شهر ورزش
کد خبر : 4325
شنبه - 9 اردیبهشت 1396 - 20:01

جباری و منتظری و زهیوی در راه کدام تیم لیگ برتری؟

با حذف تیم های الشحانیه و الاهلی از امیرکاپ قطر پرونده حضور ستاره های ایرانی این دو تیم در این فصل از فوتبال این کشور بسته شد.

جباری و منتظری و زهیوی در راه کدام تیم لیگ برتری؟

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  ورزش سه، در پایان فصل کابوس وار برای دو باشگاه الاهلی و الشحانیه این دو تیم در آخرین جام باقی مانده در قطر مقابل رقبای خود شکست خوردند تا از جام حذفی ملقب به امیرکاپ هم کنار بروند. اتفاقی که باعث شد تا طرفداران این دو تیم به تیره روزی های خود در فصل جاری پایان بدهند.
در کنار بسته شدن پرونده این فصل برای دو باشگاه قطری وضعیت ستاره های ایرانی الشحانیه و الاهلی نیز مشخص شد تا آنها از حالا به بعد به عنوان بازیکن آزاد به دنبال سرنوشتی جدید در فوتبال باشند، سرنوشتی که ممکن است خبرهای غیرمنتظره زیادی برای علاقمندان به آنها داشته باشد و باعث سورپرایزشان شود از همین رو به بررسی اجمالی وضعیت این لژیونرهای قطری آزاد پرداختیم.
مجتبی جباری؛ در آستانه خداحافظی

 


مصدومیت های کهنه و قدیمی یک بار دیگر او را آزار داد تا جایی که از همان روزهای ابتدایی فصل با مشکلاتی در ناحیه زانو روبرو و بارها نامش از فهرست الاهلی خارج و دوباره وارد شد. سران الاهلی که نمی توانستند از قابلیت های فنی این بازیکن ایرانی بگذرند در نیم فصل به هر شکلی بود جباری را به لیست خود اضافه کردند اما زانوی ناتوان این اجازه را به شماره ۸ الاهلی نداد تا درخشش خود را تکرار کند و به همین خاطر ۹۰ درصد بازی های تیمش در جام های مختلف را از دست داد تا با اتمام قراردادش باشگاه دیگر تمایلی به تمدید آن نداشته باشد. نزدیکان به جباری خبر از خداحافظی غیرمنتظره او از دنیای فوتبال می دهند اتفاقی که هیچ بعید نیست ظرف چند روز آینده رخ بدهد و همه را غافلگیر کند تا یکی دیگر از فوتبالیست های نسل طلایی یکی دو دهه گذشته کفش ها را آویزان کند.
پژمان منتظری؛ در راه بازگشت به استقلال

 


مدافع ملی پوش و ۳۱ ساله الاهلی بعد از نیم فصل بیرون ماندن از ترکیب تیمش به خاطر آسیب دیدگی در اردوی تیم ملی مجددا با حرف و حدیث های فراوان جای خود را در فهرست الاهلی از مدافع بحرینی پس گرفت اما حضور او نیز نتوانست ساختار تدافعی از هم گسسته این تیم قطری را سرو سامان بدهد. پژمان که در تمام بازی های نیم فصل دوم به میدان رفته بود با اتمام قراردادش در مسیر بازگشت به لیگ برتر ایران قرار دارد تا سال منتهی به جام جهانی را در داخل سپری کند. در این بین از استقلال و علیرضا منصوریان به عنوان مشتری دست به نقد این مدافع ملی پوش نام برده می شود و بسیاری اعتقاد دارند باشگاه تهرانی پیراهن شماره ۳۳ خود را برای پژمان کنار گذاشته است.
رحیم مهدی زهیوی؛ ماندنی در کار نیست

 


به عنوان یکی از خریدهای پرسرو صدای ایگور استیماچ در بدو ورود به نیمکت الشحانیه از قهرمان ایران جدا و راهی لیگ ستارگان شد اما این بازیکن هم به خاطر مصدومیت کهنه و مزمنی که داشت نتوانست آن گونه که انتظار می رفت به تیم قطری در راه بقا کمک کند و مصدومیت های گاه و بیگاه این اجازه را به او نداد تا تاثیرگذاری اش را در اولین تجربه خارج از ایران نشان دهد. با سقوط الشحانیه به دسته دوم قرارداد مشروط زهیوی با این باشگاه به پایان رسید تا او که مدام مصدوم بود شانس چندانی برای ماندن در قطر نداشته و بالاجبار به ایران بازگردد. جایی که در هفته های گذشته نام های زیادی به عنوان مشتریان او نقل محافل شده از جمله استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان اصفهان.
مهرداد پولادی؛ الشحانیه آخرین مقصد

 


مهرداد پولادی تنها لژیونر ایرانی است که تکلیفش برای فصل بعد هم روشن شده و باید در الشحانیه و در دسته دوم قطر به میدان برود.ملی پوش سابق فوتبال ایران به دلیل مشکلات خدمت سربازی قادر به بازگشت نیست و در قطر هم تنها باشگاهی که تمایل به همکاری با او دارد همین الشحانیه است از همین رو با رابطه خوبی که این مدافع چپ پا با مالکان الشحانیه دارد به نظر می رسد او به عنوان یار وفادار این تیم همچنان فوتبالش را با آنها ادامه خواهد داد تا ثابت شود الشحانیه آخرین مقصد این بازیکن در فوتبال حرفه ای خواهد بود. بازیکنی که تنها به خاطر مشکلات سربازی فرصت حضور در تیم ملی را از دست داد و حالا باید دوباره در سطح پایین فوتبال قطر آن هم در دسته دوم به میدان برود.
مرتضی پورعلی گنجی؛ قهرمانی و ماندن در السد

 

 

یکی از بهترین و موفق ترین لژیونرهای فوتبال ایران در قطر بدون شک پورعلی گنجی است. مدافعی جوان و سرحال در ترکیب السدی ها که تاثیر فراوانی در موفقیت های این تیم در دو فصل گذشته داشته و حالا برای قهرمانی با رفقای سرشناس خود در فینال امشب قطرکاپ و همچنین رقابت های حذفی ملقب به امیرکاپ لحظه شماری می کند. قرارداد این بازیکن با السد در پایان این فصل به پایان می رسد و هنوز مشخص نیست او در لیگ ستارگان ماندنی خواهد شد یا نه؟ گرچه در این راه او در مصاحبه با روزنامه های دوحه مدعی شده دوست دارد قراردادش را با باشگاه تمدید و تا یک سال دیگر در کنار ژاوی و هم تیمی هایش به فوتبال خود ادامه دهد. البته گفته می شود اگر پورعلی گنجی با باشگاهی اروپایی به توافق برسد قطعا در قطر نمی ماند در غیر این صورت ممکن است یک فصل دیگر او را با پیراهن السد در میدان ببینیم.