شهر ورزش
کد خبر : 5240
سه شنبه - 19 اردیبهشت 1396 - 13:31
یک فصل با آقای گل بوشهری فوتبال ایران

مهدی طارمی؛ شیطان در ساق‌های فرشته

فصلی که گذشت، سالی پرفراز و نشیب برای آقای گل دوسال گذشته ی فوتبال ایران بود اما او پس از کسب عنوان آقای گلی ایران به کفش طلای لیگ قهرمانان آسیا هم حمله کرده است .

مهدی طارمی؛ شیطان در ساق‌های فرشته

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از ورزش سه ، سالی که هنوز برای او و پرسپولیس به اتمام نرسیده ، یک فصل ویژه برای مهدی طارمی است . فصل به نمایش گذاشتن همه استعدادها و البته روزهایی که هواداران دو آتشه پرسپولیس از دست او گریبان می دریدند!

بدنیست این فصل جذاب و پرحادثه را با هم بررسی کنیم:

سکانس اول؛ رفت و برگشت!

طارمی که بعد از کسب اولین کفش طلای لیگ سودای حضور در اروپا را در ذهن می پروراند، از همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات با سبک و سنگین کردن پیشنهادات خود، راهی ترکیه شد .منتشر شدن عکس هایی از امضای قرارداد او، فوتبال دوستان کشور و به خصوص هواداران تیم پرسپولیس را شوکه شدند اما زمان زیادی طول نکشید تا وی در تصمیم خود مردد شود. حضور در ترکیب فیکس، شور و حمایت هوادار و دلایلی اینچنین باعث شد تا طارمی جوان قید حضور در سطح اول فوتبال ترکیه را بزند . او با اعلام پشیمانی، از هواداران دلجویی کرد و با بازگشت به تهران، با قراردادی دوساله با مبلغی کمتر از گذشته دوباره به تیم پرسپولیس پیوست.
سکانس دوم : استقبال از طارمی و شلاق تمرینات

مهدی آقای گل! شعاری که هواداران پس از اولین حضور طارمی در تمرینات سال جدید پرسپولیس سر دادند.استقبال هم تیمی ها، بازگشت محبوبیت میان تماشاگران و البته حضور در تیتر یک خبرها؛ این ها مهدی را از تصمیمی که گرفته خرسند و راضی می کرد.پس با جدیت تمرینات خود را در پرسپولیس آغاز کرد . برانکو که از عقب ماندن او به نسبت دیگر بازیکنان خوشحال نبود ، اعتقاد داشت طارمی باید بیش از دیگران در تمرینات کوشا و جدی باشد تا به فرم سابق برگردد.
سکانس سوم؛ درخشش پس از نیمکت نشینی

خود طارمی هم انتظار نداشت از همان بازی با سایپا؛ در ترکیب ثابت تیم و مهاجم اول ذهن برانکو ایوانکوویچ باشد.با همین طرز تفکر، رو نیمکت سرخ های پایتخت نشست. اما زمان زیادی نگذشت تا برگه ی تعویضش به دستان محمود خوردبین برسد. طارمی در همان بازی اول مقابل سایپا، در دقیقه ۷۷ ، با شماره ۹ دوباره وارد زمین مسابقه شد تا با ظاهری جدید و موهای تراشیده، دوباره مهاجم اول سرخ بشود.انگیزه ی زیاد وی با آغاز بدشانسی های دوباره، اجازه گلزنی در همان بازی اول را به طارمی نداد تا منتظر فرصت در بازی های بعدی باشد.او در اولین ثابت مقابل صبای قم در دقیقه ۴۰ گل زد و با خوشحالی بیش از حد، اولین بوسه را از کفش طلا گرفت.
سکانس چهارم؛ ادامه رویای آقای گلی در زمین طلسم شده!

طارمی پس از بازی با صبای قم، در دوبازی مهم این فصل مقابل رقیب اصلی و مدعی کسب عنوان قهرمانی یعنی تراکتورسازی و داربی بزرگ پایتخت برابر استقلال تهران موفق به گلزنی نشد اما در فولاد شهر و مقابل چشمان هواداران تیم زردپوش اصفهانی توانست دوباره توانایی خود را به رخ بکشد و با ثبت دبلی رویایی، خود و پرسپولیس را دوباره به عنوان مدعی اصلی بهترین های این فصل معرفی کند.بدین ترتیب پس از ۱۳ سال طلسم شهر اصفهان به دست طارمی و رفقا شکسته شد .
سکانس پنجم؛ گلزنی مقابل استاد

مهدی طارمی بازهم مقابل چشمان هواداران تیم خود، توانست بار دیگر گل بزند اما این بار به تیم علی دایی که کاشف اصلی وی در فوتبال ایران است . طارمی که درخشش این روزهای خود را تا حد خیلی زیادی مدیون علی دایی است توانست در این دیدار درس خود را مقابل استاد ، به خوبی پس دهد و گل دوم تیمش و چهارمین گل فصل خود را به ثمر برساند. بله ، او برگشته بود!
سکانس ششم؛ گلزنی با پاس گل آقای مغضوب

یار همسفر مهدی در ترکیه کسی نبود جز رامین رضاییان.وینگر و دفاع راست تیم ملی و پرسپولیس که در انتهای فصل پانزدهم به همراه آقای گل راهی لیگ ترکیه شد و او نیز از راه رفته ی خود پشیمان شد و به تیم سابق خود بازگشت.البته تفاوت های زیادی میان بازگشت دو ستاره لیگ پانزدهم سرخ های پایتخت وجود داشت.رامین که جای خود در ترکیب پرسپولیس را تنگ شده میدید سختی های نیمکت نشینی را چندین هفته به جان خرید تا دوباره مرد اول برانکو در سمت راست این تیم لقب گیرد.بیشترین سود را اما در این بین مهدی طارمی برد و از سانتر های بی نقص وینگر راست آن روزهای پرسپولیس، گل هایی حیاتی را در راه کسب قهرمانی تیم و آقای گلی خود به ثمر رساند.دو گل دردو بازی با صنعت نفت آبادان در هفته دهم و مقابل پدیده در ورزشگاه ثامن الائمه در هفته سیزدهم .
سکانس هفتم؛ گلزنی در روز خداحافظی قُل سال قبل!

احمد نوراللهی، ستاره ای که علی رغم شایستگی های زیاد، به دلیل درخشش کمال کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی، در سال جدید نتوانست آنچنان که باید و شاید در ترکیب اصلی پرسپولیس و تفکرات برانکو جای گیرد.پس با تصمیمی که گرفت به خدمت مقدس سربازی رفت تا فوتبال خود را در نیم فصل دوم و کار زیر نظر امیر قلعه نویی در تیم تراکتورسازی ادامه دهد. احمد و مهدی، که از سوی هوادارن، به دوقلو های تیم در سال گذشته لقب گرفته بودند، رابطه ای بسیار صمیمی با یکدیگر داشتندو طارمی احمد را در روز بازی با سیاه جامگان با گلزنی خود بدرقه کرد.با این گل ،طارمی در پایان نیم فصل اول مسابقات لیگ شانزدهم با زدن ۷ گل در زمره ی بهترین گلزنان لیگ و مدعی کسب آقای گلی معرفی شد.
سکانس هشتم؛ ادامه گل های سه امتیازی

با شروع نیم فصل دوم، آقای گل سرخ ها به درخشش خود ادامه داد و در همان بازی اول مقابل سایپای تهران، توانست تک گل سه امتیازی مسابقه را به ثبت برساند و با انجام خوشحالی عجیب برابر حامد لک، تصویری به یادماندنی را از آن دیدار را در ذهن تماشاگران ثبت کند.

علاقه ی وی به زدن گل های عجیب و آکروباتیک باعث شد تا وی در بازی با فولاد با یک قیچی استثنایی در آستانه ثبت زیباترین گل دوران فوتبالش قرار بگیرد اما این توپ به تیر دروازه نشست . او اما بلافاصله در بازی بعدی مقابل گسترش فولاد و دوباره در ورزشگاه آزادی توانست تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند .
سکانس نهم، طارمی سوارز؛ تاریخی ترین پنالتی تاریخ فوتبال ایران!

طارمی در بازی با تراکتورسازی زننده یکی از سه گل تیمش مقابل اصلی ترین رقیب تیم خود در راه کسب عنوان قهرمانی بودو در دربی ناکام بزرگ مسابقه لقب گرفت . اما شاید عجیب ترین گل او در تاریخ عمر ورزشی خود در بازی با سپاهان در دور برگشت مسابقات به ثبت رسید.خطای دروازه بان سپاهان روی خود مهدی، باعث شد تا رامین رضاییان در دقیقه ۵۷ آن بازی پشت ضربه پنالتی قرار گیرد.ورزشگاه تقریبا پر از تماشاگر و مردمی که از طریق تلویزیون شاهد این لحظه بودند، همگی انتظار ثبت گل توسط رضاییان بودند که به ناگاه در تصمیمی ریسکی ، با پاسی که مهدی طارمی از وی گرفت گلی عجیب اما روحیه بخش برای پرسپولیس به ثبت رسید . تصمیمی که بعد از آن با واکنش تند برانکو مواجه شد، اما خب ،کار از کار گذشته بود.
سکانس دهم؛ نفت، استقلال خوزستان و دیگران

مهدی طارمی و توی دروازه! این جمله ای بود هواداران تیم سرخ پوش پایتخت در دوفصل گذشته به آن عادت کرده بودند .گل های مهم و حساس در بازی هایی که پرسپولیس را با هر برد به قهرمانی دهم خود نزدیک و نزدیک تر می کرد و مهدی را به آقای گلی.نفت تهران، استقلال خوزستان، پیکان، ماشین سازی و پدیده، تیم هایی بودند که در هفته های بعد قربانی درخشش طارمی شدند .
سکانس یازدهم و پایانی، سلام دوباره به کفش طلا

مهدی طارمی مقابل ذوب آهن و در ورزشگاه آزادی با دو گلی که به ثمر رساند داستان گل زدن های این فصل خود را به پایان برد و با ثبت ۱۸ گل زده لقب آقای گل فوتبال ایران را دوباره و برای دومین سال متوالی کسب کرد.شاید سالی که گذشت برای مهدی طارمی پر بود از فراز و نشیب و لحظات تلخ و شیرین، اما در پایان او بود که گوی سبقت را از رقبای خود ربود و دوباره کفش طلای فوتبال ایران را به دست آورد.
او سپس در نود دقیقه ای جذاب سه بار هم دروازه الوحده را باز کرد تا در آسیا هم به صدر جدول گلزنان برسد . می گویند: سالی که نکوست از بهارش پیداست!