به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی هاشمی طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استفاده از جوانان در کابینه خود اظهار داشت: باید مشخص شود منظور از جوان یعنی چه، قطعا جوان ۱۸ ساله نمی‌تواند در کابینه باشد. من گفتم که متوسط سن کابینه‌ام ۴۰ سال و برای هر فرد حداکثر ۵۰ سال است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون طعم زندگی با حداقل حقوق را چشیده‌اید، گفت: من از همان ابتدای فارغ‌التحصیلی که در سازمان مدیریت برنامه و بودجه استخدام شدم حقوقی بالغ بر ۲ هزار و ۸۲۰ تومان که برای یک فرد با مدرک فوق‌‌لیسانس بود را دریافت کردم که در آن زمان حقوق خوبی بود.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اما با حداقل حقوق زندگی کردم و زندگی پرهزینه نداشتم و اکنون هم همین گونه است و زندگی جمع و جوری دارم.

وی درباره اینکه در زندگی خود تا چه میزان از کالای ایرانی استفاده می‌کنید، بیان داشت: همین کت و شلواری که تنم هست از پارچه تا دوختش ایرانی است،‌ تقریبا برای استفاده از کالای ایرانی اصرار دارم اما صد درصد نه. گاهی اوقات اگر کالای خارجی خوب ببینم استفاده می‌کنم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مطالبی برای مناظره دوم آماده کرده‌اید، بیان داشت: مناظره یک سیستم دارد که در آن سوال پرسیده می‌شود و نامزدها نیز به سوالات پاسخ می‌دهند. هیچ مطلبی آماده‌ای ندارم و از همان مطالبی که می‌دانم استفاده می‌کنم و جواب سوالات را می‌دهم.

کت و شلوارم ایرانی است!/ در مناظره بر اساس مطالبی که بلدم پاسخ خواهم داد/ زندگی جمع و جوری دارم/ مخلص منتقدان هستم/ کار جهادی یعنی فعالیت با حداکثر کار و حداقل تمتع/ رنگ انتخاباتی من بی‌رنگی است/ من هیچ هزینه در انتخابات نکرده‌ام

وی درباره راه‌های ارتباطی مردم با دولتش پس از پیروزی در انتخابات اذعان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها هستند و به غیر از آنها راه دیگری وجود ندارد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به رسانه‌ها از جمله صدا و سیما اجازه پیگیری تحقق وعده‌هایتان را می‌دهید، اظهار داشت: من وعده‌ای ندادم اما یکسری خطوط سیاست‌گذاری مشخص کردم که انشا الله اگر توفیق پیدا کنیم به آنها عمل خواهیم کرد.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره نحوه برخوردش با منتقدان پس از تکیه بر مسند ریاست جمهوری گفت: همان گونه که پیشتر نیز گفتم من مخلص منتقدان هستم و اگر آنها نباشند انسان آگاه نمی‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که از دیدگاه شما کار جهادی چگونه مدیریتی است، بیان داشت: ادامه دادن راه رزمندگان اسلام در جبهه‌ها معنای کار جهادی است یعنی همه باید آماده حداکثر کار و حداقل دستمزد باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره رنگ انتخاباتی خود اظهار داشت: رنگ من بهترین رنگ یعنی بی رنگی است.

کت و شلوارم ایرانی است!/ در مناظره بر اساس مطالبی که بلدم پاسخ خواهم داد/ زندگی جمع و جوری دارم/ مخلص منتقدان هستم/ کار جهادی یعنی فعالیت با حداکثر کار و حداقل تمتع/ رنگ انتخاباتی من بی‌رنگی است/ من هیچ هزینه در انتخابات نکرده‌ام

هاشمی‌طبا درباره شعارش در انتخابات ۹۶ بیان داشت: شعار من همان گونه که قبلا هم گفته‌ام حفظ و ارتقای ایران است. “چو ایران مباشد تن من مباد”.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های تبلیغاتی خود گفت: در ضبط برنامه‌ها یکسری سوالات پرسیده شد که من بر اساس نیاز جواب‌هایی به آنها دادم.

وی ادامه داد: در سوالات نکات مختلفی به خصوص در مسئله سیاست خارجی مانند مقاومت مردم در برابر استکبار جهانی و رابطه با کشورهای خارجی و برجام مطرح شد و اینها اولویت‌هایی است که باید داشته باشیم.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که چه میزان هزینه جهت تبلیغات خود کنار گذاشته است، اظهار داشت: تمام تبلیغات را صدا و سیما انجام می‌دهد و بنده هیچ هزینه‌ای ندارم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره این مسئله که کدام قشر از جامعه به وی رای خواهد داد گفت: من هیچ قشر خاصی را در رای دادن برآورد نکردم، همه هستند و ممکن است به من رای بدهند و یا رای ندهند، من پیش‌بینی ندارم.

وی در خصوص اینکه اعضای کابینه‌اش چه کسانی خواهند بود و آیا مشخص شده‌اند،‌بیان داشت: خیر، اما فکرهایی در این خصوص کرده‌ام و انسان‌های متخصصی را که برآورد کرده‌ام می‌شناسم. اکنون خیلی سخت است که این موضوع مشخص شود اما در آینده که همه چیز مشخص شود می‌توان افراد را مشخص کرد.

هاشمی طبا در بخش پایانی سخنانش در خصوص اینکه در پایان دوران ریاست جمهوری،‌ مردم دولت شما را به چه دستاوردی خواهند شناخت، خاطرنشان کرد: مردم دولت مرا با حفظ ایران خواهند شناخت.

انتهای پیام/