انتخابات 96
کد خبر : 4598
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 22:44
حجت‌الاسلام رئیسی در برنامه رادیو ایران :

رکود قفلی است که با کلید حضور مردم باز می شود/افزایش یارانه‌ها برای دهک‌های پایین می‌تواند وضع آنها را بهتر کند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:رکود قفلی است که با کلید حضور مردم باز می شود و حضور مردم می‌تواند خیلی از عرصه‌ها را برای ما در وضعیت رونق قرار دهد و کشور را از بحران خارج کند و گره‌ها را بگشاید.

رکود قفلی است که با کلید حضور مردم باز می شود/افزایش یارانه‌ها برای دهک‌های پایین می‌تواند وضع آنها را بهتر کند

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه رادیو ایران اظهار داشت: رأی مردم در کشور ما تشریفاتی نیست بلکه واقعی است.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مهمی است، ادامه داد: آنچه مرا واداشت تا در این عرصه حضور پیدا کنم مواجه شدن با مشکلات اقتصادی ،‌اجتماعی،‌ دغدغه‌های بسیاری از دغدغه‌مندان و کسانی که معتقد بودند که امروز کشور نیاز به یک مدیریتی دارد که بتواند تجربه مدیریتی داشته باشد و همچنین به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی و بگو مگو ها پا به عرصه انتخابات بگذارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دیدن محرومیت محرومان ، بیکاری بیکاران ،‌شرایط آسیب‌های اجتماعی علی‌رغم همه تلاشهایی که همه دولتها از ابتدای انقلاب تا کنون کردند ما با وضعی مواجه هستیم که برای هیچکس قابل تحمل نیست وحتما باید در زندگی و معیشت مردم تغییر ایجاد شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه گام اول در این تغییر باید در مدیریت اجرایی کشور اتفاق بیفتد، اظهار داشت: امروز شرایطی که مردم با آن مواجه هستند، در وضعیت اقتصادی مسئله معیشت است و ما شاهد هستیم که محرومیت در روستا ،‌شهر و حاشیه شهرها کار را به آنجا رسانده که برخی درآمدشان همین یارانه‌‌ای است که به آنان پرداخت می‌شود و یا در آمدشان از سازمانهای حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه آمار رسمی بیکاری کشور ۱۲ درصد است، گفت: اما وقتی نزد تحصیل‌کرده‌ها می رویم، می‌بینیم که به مرز ۴۰ درصد و در میان جوانها به مرز ۲۹ تا ۳۰ درصد رسیده است و در اینجا باید گفت که این بیکاری چگونه قابل حل است؟ آیا سرنوشت همین است یا امکان تغییر وجود دارد؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که کشور ما منابع، ثروت و نیروی کارآمد کم ندارد، اظهار داشت: می‌توان با همین ثروت و ذخایری که وجود دارد و با یک مدیریتی وضع محرومان متفاوت شود به نحوی که ما دیگر فقر مطلق در کشور نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: افزایش یارانه‌ها در گام اول و در دهک‌های پایین تا سه برابر می‌تواند وضع آنان را از این آشفتگی فعلی بیرون بیاورد و مشکل مسکن آنان با ایجاد آن برای خانواده‌های نیازمند می‌توانند وضع آنان را متحول کند.
نامزد دوزادهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: می‌توان وضعیت بیمه این افراد را کاهش داد و حتما وضعیت بیکاری می‌تواند از این شرایط بیرون بیاید و ما طبق قانون و برنامه باید ۱۲ درصد بیکاری را به ۸ درصد کاهش دهیم و این مسئله امکان ندارد مگر آنکه در هر سال حداقل در کشور ۱ میلیون شغل ایجاد شود که به نظر ما بیشتر از این میزان هم قابل تحقق است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی بسیاری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ما مراکز تولیدی داریم که می‌تواند در ظرفیت‌های بالاتر باشد و تولید انبوه مسکن در کشور می‌تواند بسیاری از صنایع را فعال کند و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا مسکن مهر مورد بی‌مهری قرار گرفت ، گفت: اگر مسکن مهر اشکالاتی داشت باید رفع می‌شد ، مردمی که با فروختن فرش زیر پا و طلای همسرشان پیش قسط داده‌اند به این امید هستند که مسکن تحویل داده شود اما این چند سال معطل گذاشتن آنان توجیهی ندارد .
حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: ما بنا داریم که در سال اول کاری در دولت کار و کرامت ، مسکن مهر را آماده کنیم تا تحویل متقاضیان داده شود که مطمئنا قابل انجام است.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف باید ایجاد شغل کنیم ، تصریح کرد: ‌یکی از بهره‌هایی که امروز دنیا از فضای مجازی می‌برد ، مسئله اشتغال است که کشور ما در این زمینه استعداد زیادی دارد که در جهت کار دانش بنیان جایگاه بالایی را کسب کند .
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه زمینه اشتغال ، کار و کارآفرینی در کشور وجود دارد ، اظهار داشت: می‌توان تلاشی کرد که کشور را از بحران بیکاری و فقر مطلق نجات داد .
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه وضعیت کسب و کار و تولید و امکان وضعیت متفاوت در کشور وجود دارد ، اظهار داشت: رکود قفلی است که با کلید حضور مردم باز می شود و حضور مردم می‌تواند خیلی از عرصه‌ها را برای ما در وضعیت رونق قرار دهد و کشور را از بحران خارج کند و گره‌ها را بگشاید.
وی با بیان اینکه بنده نمی‌خواهم منکر زحماتی باشم که کشیده شده است ، تصریح کرد: وضع موجود ما این است که مادری گریه می‌کند و خواستار آن است که یکی از فرزندانش شاغل شود و پدری که از کار بیکار شده یعنی کارگاه تولیدی که در آن کار می‌کرده تعطیل شده و با خجالت باید وارد خانه شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما دولت کار را برای این ایجاد می‌کنیم که دیگر خجالت وجود نداشته باشد و کرامت را مطرح کردیم برای اینکه حقوق همه مردم در سراسر کشور با هر قومیت و سلیقه‌ای محفوظ باشد و این شعار نیست و کاملا قابل دستیابی است .

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه وضعیت مسکن در کشور کاملا قابل تحول است ، یادآور شد: ما سالی ۷۰۰ هزار ازدواج داریم که می‌تواند به سالی ۱ میلیون هم برسد و به همین میزان هم می‌تواند مسکن در کشور ایجاد کرد و رفع مشکل مسکن کاملا دست یافتنی است .

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج از دغدغه‌های جوانان است ، گفت: از جوانان می‌پرسیم که برای چه ازدواج نمی‌کنید ، می‌گویند چون خانه و شغل نداریم . از خانم می‌پرسیم برای چه می‌خواهی از آقا جدا شوی، می‌گوید برای اینکه شغل ندارد و برای اینکه مدتی قول داده که برایم خانه تهیه کند اما نتوانسته است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسئله شغل با کرامت و مسکن با کرامت قابل تحقق است، اظهار داشت: امروز ازدواج جوانان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است اما وقتی با جوانان صحبت می‌کنیم آنان از مشکلاتشان برای ازدواج می‌گویند .

حجت الاسلام رئیسی متذکر شد : در نظام بانکی و پولی ما گاهی تسهیلات بسیار بالا و نجومی پرداخت می‌شود اما گاهی برای گرفتن تسهیلات ازدواج، جوان ما گرفتار می‌شود و ما باید در این رابطه گام عملی برداریم چرا که با اقداماتی می‌شود کاری کرد که کار رونق بگیرد.

وی اظهار داشت: در یک اقدامی در آستان قدس رضوی بیکاری کشاورزان را بررسی کردیم و دیدیم که قنات‌های آنجا آب لازم را ندارد، اما مشکل را حل کردیم و صدها شغل اتفاق افتاد و بسیاری از اراضی در این رابطه در حال آباد شدن است و مبلغ زیادی هم در این باره هزینه نشد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما برای اداره کشور نیازمند یک نظام اداری سالم هستیم، گفت: بسیاری از کارکنان متدین در کشور هستند و دولتمردانی هستند که کارشان قابل تشکر است اما حقیقتا گاهی یک فساد در گوشه یک اداره و بانک چنان ذهن مردم را آشفته می‌کند که حتما می‌توانید شرایطی به غیر از این داشته باشیم که هر روز تیتر روزنامه‌ها موضوع فساد نباشد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در سلامت اداری حتما اهداف دولت تحقق می‌یابد، گفت: گام ما برای نظام اداری با سلامت این است که ساختارهای فسادزا را در درون دولت شناسایی کنیم و اصلاح را از درون خود دولت و ساز و کارها شروع کنیم.

وی افزود: نظام مالیاتی، نظام پولی و بانکی، نظام واردات و صادرات و بسیاری از نظام‌های اداری اگر معلوم شود آن جاهایی که بخش دولتی امکانی را به بخش خصوصی واگذار کند یعنی امضاهای طلایی و اگر این امضاهای طلایی درست استفاده شود، یعنی آن‌جایی که می‌خواهد به بخش خصوصی امکان دهد و این امکان با سلامت انجام شود، بسیاری از مشکلات فساد اداری ما کم می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دستگاه‌ها و اداره‌های ما نیروهای سالم بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: اما باید گفت که در همه اداره‌ها و دستگاه‌ها اساس، قانون و روابط سالم است و ما باید روابط ناسالم اداری را باید در اقدام و عمل نفی کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ما مشکل قانون نداریم بلکه مشکل اقدام و عمل داریم، اظهار داشت: حتما می‌توان سلامت اداری در کشور را با اجرای قانون و اقدام و عمل تضمین کرد.

وی با بیان اینکه بحث فساد اقتصادی امروز در کشور فراجناحی شده است، تصریح کرد: فساد اقتصادی به هیچ وجه مسئله یک جناح و یک دولت نیست مثلا یک دولت می‌گوید دولت قبلی فساد اقتصادی داشته اما مردم می‌گویند خسته شده‌ایم و این مسئله را حل کنید تا دولت پا جلو بگذارد و بسترهای فسادآور را حل کند و به مردم اعلام کند که این اعلام برای مردم اطمینان بخش است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مدام گفته می‌شود فساد و دزد اما این مشکلی را حل نمی‌کند، اظهار داشت: مردم می‌گویند دزد را بگیرید، فساد را حل کنید و این برای مردم اطمینان بخش است و ما باید در جهت اصلاح ساختارهای فسادزا گام سریع برداریم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما بنا داریم ساختارهای فسادزا و گلوگاه‌هایی که می‌توان در آن فساد را کاملا از بین برد شناسایی و اصلاح کرد، تصریح کرد: ضمن اینکه باید گزارش این مسئله به مردم داده شود و ما می‌خواهیم در دولت کار و کرامت ظرف ۶ ماه به مردم اتفاقاتی که در ارتباط با اصلاح نظام اداری برداشته شده را اعلام کنیم و آنچه که لازم باشد هم از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قوانین را اصلاح کند .

وی با بیان اینکه هر کدام از اجزای دولت، شرکت‌های دولتی، وابستگان و پیوستگان به دولت باید در صورت مشاهده فساد قبل از هر جایی مدعی آن باشند، گفت: نباید اینگونه باشد که روزنامه‌ها بنویسند و دستگاه‌های قضایی پیگیری کنند و در دولت اقدام دیگری اتفاق بیفتد و به فریاد نمایندگان مجلس توجه نشود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر می خواهیم با فساد مبارزه کنیم اولین مدعی آن باید رئیس دولت، وزرا و مدیران کشور باشند، گفت: اگر بخواهیم رشد اقتصادی و رونق اقتصادی در کشور داشته باشیم بدون اصلاح نظام پولی و بانکی امکان پذیر نیست و باید تسهیلات درست داده شود و باید گردش مالی بین بانک ها در یک شرایط تنظیم شده ای باشد که نظام بانکی بتواند کارش را انجام دهد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه رابطه بانک ها با دولت نباید طوری باشد که دولت به جای جایگاه نظارتی، حمایتی و هدایتی خود متصدی اقتصاد باشد، ادامه داد: بنای قانون این است علاوه بر واگذاری به بخش خصوصی این قسمت نیز توانمند هم شود و این توانمند سازی خصوصی هم باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: وقتی به دنبال توانمندی بخش خصوصی باشیم حتما این خصوصی سازی اتفاق خواهد افتاد، البته در برخی مواقع خصوصی سازی واقعی انجام نشده است، حرکت هایی که در جهت این مهم انجام شده لازم است به طور جدی دنبال شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما اگر در جهت نظام اقتصادی کشور با استفاده از فضای مجازی به نوعی از شفافیت برسیم به نحوی که قراردادها و اقدامات اقتصادی دولت پشت ویترین، رسانه ها، کارشناسان و مردم قرار گیرد، محرمانه‌گی کنار رود در مقابل شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه شفافیت از مواردی است که از فساد اقتصادی به طور کامل جلوگیری می کند، اظهار داشت: شفافیت در نظام بانکی، پولی، نظام اقتصادی و در قرار دادها می‌تواند در جهت جلوگیری از فساد نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: این که می‌گوییم دولت الکترونیک به این معناست که با ماشین آنچه که امروز به عنوان فضای دیجیتال، فضای مجازی و امکاناتی که برای دست یابی به اطلاعات وجود دارد، می توانیم از آنها در جهت پیشگیری از فساد استفاده کنیم.

وی گفت: مردم هر روز گرفتار یک موسسه می‌شوند، یک روز موسسه پدیده، یک روز موسسه ثامن الحجج، یک روز موسسه کاسپین، از ما و دولتمردان سوال می‌شود که شما شاهد بودید که این موسسات پول مردم را می گرفتند، در جهت تولید و سودآوری استفاده نمی‌کردند، این موسسات که مجوز داشتند چه طور توانستند پول مردم را بالا بکشند، این مجموعه ای که باید نظارت کند که این اتفاق نیفتد.

وی در ادامه گفت: با برخورد قضایی و زندانی کردن آن فرد مشکل مردم حل نخواهد شد. سالها این مسئله دغدغه من بوده است در زمانی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور بودم و در آنجا آسیب‌های بخش‌های مختلف دولت را شناسایی کردم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: سه بار به طور رسمی سازمانها و وزارتخانه‌ها کشور را در منظر همه دولتمردان قرار دادم و آسیب‌های دولت را ارائه کردیم و سپس نوع آسیب شناسی و آسیب زدایی را بیان کردیم و گفتیم که با این راهکارها کشور می‌تواند از این آسیب‌ها نجات یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: موضوعی که در سال ۷۴ و ۸۴ مطرح شد همان مسئله فساد است، ما باید یک بار از یک سوراخ گزیده شویم اگر مومن از یک سوراخ چند بار گزیده شد معلوم می‌شود که از اقدامات و بی‌تدبیری‌های خود او بوده است. به نظر ما بایک مدیریت جدی می‌شود در جهت آسیب‌زدایی یک اقدام بسیار ماندگاری انجام داد.

وی اظهار داشت: مشکل محیط زیست یکی از مهمترین مسائل کشور ماست که جزء قوانین آمره کشور است و هر توسعه اقتصادی در کشور فرع بر این است که محیط زیست باید حفظ شود. مردم و سلامت آنها نباید آسیب ببیند. لازمه این امر این است که تمام توسعه یافتگی با نگاه زیست محیطی باشد . علاوه بر ریزگردهایی که در برخی از استانهای کشور وجود دارد در برخی از نقاط کشور بخش هایی از محیط زیست مورد تهدید و آسیب قرار گرفته‌اند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله حفظ محیط زیست، جنگل‌ها و خاک و دغدغه‌های جدی مردم است و این کار کاملا امکان‌پذیر است که با یک مدیریت مقتدر و انقلابی و جهادی می‌توان جنگل را حفظ کرد و نگذاشت که اکو سیستم و محیط زیست آسیب ببیند.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: مردم درباره ریزگردها از ما می پرسند که آیا امکان پیش‌بینی این اتفاق وجود داشت؟آیا قابل پیشگیری بود ؟ آیا امکان برخورد متناسب وجود داشت؟ به نظر ما می‌رسد استانهایی که درگیر این آسیب‌ها هستند اگر دلیل آن کشورهای هم جوار باشد و یا اقدامات زیست‌محیطی که در آن مناطق انجام شده ویا هر علت دیگری که داشته باشد،‌برای رفع آن اراده جدی می‌‌خواهد نه اقدامات موسمی و مقطعی!

وی اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از مسائلی است که ما نباید شاهد آن باشیم وضعیت تولید این افراد به گونه‌ای است که گاهی از آنها ۱۰۰۰تومان خریداری شده و در بازار ده هزار تومان به فروش می‌رسد. اینگونه اقدامات در میوه و سایر محصولات کشاورزی دیده شده ماباید سعی کنیم که تولید کننده باید به حق خودش برسد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: به نظر من مشکل ما در بخش کشاورزی مشکل آب نیست تمامی آمارها نشان می‌دهند که کشور ما جز یکی از کشورهای پر آب است. مشکل ما در عدم و ضعف مدیریت منابع آبی کشور است. کشور ما جزء کشورهایی است که می‌تواند در رابطه با آب مشکلی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: البته در بعضی از استانهای کشور ۱۷ الی ۱۸ سال است که ما نزولات آسمانی نداشته‌ایم. راهکار ما نباید فقط برای اقتصاد آن شهر یا استان یا فقط بخش کشاورزی نباید باشد اینجا باید به معدن نیز فکر کنیم یعنی آمایش سرزمینی به ما نشان می‌دهد که باید در هر شهری متناسب با همان مکان کار شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در بعضی از شهرها در آنجا کلنگ فولاد زده‌ایم وکارخاتنه در آنجا در حال بهره‌برداری است. مردم وکشاورزان بیان کردند که اگر این کارخانه به کار خود ادامه دهند کشاورزی حتما از بین خواهد رفت زیرا آب زیادی کارخانه‌های فولادی مصرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم در بعضی از بخش‌های کشور باید رابطه ایجاد کنیم ، آموزش عالی کشور باید با بازار رابطه برقرار کند،‌بازار با دانشگاه حرکت کند.این امر سبب رشد و پیشرفت علمی در کشور خواهد شد. این امر یکی از ضرورتهای کشور است که آموزش عالی ، صنایع و کشاورزی ما باید با یکدیگر پیوند داشته باشند حتی سیاست خارجی ما نیز باید با آنها پیوند داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: در سیاست اقتصاد مقاومتی تمامی سفرای ما باید به دنبال پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در آن کشوری که فعالیت می‌کنند باشند و به دنبال بازاریابی بیشتر برای تولیدات داخلی باشند. اقتصاد مقاومتی به معنای بانک مرکزی نیست. باید همه کشور نسبت به این قضیه حضور پیدا کنند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حاشیه‌نشین‌ها که به دلیل مشکلات خاص در حاشیه شهرها قرار گرفته‌اند حتما باید مشکلاتشان مرتفع شود به طوری که همه دستگاههای کشور به صورت هماهنگ به دنبال رفع این معضل باشند. این حق مردم است که زندگی با کرامت داشته باشند و حقوق شهروندی آنان رعایت شود.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: حقوق همه شهروندان را باید در نظر گرفت و احترام و شانشان رعایت شود. ما معتقدیم فضای کار و تلاش برای رفع فقر و بیکاری به صورت مسئله جهادی دنبال شود،‌اگر مسئله اعتیاد را بخواهیم مطرح کنیم نیازمند انجام اقدامات بسیار مناسبی در این راستا هستیم. دستگاههای امنیتی، اجتماعی ، انتظامی،‌قضایی آماری دارند که می‌گویند که ما این مقدار کشفیات و این مقدار عمل داشته‌ایم پس چرا مشکل تا کنون حل نشده است.
وی تاکید کرد: ما ستادی به عنوان ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم که رئیس آن رئیس جمهور است. رئیس جمهور در راس این شورا چرا قرار داده شده است‌؟ شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی اداری و غیره با ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود زیرا تنها رئیس جمهور می‌تواند وزرا را برای شرکت در این جلسات دعوت کند. اگر ریاست این جلسات به معاون و وزیر داده شود سطح جلسات پایین می‌آید و معاون وزیر در آن شرکت خواهد کرد وقتی که سبک متفاوت شود تصمیم‌گیری‌ها نیز متفاوت می‌شود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من تنها این دولت را نمی‌گویم بلکه در تمامی دولتهای گذشته حضور رئیس جمهور در جلسات شوراهای عالی بسیار کمرنگ بوده به طوری که در کل دوران ریاست جمهوری تنها یک الی دو باردر جلسات شوراهای عالی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: طلاق یکی از مشکلات اعتیاد است که برای ما بسیار رنج‌آور است که همه این مشکلات به همدیگر وابسته هستند از جمله طلاق ،‌اعتیاد و فقر که با هم پیوند دارند.
وی خاطر نشان کرد: ما برای آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی خود به میدان آمده‌ایم که نیازمند سه چیز اساسی هستیم اولا حرکت ما باید یک عزم علمی داشته باشد دوما باید یک عزم عملی مردم در تمام اجزای کشور مشاهده کنند نه فقط در تصویب قانون و بخش‌نامه بلکه ما نیازمند اقدام و عمل هستیم.

انتهای پیام/