فرهنگ شهری
کد خبر : 5105
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 14:36
در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران عنوان شد

هشدار امام جمعه موقت تهران نسبت به ورود کتابهای تکفیری به نمایشگاه/نامزدهای انتخاباتی نظام را زیر سوال نبرند

سید احمد خاتمی در بازدید از نمایشگاه تهران تاکید کرد مسئولان نمایشگاه کتاب مراقب باشند تا کتاب‌ها و اندیشه‌های تکفیری راه به نمایشگاه نبرند.

هشدار امام جمعه موقت تهران نسبت به ورود کتابهای تکفیری به نمایشگاه/نامزدهای انتخاباتی نظام را زیر سوال نبرند

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران دقایقی پیش در سومین روز از نمایشگاه کتاب تهران از این رویداد فرهنگی بازدید کرد.

وی پس از دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در حضور جناب صالحی من به یک نکته تاکید کردم و آن این بود که مسئولان نمایشگاه کتاب تهران مراقب باشند هیچ کس از نمایشگاه سوء‌استفاده نکند به هر حال سفره فرهنگ گسترانیده شده و نگاه به نمایشگاه یک جشن فرهنگی است که باید از آن استقبال کرد اما در این میان هستند کسانی که بخواهند سوءاستفاده کنند. باید مراقبت کرد تا برخی تفکرها که تفکر تکفیری است به نمایشگاه وارد و کتاب‌هایی با این تفکر عرضه نشوند.

خاتمی ادامه داد: مسئولان نمایشگاه باید مراقب باشند که چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی نمایشگاه در اختیار تفکرات مسموم قرار نگیرد. در کارهای بزرگی چون برپایی نمایشگاه کتاب تهران اینکه هیچ خطایی وجود نداشته باشد واقع‌بینانه نیست . من از آقای صالحی که شخص فرهخیته‌ای است این اطمینان را دیدم که مراقبت لازم به عمل می‌آید که امیدوارم تا آخر نیز این مراقبت هم در بخش کتابهای فارسی و هم در بخش کتابهای خارجی وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌اش به نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها گفت: مناظره‌ کردن به صورت شفاف و صریح شایسته تقدیر است و معتقدم مقابل بسیاری از تزویرها را خواهد گرفت اما یک نکته وجود دارد و آن این است که آقایانی که در معرض کاندیداتوری هستند باید با رفتارشان اخلاق را نشان دهند. این نحوه برخورد الگو خواهد شد ما در مناظره‌های گذشته شاهد بخشی از هنجارشکنی‌های اخلاقی بودیم که در شان کاندیدای ما نبود.

وی افزود: نگاه مولا علی (ع) بر همه مسئولیت‌های بالای و خرد نگاه امانت است. این مناظره‌ها به خوبی نشان می‌دهد چه کسی نگاهش به انتخابات امانتت است و چه کسی لقمه چرب. مردم ما می‌فهمند چه کاندیدایی دلش به حال کشور می‌سوزد و چه کسی به فکر ارتقاء خود و باندش است. آن کسی که باند خود را به رخ می‌کشد بعد از گرفتن قدرت اتوبوسی آدم وارد می‌کند و اتوبوسی آدم خارج می‌کند.

خاتمی گفت: یکی از آفت‌های این ۳۸ سال اخیر در حوزه مدیریت کشور اتوبوسی آوردن آدمها و اخراج کردن فردی دیگر است این به معنای از دست دادن فرصت‌های طلایی تجربه‌هاست. کسی که ۱۰ سال است تجربه به دست آورده چون نگاه باندی وجود دارد جاابجا می‌شود و فرصت‌هایی که نظام ایجاد کرده است از بین می‌رود. مردم باید در مناظره‌ها دنبال کنند که  چه کسی در پی خدمت است.

وی با نقل صحبتی از آیت‌الله یزدی گفت: آیت‌الله یزدی در انتخابات خبرگان رای نیاورد اما بعد از انتخابات گفت از مردم عزیزی که به من رای ندادند تشکر می‌کنم. چون باری را از دوش من برداشتند این نگاه صحبح به انتخابات است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تمام ۶ نامزد توجه داشته باشند که نظام را زیر سوال نبرند به خروجی برخی حرف‌ها توجه کنند زیر سوال بردن نظام کار ناشایستی است و امیدوارم شاهد آن نباشیم.

خاتمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر استفاده برخی رسانه‌ها از امکانات دولتی برای تخریب برخی کاندیدای خاص گفت: استفاده از امکانات عمومی دولتی برای تبلیغ کاندیدایی خاص خلاف قانون و شرع است امکانات بیت‌المال و عمومی باید در اختیار همه قرار بگیرد من متاسفم از اینکه برخی از این امکانات توسط برخی رسانه‌ها استفاده می‌شود و گاه به صورت صریح و گاه به صورت غیرصریح از کاندیدای خاصی تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام/