دسته‌بندی نشده
کد خبر : 5172
جمعه - 15 اردیبهشت 1396 - 19:38

جراح جنجالی سر یک موش را به موش دیگر پیوند زد+تصاویر

جراحی که قصد دارد اولین پیوند سر انسان را انجام دهد توانست عمل جراحی پیوند سر در موش را با موفقیت انجام دهد.

جراح جنجالی سر یک موش را به موش دیگر پیوند زد+تصاویر

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از وب‌سایت نیوزویک، دانشمندان در یک تحقیق، سر یک موش کوچک را به یک موش بزرگتر پیوند زدند.

تصاویر منتشر شده از این تحقیق، موش‌های استفاده شده در این جراحی را نشان می‌دهد. یکی از این موش‌ها، اهدا کننده و دیگری گیرنده بوده و موش دیگر خون لازم برای این جراحی را تامین کرده است. در پایان این جراحی، تصاویر پیوند سر و دو دست موش کوچک‌تر بر موش بزرگ‌تر منتشر شده است.

پژوهشگران نتایج این تحقیق را در ژورنال علمی “علوم اعصاب و درمان سی‌ان‌اس” منتشر کردند. این پژوهشگران درباره چگونگی طراحی مدل “بایسفالیک” (دوسری) برای پیوند سر توضیح داده اند. این پژوهش به منظور پی بردن به مشکلات احتمالی مربوط به کاهش جریان خون به مغز و پس زدن سیستم ایمنی بدن انجام شده است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد پس از عمل پیوند سر، آسیبی به بافت مغزی موش اهداکننده نرسیده است. همچنین، اهداکننده نشانه‌هایی از درد و واکنش‌های قرنیه‌ای از خود نشان داده است.

این پژوهشگران از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا کنون دست به جراحی‌های مشابهی زده اند. در ژانویه سال ۲۰۱۶، پژوهشگر ارشد این تحقیق، از پیوند موفقیت آمیز سر یک میمون، به یک میمون دیگر خبر داده بود.

این پژوهشگر ایتالیایی که “سرجیو کاناورو” نام دارد، قصد دارد به زودی برای نخستین بار عمل پیوند سر انسان را انجام دهد. این پیشنهاد، انتقادهای گسترده‌ای را متوجه وی کرده است.