استان ها
کد خبر : 5651
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 00:28

تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه، و هم زمان با شام شهادت حضرت علی(ع) و در ایام قیام ۱۵ خرداد، وارثان این قیام در شهرستان ورامین، برای سومین سال متوالی مراسم تشییع نمادین امیرالمومنین(ع) را برگزار کرده و عشق و ارادت خود را به مولای متقیان به نمایش گذاشتند. در این مراسم، که با […]

تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه، و هم زمان با شام شهادت حضرت علی(ع) و در ایام قیام ۱۵ خرداد، وارثان این قیام در شهرستان ورامین، برای سومین سال متوالی مراسم تشییع نمادین امیرالمومنین(ع) را برگزار کرده و عشق و ارادت خود را به مولای متقیان به نمایش گذاشتند.

در این مراسم، که با حضور پرشور زن، مرد، کودک و جوان ورامینی برگزار شد، تابوت مولای متقیان، بر دوش جوانان ورامینی از مصلی صاحب الزمان(عج) در میان حزن و اندوه شرکت کنندگان تا گلزار شهدای سید فتح الله تشییع شد، تا این شهر برای سومین بار شاهد صحنه هایی از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد.

در این مراسم، حضور جوانان و نوجوانان ورامینی بسیار پرشور و باشکوه بود.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) ، در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند در غم شهادت اول مظلوم عالم گریستند و با حمل پرچم های عزا و سینه زنی در مظلومیت امام اول شیعیان جهان اشک ماتم ریختند و سال روز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی که مداحان خاندان عصمت و طهارت به مصیبت خوانی و مرثیه سرایی در رثای حضرت علی(ع) پرداختند، ویژه برنامه های خاص شهادت آن حضرت برگزار شد.

عده ای از جوانان، بانوان و کودکان در این مراسم با روشن کردن شمع، نسبت به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از شرکت کنندگان نیز از دیگر اقداماتی بود، که عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، در این مراسم انجام دادند.

برخی تلاش می کنند به اعتقادات مردم ضربه بزنند

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین در این مراسم طی سخنانی گفت: امیرالمومنین(ع) تجلی عبادت بود، سیره رفتار آن حضرت با فرزندان، صاحب منصبان، دشمنان، دوستان و … سرمشقی مناسب برای همه ما است، حضرت امیر(ع) هم چنان که در عبادت و بندگی خداوند زبانزد خاص و عام بود، در دنیای سیاست، و اداره کشور بزرگ اسلامی نیز بی نظیر بود، شجاعت آن حضرت نیز مثال زدنی است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در مورد امیرالمومنین(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان فرمودند: «غیر از من کسی تو را نشناخت و جز تو کسی مرا نمی‌شناسد و اگر نمی‌ترسیدم گروه‌هایی از مردم تو را خدا بخوانند آن چه لازم بود در ارتباط با شخصیت و جایگاهت نزد مردم سخن می‌گفتم» ، ندای «لا فَتی اِلاّ عَلِی، لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار» مختص آن حضرت است، کسی که جز برای پیشبرد دین خدا شمشیر نزد و هرگز در مبارزات خود انگیزه های دنیوی را ندید.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) میزان و معیار حق بود، گفت: روایات پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «علی مع الحق والحق مع علی» ، «علِی مع القرآنِ، والقرآن مع علِی» ه مورد تایید اهل سنت نیز است، نشان دهنده جایگاه والای امیرالمومنین(ع) است، اما چه باید کرد، که دشمنان همواره سعی در مخدوش کردن چهره ولایی ایشان برای ضربه زدن به اعتقادات مردمی و رسیدن به اهداف خود داشتند، که البته هنوز هم این تلاش های ناپسند ادامه دارد، اما ویژگی های حضرت علی(ع) آن قدر ممتاز است، که هرگز نمی توان آن ها را نادیده گرفت و یا انکار و تکذیب کرد.

عدالت محوری امیرالمومنین(ع) الگوی مسئولان شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص انگیزه راه اندازی مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) به خبرنگار مهر گفت: حدود ۱۸ سال است، که تشییع نمادین حضرت زهرا(س) ، در ورامین اجرا می شود و امروز تشییع نمادین آن حضرت در ۱۳ نقطه استان تهران اجرا می شود و مایه افتخار مردم مومن و ولایی این استان است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ادامه داد: خلا برگزاری چنین مراسمی برای امیرالمومنین(ع) و مقتدای آزادمردان جهان در شب شهادت ایشان به شدت دیده می شد و بسیاری از مردم و مومنین این منطقه مطالباتی برای برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) داشتند، که در نهایت ۲ سال پیش برای اولین بار مراسم مذکور با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد و امسال که سومین سال برگزاری این مراسم است، شاهد حضور بیش از پیش مومنین ورامین در مراسم هستیم، مراسم و مناسبت های دینی و مذهبی همواره در اولویت های مردم مومن این منطقه قرار داشته است.

وی سپس به عدالت محوری حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: باید مسئولان عدالت محوری حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.، البته لازم است، بحث های بیشتری پیرامون شخصیت امام علی(ع) انجام شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خواستار الگوگیری از رفتار آن حضرت در دستگیری از نیازمندان توسط مومنین و خیرین شد، گفت: باید در تمام ابعاد زندگی شخصی به سوی ویژگی های امیرالمومنین(ع) پیش برویم و در زندگی اجتماعی و مدیریتی نیز باید ابعاد مدیریتی شخصیت ایشان مورد بررسی قرار گرفته و الگو شود.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد