فرهنگ شهری
کد خبر : 5157
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 19:04

صفارهرندی: سالن یاس، شیوه صحیح برپایی نمایشگاه کتاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درجریان بازدید از سی امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد؛ نه فروشگاهی برای فروش کتاب‌ها و توجه به مسائل مالی که توسط ناشران انجام می‌گیرد.

صفارهرندی: سالن یاس، شیوه صحیح برپایی نمایشگاه کتاب است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم  محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز(جمعه) درجریان بازدید از سالن یاس نمایشگاه کتاب گفت: شکل صحیح برگزاری نمایشگاه کتاب، دقیقاً شبیه برقراری سالن یاس است. نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد؛ نه فروشگاهی برای فروش کتاب‌ها و توجه به مسائل مالی که توسط ناشران انجام می‌گیرد.

صفارهرندی در ادامه افزود: البته اگر در نمایشگاه کتاب، کتاب‌ها هم به فروش برسند، عیبی ندارد؛ ولی باید به مسئلۀ مهم‌تر، یعنی عرضۀ کتاب‌ها به‌صورت تخصصی‌تر و با تقسیم‌بندی موضوعی توجه بیشتری کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس این است که به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده در سال قبل می‌پردازد که هم مردم را از انتشار کتاب‌های جدید مطلع می‌کند و هم با وجود کارشناسان هر حوزه به‌صورت تخصصی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان را جهت تهیه و خرید معرفی می‌کنند.

صفارهرندی درخصوص برقراری سالن یاس گفت: تجربۀ یاس، تجربۀ موفقی بود که امیدوارم به تدریج گسترش یابد و  نباید در حق یاس جفا شود؛ چون این مسیر، مسیر درستی است که به خوانندگان کتاب در سیرمطالعاتی کمک فراوانی می‌کند که این همکاری بین یاس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید ادامه پیداکند. امیدواریم در سال‌های آینده مکان سالن یاس محل مناسب‌تری باشد چون سالن یاس باید گل نمایشگاه باشد.