استان ها
کد خبر : 5728
پنجشنبه - 17 خرداد 1397 - 09:59

برگزاری ۵۰ نشست علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی

[ad_1] حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی در گفت‌ و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی را می‌توان در بخش‌های کتاب‌خوانی، مقاله‌نویسی، نشریه نویسی و برنامه‌های اجرایی پژوهشی تقسیم کرد. معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص کتاب‌خوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در طول سال تحصیلی جاری طبقه‌بندی کتب […]

برگزاری ۵۰ نشست علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی

[ad_1]

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی در گفت‌ و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی را می‌توان در بخش‌های کتاب‌خوانی، مقاله‌نویسی، نشریه نویسی و برنامه‌های اجرایی پژوهشی تقسیم کرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: در خصوص کتاب‌خوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در طول سال تحصیلی جاری طبقه‌بندی کتب کتابخانه‌های مدارس علمیه خراسان جنوبی بود که در این راستا طبقه‌بندی  ۱۰ هزار جلد کتاب بر اساس اولویت‌بندی انجام شد.

شیدایی ادامه داد: همچنین برخی از مدارس علمیه خراسان جنوبی نیز در طول سال تحصیلی توانستند کتب مورد نیاز خود را با تخفیف بسیار خوب  با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از نمایشگاهی که در مدرسه علمیه نواب مشهد برپا شد، خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی پژوهشی شامل برگزاری کارگاه، نشست علمی و مناظره است، افزود: در سال  تحصیلی جاری حدود ۱۴ کارگاه علمی برگزار کردیم که این کارگاه‌ها از یک تا ۴ جلسه به طول انجامید.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: این کارگاه‌ها با محوریت موضوعاتی چون شیوه مطالعه، پایان‌نامه نویسی، مقاله‌نویسی، خلاصه‌نویسی و سایر نیازهای پژوهشی یک طلبه اهل تحقیق برگزار شد.

شیدایی اظهار کرد: همچنین ۵۰ نشست علمی با موضوعاتی چون نیازمندی‌های فضای مجازی، موضوعات سیاسی، کلامی، اعتقادی و اصول فقه در مدارس علمی خواهران و برادران خراسان جنوبی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ مناظره و ۸ کنفرانس علمی در مدارس علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه مقاله‌نویسی نیز در طول  سال تحصیلی طرح مقاله آسان را باهدف ارتباط بیشتر طلاب با مقاله‌نویسی در ۴ مدرسه علمیه برگزار کردیم و ۴۰ مقاله در این راستا اخذ شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین سال ۹۶ تعداد ۲۲۰ اثر از طلاب خراسان جنوبی به فراخوان‌های پژوهشی ارسال شد.

شیدایی یادآور شد: انتشار نشریه گام دوم با موضوع نقش حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از دیگر فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی در سال  تحصیلی جاری بود که در تمام مدارس علمیه استان توزیع شد.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد