به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اعلام تأیید صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره شورای شهر تهران و عدم تأیید صلاحیت برخی اعضای شورای چهارم گفت: این گونه رد تأیید صلاحیت‌ها تعجب‌آور است و شائبه برخورد سیاسی و جناحی را ایجاد کرده است. همچنین این گونه اقدام برای انتخابات پرشور و گسترده مردم یک عامل بازدارنده و دلسرد کننده است.

شاکری با تأکید بر پیگیری شخصی خود از طریق فرمانداری و اعضای مجلس شورای اسلامی جهت رفع این موضوع گفت: از مسئولان انتخابات و نمایندگان مجلس خواستاریم که این موضوع را به‌سرعت اصلاح کنند و برای روزهای آتی نگذارند، چرا که عدم احراز صلاحیت این عزیزان موجب تعجب مردم شده است و از سویی دیگر تأیید صلاحیت گسترده بسیاری از افراد دیگر بدون کوچکترین مشکل، سؤال برانگیز است.

شاکری در ادامه تصریح کرد: ما این‌گونه تصور می‌کنیم که این ردصلاحیتها هم لطمه به نمایندگان مجلس می‌زند که نماینده مردم هستند و هم اینکه لطمه می‌زند به شعارهایی که این عزیزان می‌دادند که دیگران را به سیاسی‌بازی و جناح‌گرایی متهم می‌کردند و حالا که خودشان در عرصه حضور دارند دست به این رد صلاحیت‌ها زده‌اند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر این موضوع اصلاح شود و زمان زیادی از آن نگذرد.

اقبال شاکری با تأکید بر احتمال کاهش مشارکت مردم بر اثر رفتار جناحی و سیاسی مسئولان انتخابات گفت: اگر این موضوع به‌نحو مناسبی مرتفع و حل نشود به‌صورت دسته‌جمعی در اعتراض به این موضوع تصمیمگیری و اقدام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به پیگیری‌های در حال انجام اظهار امیدواری کرد که این موضوع به‌زودی حل شود.

انتهای پیام/*