دسته‌بندی نشده
کد خبر : 4872
پنجشنبه - 14 اردیبهشت 1396 - 10:24

روحیه‌بخشی به زندانیان فلسطینی با چالش آب‌نمک

چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی برخی کاربران حامی فلسطین، به منظور روحیه‌بخشی به زندانیان فلسطینی، چالش خوردن آب‌نمک به راه انداخته‌اند.

روحیه‌بخشی به زندانیان فلسطینی با چالش آب‌نمک

به گزارش شورا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران عده‌ای از فعالان و حامیان زندانیان فلسطینی به منظور روحیه‌بخشی به آنها چالش خوردن آب‌نمک راه انداختند. از روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) حدود ۱۵۰۰ زندانی در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به شرایط و اوضاع نامناسب زندانها اعتصاب غذا را آغاز کردند. این چالش را برای اولین بار فرزند مروان برغوثی، از رهبران و زندانیان فلسطینی آغاز کرد. پس از آن تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با دو هشتگ #می_وملح و #saltwaterchallenge آن را ادامه دادند. در این چالش برخی از چهره‌های مطرح از جمله مجری سرشناس لبنانی و همچنین یکی از خوانندگان فلسطینی نیز شرکت کردند.

چندی پیش گروهی از جوانان افراطی یهودی، برای تضعیف روحیه زندانیان فلسطینی، در مقابل زندانی در کرانه غربی بساط پختن کباب راه انداختند و از مقامات اسرائیلی خواستند به هیچ وجه به خواسته‌های آنها تن در ندهند. طبق گزارش‌ رسانه‌های غربی حال برخی زندانیان وخیم است اما آنها مصر به ادامه راه هستند. امروز هفدهمین روز اعتصاب غذای زندانیان است.

در حال حاضر مچموعاً ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.