اجتماع شهری
کد خبر : 4647
سه شنبه - 12 اردیبهشت 1396 - 12:47

والدین از قضاوت میان فرزندان دوری کنند!

والدین باید در هنگام دعوا میان فرزندان، از تصمیم‌گیری و قضاوت عجولانه نسبت به آن‌ها دوری کنند.

والدین از قضاوت میان فرزندان دوری کنند!

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم غفاری حق،روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختلاف فرزندان در خانواده اظهار کرد: اختلاف میان فرزندان در خانواده هایی که دو فرزند یا بیشتر دارند طبیعی است، به خصوص اگر هر دوی آن ها پسر باشند؛اختلاف نظر و مشاجره آن ها‌به مراتب بیشتر است که گاهی اوقات تحمل و کنترل مشاجره ها برای والدین بسیار سخت می شود.

وی افزود: این شرایط معمولأ به دلیل حسادت میان فرزندان اتفاق می افتد به خصوص اگر فرزند کوچکتر متکی به والدین و مطیع دستورات آن ها باشد و از این طریق قصد به رخ کشیدن توانایی های خود به برادر بزرگترش را داشته باشد.

این روانشناس تأکید کرد: پسر کوچک خانواده معمولأ به دنبال توجه بیشتر والدین به خود بوده که در این شرایط پدر و مادر باید از نظر عاطفی به یک اندازه به آن ‌ها توجه کنند و هیچ گاه آن ها را به رقابت در بروز توانایی و استعدادهایشان تشویق نکنند.

غفاری حق در پایان گفت: به یاد داشته باشید که در برخورد با مشاجره و دعوای میان فرزندان به ملایمت رفتار کرده و از قضاوت و تصمیم های عجولانه نسبت به آن ها دوری کنید و تا حد ممکن به استقلال کودکان احترام بگذارید.