌زیست با همراهی عوامل نیروی انتظامی بسطام بعدازظهر چهارشنبه طی گشت و پایش مناطق آزاد شاهوار حوالی قطار زرشک دو شکارچی را در حال پایین آمدن از کوه مشاهده کردند.

وی با اشاره به کمین ماموران در مسیر شکارچیان، گفت: متخلفان متوجه ماموران شده و اقدام به فرار کردند که در این تعقیب و گریز یکی از آن‌ها دستگیر و فرد دیگر متواری شد.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه یک قبضه سلاح گلوله‌زنی قاچاق، کوله‌پشتی به همراه گوشت یک راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این متخلف برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد اما نفر دوم شناسایی و برای دستگیری وی دستورات لازم صادرشده است.

قربانلو بابیان اینکه جریمه صید و شکار چندین برابر شده است، تصریح کرد: شکار قوچ وحشی از شش ماه الی سه سال حبس یا از سه میلیون تومان تا پنج میلیون تومان جریمه کیفری در حق دولت دارد و ۱۰ میلیون تومان نیز جریمه ضرر و زیان آن خواهد بود.

وی افزود: از همه مردم و هموطنان تقاضا داریم از جمله همیاران طبیعت باشند و هرگونه تخلف شکار و صید و یا ورود افراد غیر بومی شکارچی را به محیط‌زیست شاهرود گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد