انتخابات 96
کد خبر : 4960
پنجشنبه - 14 اردیبهشت 1396 - 17:17

متاسفانه آموزش و پرورش از ابزار تربیت بدنی به خوبی استفاده نمی‌کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه آموزش و پرورش ما علی رغم اینکه به ورزش توجه می‌کنند، اما از ابزار تربیت بدنی به خوبی استفاده و بهره گرفته نمی‌شود.

متاسفانه آموزش و پرورش از ابزار تربیت بدنی به خوبی استفاده نمی‌کند

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدمصطفی هاشمی طبا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیو ورزش اظهار داشت: تربیت بدنی برخلاف باور بسیاری از افراد، تنها پرورش جسم نیست بلکه به معنای تربیت فکر از طریق ورزش است چرا که عضلات در هنگام ورزش آماده می‌شود و بر تفکر افراد هم تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ورزش تاثیرات بسزایی در افراد دارد، ادامه داد: نظم، اطاعت از مربی و احترام به نظرات داور و قاضی تاثیرات ورزش است.

هاشمی طبا با بیان اینکه ورزش به معنای به اوج رساندن یک انسان در مقابل افراد دیگری است که هر کدام در اوج هستند، گفت: ورزش عبارت از نبرد در زمان صلح است و اعتماد به نفس و قدرت خلاقیت ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ورزش به معنای رساندن انسان‌ها به اوج است، تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش ما علی رغم اینکه به ورزش توجه می‌کنند اما از ابزار تربیت بدنی به خوبی استفاده و بهره گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش ما به اصل تربیت بدنی توجه نمی‌شود، گفت: آموزش و پرورش ما باید مدرسه تربیت شود و تربیت آن به آموزش غلبه کند.

هاشمی طبا گفت: متاسفانه آموزش سراسری مربیان از سال ۸۰ تعطیل شد و همچنین دیگر توجهی به استعدادیابی نمی‌شود و لازم است این مسئله از سرگرفته شود تا ورزش قهرمانی احیا شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اگر ورزش برای جوانان لازم است برای افراد سال‌خورده واجب است، متذکر شد: تربیت بدنی باید ابزاری برای رشد و پرورش انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید در ایجاد باشگاه‌ها و تداوم آن کمک کنند، گفت: برخلاف آنکه بنده با یارانه‌ها مخالفم اما باید بگویم که دولت در برخی مسائل چون ورزش باید کمک کند. باشگاه‌ها، پایه اقتصاد ورزشی هستند و باید با کمک دولت و هزینه خود مردم شکوفا شوند.

هاشمی طبا با تاکید بر اینکه تماشاگران باید هزینه دیدن ورزش را بپردازند، اظهار داشت: درست نیست که عده‌ای کار کنند و عده‌ای دیگر مجانی تماشا کنند و همانطور که در سینما مردم برای دیدن فیلم بلیت تهیه می‌کنند در ورزش هم باید اینچنین باشد.

وی تصریح کرد: ورزش‌ها از نظر جذابیت در یک حد نیستند و متفاوتند و دولت‌ها باید منابع متفاوتی را به آن‌ها اختصاص دهند.

هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه پیراهنی که در اروپا ۸۰ یورو به فروش می‌رود در بازارهای ما ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: این مسئله از نظر قانون مشکل دارد و تولید قلابی اجناس و البسه ورزشی، دزدی و حق‌الناس است.