انتخابات 96
کد خبر : 4446
دوشنبه - 11 اردیبهشت 1396 - 15:59
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات؛

دولت به جای اشتغال جوانان ایرانی برای جوانان چینی کار فراهم کرد/برای فروش کالا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا خیامیان رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در یک نشست خبری که صبح امروز در محل انجمن برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت که از هفته آینده آغاز به کار می‌کند، گفت: وقتی شرکت‌کنندگان خارجی را در این نمایشگاه می‌بینیم، متوجه می‌شویم که این […]

دولت به جای اشتغال جوانان ایرانی برای جوانان چینی کار فراهم کرد/برای فروش کالا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا خیامیان رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در یک نشست خبری که صبح امروز در محل انجمن برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت که از هفته آینده آغاز به کار می‌کند، گفت: وقتی شرکت‌کنندگان خارجی را در این نمایشگاه می‌بینیم، متوجه می‌شویم که این افراد که پرتعداد نیز ظاهر شده‌اند، تنها به منظور فروش کالا به این نمایشگاه ‌آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام سختی‌های صنعت نفت در دوران تحریم بر روی دوش ما بود، تصریح کرد: اما با امضاء برجام شاهد هستیم که شرکت‌های خارجی به ایران می‌آیند تا بتوانند کالای خود را بفروشند و از آن سود به دست آورند.
خیامیان ادامه داد: وقتی تحریم بود، می‌گفتند پول نداریم الان نیز که تحریم‌ها برداشته شده است، باز می‌گویند که پول نیست و باید فاینانس کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما با فاینانس مشکلی نداریم، گفت: شرط ورود خارجی‌ها این است که قانون حداکثری از خرید داخلی رعایت شود، ولی مشاهده می‌کنیم که این قانون رعایت نمی‌شود.
وی تصریح کرد:‌ خارجی‌ها به راحتی کالاهای خود را می‌فروشند در حالیکه ما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم.
خیامیان ادامه داد:‌ دولت به جای اینکه برای جوانان ایرانی اشتغال‌زایی کند، در طول این سا‌ل‌ها به فکر اشتغال جوانان چینی بود، در صورتیکه ما هیچ وظیفه‌ای نداریم، برای اشتغال جوانان چینی به دنبال کار باشیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از اشتغال‌زاترین صنایع در کشور صنعت نفت است که اگر دولت به این صنعت توجه کند، بخش اعظمی از مشکل اشتغال برطرف خواهد شد.
به گفته خیامیان، صندوق توسعه ملی به منظور توانمندسازی بخش خصوصی تشکیل شده است، اما متأسفانه باید اعلام کنم که این صندوق به کسانی وام می‌دهد که کالای خود را از خارج خریداری کنند و این موضوع برخلاف معیارهای موجود است.
خیامیان ادامه داد:‌ توانمندی‌های خوبی در داخل کشور داریم، اما نکته مهم این است که نباید از دولت توقع ایجاد کار داشت، بلکه دولت باید زمینه‌سازی لازم را برای ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی فراهم کند و ما  از صندوق توسعه ملی درخواست داریم که به سازندگان توجه ویژه کنند . ما می‌توانیم قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کرده و ضمن اشتغال‌زایی جوانان ایرانی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را تولید کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد:‌ وام رونق تولید، وام خوبی بود اما هرگز واحدهایی که مشکل‌دار بودند، به این وام نرسیدند و این وام تنها به یک واحدهای خاص تعلق گرفت، بنابر این اگر دولت می‌خواهد مشکل اشتغال را حل کند، باید منابع مورد نیاز واحدهایی را که هم اکنون با مشکل روبه‌رو هستند فراهم کند.
انتهای پیام/