استان ها
کد خبر : 5846
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 12:34

شب قدر، عمری دوباره برای انسان است

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین در جمع  خانواده های کارکنان پایگاه هوایی دوم شکاری  تبریز اظهار کرد: شب قدر آنچنان شبی بزرگ و باعظمت است که خداوند در قرآن آن را برابر با با هزارماه عنوان کرده است. وی ادامه داد: هزارماه یعنی ۸۴ سال و ۸۴ سال یعنی عمر یک انسان. […]

شب قدر، عمری دوباره برای انسان است

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین در جمع  خانواده های کارکنان پایگاه هوایی دوم شکاری  تبریز اظهار کرد: شب قدر آنچنان شبی بزرگ و باعظمت است که خداوند در قرآن آن را برابر با با هزارماه عنوان کرده است.

وی ادامه داد: هزارماه یعنی ۸۴ سال و ۸۴ سال یعنی عمر یک انسان. این نشان می‌دهد که خداوند بر اساس رحمت خود، هرسال در شب قدر یک‌بار عمر دوباره به انسان می‌بخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره حقیقت «لیله قدر» تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌گویند که قدر خداوند است و لیله، فاطمه (س). هرکس به عظمت حضرت فاطمه (س) معرفت پیدا کند، می‌تواند قدر را درک کند. حضرت فاطمه (س) حقیقت نهفته در لیله است.

وی همچنین عنوان کرد: ظرف تجلی قرآن صامت شب است و ما می‌دانیم که ظرف تجلی ۱۱ قرآن ناطق حضرت فاطمه (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسینی درباره ویژگی‌های شب‌های قدر گفت: شب قدر با سایر شب‌های سال متفاوت است و این را می‌توان از حس و حال و بو آن فهمید.

وی افزود: دیگر ویژگی مهم شب‌های قدر این است که به زمین می‌آیند تا خواسته‌های انسان‌های معرفت‌یافته را به خداوند متعال برسانند و این از لحاظ شب بیست و سوم شب مهم‌تری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره محوریت‌داشتن قرآن کریم در شب‌های قدر تشریح کرد: شب قدر شب نزول قرآن کریم است و عظمت ماه مبارک رمان بخاطر عظمت نزول قرآن است؛ قرآنی که انسان فرشی را انسان عرشی می‌کند. قرآن سفره پهن‌شده خداوند متعال است. اینکه ما در شب قدر قرآن به سر می‌گذاریم نشانه تواضع در برابر عظمت آن است.

وی همچنین درباره دعا که از اعمال مهم شب‌های قدر است، اظهار کرد: در سوره بقره هم اشاره شده است که هرکس خداوند را بخواند او در این شب اجابت می‌کند. ما در این شب‌ها باید دعای سلامتی امام زمان (عج) را از یاد نبریم.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد