استان ها
کد خبر : 5747
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 10:34

تعدیل قانون کار ضروری است

[ad_1] به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راوبط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان راور اظهار داشت: از اتاق‌های اصناف در استان‌ها خواسته‌ایم تا اشکالاتی که در مواد قانونی موجود می‌بییند و مشکل‌ساز شده‌اند را احصا کرده و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند. […]

تعدیل قانون کار ضروری است

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راوبط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان راور اظهار داشت: از اتاق‌های اصناف در استان‌ها خواسته‌ایم تا اشکالاتی که در مواد قانونی موجود می‌بییند و مشکل‌ساز شده‌اند را احصا کرده و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

وی بیان داشت: ما حاضر هستیم تا پیشنهادات اصناف را از طریق اتاق‌ها در استان‌ها دریافت کنیم و تعریف طرحی برای اصلاح بندهایی از قانون نظام صنفی کشور داشته باشیم.

پورابراهیمی افزود: حتما نیازمند قوانین جدیدی هستیم که تعریف شفاف‌تری در مورد حدود، تغییرات و … در نظام صنفی کشور داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالاتی که در قانون کار فعلی کشورمان وجود دارد، گفت: طبق بررسی سازمان جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار مربوط به ایران است.

پورابراهیمی گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به کارگیری نیرو را مشکل ساز کرده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه خانه کارگر به اسم حمایت از کارگران در حق این قشر از جامعه خیانت می‌کند و بارها جلساتی را با آنها تشکیل دادیم تا مسائل مربوط به جامعه کارگری برطرف شود، اما فایده‌ای نداشته است.

پورابراهیمی گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به کارگیری نیرو را مشکل ساز کرده است.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی را به کمیسیون اجتماعی مجلس برای اصلاح قانون کار دادیم، چون در حیطه کاری آنها است، اما به شدت مخالفت‌هایی در این زمینه وجود دارد.

پورابراهیمی گفت: نظر ما این است که قانون کنونی تمایل به سمت اقتصاد سوسیالیستی و غربی دارد در صورتی که با نظام استاد و شاگردی می‌توان جمع زیادی را مشغول به کار کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوه تا آخر خرداد جمع‌بندی خواهد شد و اول تابستان قانون اصلاح شده بعد از یک سال و نیم کار به صحن علنی مجلس می‌آید که با تصویب آن بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.

وی افزود: با سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد توافق کردیم که اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را که تمام کردیم، وارد کاهش نرخ مالیات بر عملکرد شویم.

پورابراهیمی ادامه داد: هدف این است که در اقتصاد کشور هر کس مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتر بپردازد و تولید بیشتر مالیات کمتری بدهد، یعنی تولید را مورد حمایت قرار دهیم که به عدالت هم نزدیک است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اول مهر ماه کاهش پنج درصدی مالیات بر عملکرد را در صحن علنی داشته باشیم، هر چه نرخ عملکرد را کاهش دهیم، میزان فرار مالیاتی هم کمتر می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در مورد صندوق مکانیزه فروش اظهار داشت: قانون نهایی شده و آماده است برای تصویب در صحن مجلس ارائه شود.

پورابراهیمی گفت: فرش راور بعد از سال‌ها انزوا، دوباره احیا شده و اکنون آموزش تخصصی و کلاسیک در این زمینه ارائه می‌شود و کارگاه‌های کاملا استاندارد راه انداری می‌شوند.

وی یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی در شهرستان راور را جاده و ترانزیت آن دانست و گفت: مسیر ترانزیتی راور بهترین موقعیت است که مجموعه‌های فروشگاهی در کمربندی راور راه‌اندازی شوند.

پورابراهیمی ادامه داد: با همکاری فرمانداری و اتاق اصناف شهرستان راور و ایجاد مجتمع‌های فروشگاهی، واحدهای صنفی با شراکت و ایجاد تعاونی می‌توانند محصولات و تولیدات خود را در این فروشگاه ها عرضه کنند که رونق اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد