اجتماع شهری
کد خبر : 4057
سه شنبه - 5 اردیبهشت 1396 - 10:56
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد

کشف ۲.۵ تن انواع مواد مخدر و انهدام ۲ باند بین‌المللی در عملیات پلیس

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند بین المللی موادمخدر و کشف بیش از ۲.۵ تن انواع مواد مخدر خبر داد.

کشف ۲.۵ تن انواع مواد مخدر و انهدام ۲ باند بین‌المللی در عملیات پلیس

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم؛ سردار حسین رحیمی با اشاره به انهدام دو باند بزرگ بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: به دنبال اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس شهرستان ایرانشهر و پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر، همکاران ما موفق شدند سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند بزرگ بین‌المللی قاچاق مواد مخدر کشف کنند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اعضای این باند مسلح قاچاق مواد مخدر قصد دارند از مناطق صفر مرزی محموله بزرگی از مواد مخدر را با استفاده از خودروهای تندرو به داخل کشور منتقل کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده، پایش‌های اطلاعاتی و تخصصی در دستور کار همکاران ما قرار گرفت و ماموران پلیس در منطقه دشت سمور موفق شدند اعضای این باند را که در حال جابجایی مقادیری مواد مخدر توسط دو خودروی سبک بودند در کمین تکاوران پلیس گرفتار کنند.

رحیمی با بیان اینکه پس از گرفتار شدن این باند در کمین ماموران، اعضای آن دست به درگیری مسلحانه با پلیس زدند گفت: در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای این باند که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، ۲ عضو این باند بین المللی کشته شدند و ۲ قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار را نیز دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: پس از درگیری پلیس با اعضای این باند و دستگیری دو تن از این افراد، ماموران پلیس موفق به کشف ۱۰۰۶ کیلوگرم تریاک و ۳ قبضه سلاح و مقادیر قابل توجهی مهمات از خودروی این افراد شدند.

به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، ماموران پلیس خاش و زاهدان نیز در عملیاتی غافلگیرانه و با بهره‌گیری از هفته‌ها اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو سبک این باند مسلح قاچاق مواد مخدر شدند که پس از شناسایی، با تحت تعقیب قرار دادن، این باند مسلح را در کمین یکی از معابر فرعی شهرستان خاش گرفتار کردند و به دنبال درگیری مسلحانه با اعضای این باند، موفق به دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۰۰۲ کیلوگرم تریاک و ۶۱۷ کیلوگرم حشیش و یک قبضه سلاح کلاشینکف و مهمات مربوطه شدند.

انتهای پیام/