به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی خود از شبکه اول سیما با اشاره به دوران کودکی و نوجوانی خود اظهار داشت: پدرم فردی مذهبی بود، تحصیلاتم را در دبیرستان البرز و در رشته ریاضی به پایان رساندم و با توجه به شرایط آن زمان به خارج از کشور رفتم و در فرانسه کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک اخذ کردم.

وی افزود: زمانی که محصل فرانسه بودم با مسلمانانی از تونس، مراکش و ترکیه انجمن اسلامی مسلمانان را تشکیل دادیم تا آداب و رسوم اسلامی خود را حفظ کنیم که از این انجمن هم استقبال خوبی صورت گرفت.

این نامزد دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشغول تحصیل در مقطع دکترا بودم که با توجه به شرایط سیاسی آن زمان تصمیم به بازگشت به کشور گرفتم و پس از بازگشت به ایران در دانشگاه پلی تکنیک تهران علاوه بر تحصیل به تدریس نیز مشغول شدم.

میرسلیم گفت: با توجه به شناخت من از زبان فرانسه در دوره ای به عنوان مدیر بهره برداری متروی تهران و حومه انتخاب شدم.

وی افزود: از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ شاهد ۲ بار مواجهه با تعطیلی دانشگاه بودیم، ما با همکاری سایر استادان تصمیم به موضع‌ گیری علنی کردیم، اما در گروهی به نام پویای توحید، مبارزه مخفیانه داشتیم. در ۱۳۵۷ که تظاهرات شروع‌ شده بود، ما در راهپیمایی‌ ها شرکت می‌کردیم.
میرسلیم ادامه داد: دولت برای انجام همه‌ پرسی آمادگی کامل نداشت و ما از طریق حزب جمهوری اسلامی به کمک دولت شتافتیم، من که به‌ عنوان عضو شورای مرکزی حزب توسط آیت ‌الله موسوی اردبیلی معرفی ‌شده بودم، همزمان در ساماندهی تشکیلات سپاه همکاری داشتم.
وی تاکید کرد: سفارت آمریکا لانه جاسوسی نامیده شد چون آمریکا هیچ گاه نخواست قدر ملت ایران، انقلاب و رهبر آن را بداند و مدام با توطئه و فتنه می‌ خواستند اخلال ایجاد کنند، تمام کارکنان سفارت گروگان گرفته‌ شدند و در این فاصله دولت موقت نتوانست بر پا بماند و سقوط کرد.
میرسلیم تصریح کرد: در مجلس اکثریت آرا را حزب جمهوری اسلامی به دست آورد و یکی از افراد که برای پست نخست‌ وزیری معرفی شد، من بودم و بنی ‌صدر من را به‌عنوان نامزد نخست ‌وزیری به مجلس معرفی نمود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: ما در دوران وزارت کشور با مشکلات مختلفی روبه رو بودیم، در ماجرای آمل من به این شهر رفتم و به مردم پشت‌ گرمی دادم که با این حمایت مردمی شهر پاک ‌سازی شد.
وی اظهار داشت: با وقوع جنگ تحمیلی در اواخر شهریور ۵۹ سرپرست شهربانی بودم، مجموع حملات دشمن یک مشکلی ایجاد کرد و خانواده‌ های مختلفی آواره شدند، من آمادگی خودم را برای سامان‌ دادن جنگ ‌زدگان به شهید رجایی اعلام کردم و با یک کار امدادی و شناسایی دقیق علمی امکان اسکان و حتی اشتغال جنگ‌ زدگان را فراهم کردیم. هنگامی‌ که خدمت امام رسیدیم، ایشان ضمن تقدیر فرمودند، جنگ‌ زدگان در مقابل صدام لشکری شدند.
میرسلیم ادامه داد: حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای از من خواستند برای ساماندهی نهاد ریاست ‌جمهوری و مشاورت ایشان خدمتشان بیایم و با استقبال خدمتشان رفتم، با انتخاب مجدد ایشان توانستم به‌عنوان نخست‌ وزیر معرفی شوم، اما مقرر شد نخست‌ وزیری میرحسین موسوی ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در دولت هاشمی مشاور تحقیقات رئیس ‌جمهور شدم و بنا به دعوت آیت‌ الله خامنه‌ ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عضو بودم.
میرسلیم گفت: در سال ۱۳۷۲ لاریجانی از وزارت فرهنگ به صدا و سیما رفت و از من خواستند وزارت فرهنگ را قبول کنم. من کار خود را از اسفند ۱۳۷۲ آغاز کردم و اولین نمایشگاه قرآنی را شکل دادیم و پیشرفت‌ های خوبی درزمینه جهانگردی و ایران‌گردی حاصل شد.
وی با اشاره به اینکه دولت موقت بعد از تسخیر لانه جاسوسی نتوانست سر پا بماند و سقوط کرد گفت: در شورای نگهبان مسئولیت گرفتم و مرحوم هاشمی رفسنجانی از بنده درخواست کردند که معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم.

میر سلیم تصریح کرد: فعالیتهای بنده انقلابی بود یعنی اینکه هیچ چشم داشتی به حقوق ومزایا و پاداش نداشتم لذا کاش آن روحیه باقی می ماند و اما در فاصله ای که مسئولیت نهادهای سیاسی را بر عهده داشتم به امورات دیگر می پرداختم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مرحوم رفسنجانی از من خواستند معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم افزود: کار ما در آن زمان درحوزه های انقلابی بود و بعد از آن رسما فعالیت من در حوزه انتخابات آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به خدمات انقلابی که انجام داده بودم مورد توجه رئیس جمهور وقت قرار گرفتم خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نامزد نخست وزیری به مجلس معرفی شدم و در دوران معاونت سیاسی اجتماعی وزات کشور با مسائل مختلفی برخورد کردم.

میر سلیم با اشاره به اینکه با نیروی انتظامی مشکل پیدا کردیم به طوری که نیروی انتظامی ۳ شعبه داشت که زیر نظر آیت الله مهدوی کنی بود گفت: مرحوم مهدوی کنی از این قضیه ناراحت بودند و بنده گفتم جای نگرانی نیست لذا گفتم با ورود به شهربانی فرد مناسبی را برای ریاست شهربانی انتخاب خواهم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بنده گفتم این مشکل را برطرف خواهم کرد و حکم سرپرستی شهربانی جمهوری اسلامی را به بنده دادند خاطر نشان کرد: به شناسایی افراد واجد شرایط برای ایجاد معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور پرداختم.
وی با بیان اینکه در دوران وزارت کشور با یک مشکل برخورد کردم و آن نیز مشکل حمله نظامی آمریکا بود که می خواستند گروگانهای جاسوس خانه را آزاد کنند اظهار داشت: آنها می خواستند به سفارت حمله کنند تا گروگانها را نجات دهند این در حالی است پوز آنها در طبس به خاک مالیده شد .

میر سلیم ادامه داد : در آن دوران بنده سرپرست شهربانی بودم و در جبهه ها حضور می یافتم و این مسئله سبب دلگرمی نیروهایمان می شد اما متاسفانه خرمشهر سقوط کرده بود و لذا نیروها را به عقب کشاندیم اما با شهامت رزمندگان آبادان بر جا ماند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مجموعه حملاتی از سوی دشمن در نقاط مرزی صورت گرفت اظهار داشت: خانواده های متعددی که در این شهرها زندگی می کردند آواره شدند لذا در سال ۵۹ که معاونت سیاسی اجتماعی را بر عهده داشتم مرحوم رجایی از جنگ زدگان چاره جویی کردم و بنده اعلام کردم این چارچاره جویی میسر است به شرط اینکه بار شهربانی و معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را از روی دوش بنده بر دارند.

وی با اشاره به اینکه بنده از بار مسئولیتهایم سبک شد و از سمتهایم رها شدم افزود: خود را برای پرداختن به امور جنگ زدگان آماده کردم.

میر سلیم با اشاره به اینکه در اواخر سال ۵۹ با مسائل متعدد دیگری برخورد کردم افزود: انحرافاتی در زمان بنی صدر ایجاد شد و در نهایت قائله ۱۴ اسفند به وجود آمد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : در روزی که حادثه ۷ تیر رخ داد مرحوم بهشتی مشغول تصمیم گیری در باره فردی برای نامزدی رایست جمهوری بود و لذا رجایی انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه در حزب جمهوری اسلامی توطئه ایجاد شد و ۷۲ تن از مقامات کشور به شهادت رسیدند افزود: بنده در آن دوران با استقبال به نهاد ریاست جمهوری رفتم و البته نهاد با آمدن من شکل گرفت.

میرسلیم با اشاره به اینکه در تیرماه سال ۱۳۶۰ آیت الله خامنه ای با توجه به سابقه همکاری در حزب از من دعوت کردند که برای ساماندهی کار نهاد رباست جمهوری به خدمت ایشان بروم، لذا با انتخاب مرحوم هاشمی رفسنجانی از من به عنوان مشاور امور رییس جمهور در امور تحقیقات استفاده کردند.

کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت کشور شدم گفت: از سوی دیگر به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال ۷۲ مشغول به کار شدم در آن سال لاریجانی وزیر فرهنگ و ارشاد بود و به صدا و سیما رفت و مرحوم هاشمی رفسنجانی از من درخواست کردند تا مسئولیت وزارت فرهنگ را به عهده بگیرم.

وی افزود: پس از رسیدن آیت الله هاشمی به ریاست جمهوری از بنده درخواست شد به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور تحقیقات فعالیت کنم در آن دوره با فعالیت های پژوهشی و علمی کشور آشنا شدم و به عضویت شورای عالی پژوهش های کشور رسیدم هم چنین به دعوت حضرت آیت الله خامنه ای در سمت دبیری این شورا به فعالیت خود ادامه دادم.

میرسلیم افزود: در سال ۷۲ مرحوم آیت الله هاشمی مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد را به بنده واگذار کرد براین اساس فعالیت بنده به عنوان وزیر فرهنگ از اسفند ماه سال ۷۲ آغاز شد هم چنین فعالیت های خود را در نمایشگاه قرآنی با کسب دستاوردهای بسیاری در زمینه های فرهنگی، هنری، ایرانگردی و جهانگردی ادامه دادم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این دستاوردها در طول فعالیت بنده در وزارت فرهنگ به اتمام نرسید اما اگر مراحل آن طی می شد می توانستیم صنعت گردشگری در کشورمان را گسترش دهیم ؛از دستاوردهای دیگر بنده در وزارت فرهنگ ساخت فیلم های فاخری بود که در دوران بعدی کمتر شاهد تولید نمونه های آن بودیم. در سال ۷۵ مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند ساختار جدیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد کنند براین اساس بنده به عنوان عضو این مجمع فعالیت خود را آغاز کردم و از آنجا تا به امروز با سمت عضو و نیابت کمیسیون فرهنگی اجتماعی و کمیسیون نظارت فعالیت خود را ادامه دادم. خوشبختانه در تدوین بیش از هزار بند از سیاست های کشور سهیم بودم و معتقدم با استفاده از این سیاست ها می توان کشور را به خوبی اداره کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۷۶ پس از رسیدن خاتمی به ریاست جمهوری به بنده پیشنهاد شد مسئولیت تدوین برنامه برای وزارت فرهنگ و ارشاد را برعهده گیرم اما بنده به خاتمی اعلام کردم این برنامه را برای شما تدوین خواهم کرد اما باید وزیری تعیین کنید که اصول فکری شما با او در یک مسیر قرار داشته باشد.

میرسلیم یادآور شد: در سال ۷۶ برای طراحی قوه محرکه خودرو به کمک جوانان وارد عمل شدیم و خوشبختانه توانستیم با استخدام جوانان متخصص و تحصیل کرده ساخت و طراحی موتور ملی را به پایان برسانیم و براین اساس احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور وقت از موتور جدید تولید شده رونمایی کرد و در سال ۸۷ تولید انبوه آن آغاز شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: بنا به پیشنهاد غفوری فرد به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی از بنده درخواست شد به منظور ساماندهی حوزه ورزش ریاست فدراسیون نجات غریق را برعهده گیرم بنده این پیشنهاد را پذیرفتم و با آموزش مجریان غریق توانستیم طی ده سال گذشته جان بیش از ۷۵ هزار نفر را نجات دهیم و امیدوارم در نجات وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور هم با اتکا به تجربیات گذشته خود موثر عمل کنیم.

انتهای پیام/