به گزارش «شورا نیوز» به نقل از «نسیم آنلاین»، بیانیه شماره دو انتخاباتی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: در طول تاریخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامی، امت قهرمان ایران اسلامی هیچگاه در بزنگاه‌های دشوار و مهم عرصه را خالی نکرده است و همواره همین حضور حداکثری باعث عبور نظام اسلامی از تنگناها و پیچ‌های سختی که بر سر راهش قرار داشته بوده است. بی شک حضور در صحنه انتخابات و تصمیم گیری پیرامون آینده کشور یکی از همین بزنگاه‌های سرنوشت ساز است که همتی مضاعف می‌طلبد، آنچه که همواره بسیج دانشجویی و دانشجویان انقلابی فارغ از نتیجه انتخابات و فرد پیروز در این کارزار مد نظر داشته‌اند نیز همین حضور حداکثری و مشارکت همه جانبه مردم با هر سلیقه‌ای در روند برگزاری انتخاب است.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: اعتقاد داریم این مشارکت پررونق و این نقش آفرینی اثر بخش نه تنها یک نمونه عالی از مردم سالاری دینی را به نمایش خواهد گذاشت بلکه برگ زرینی برای کشور عزیزمان در عرصه های جهانی و بین الملل خواهد بود، بنابراین هر اقدامی از سوی هر گروه و دسته‌ای که منجر به کاهش مشارکت مردمی و در راستای تشویق به این امر صورت بگیرد مسلما خیانت آشکار به کشور خواهد بود و قطعا مسببان آن از دایره خیرخواهان کشور خارج هستند. هر چند انتظار جدی آن است که این مشارکت مردمی محدود به روز انتخابات نشود و ملت بعد از آن نیز به همان میزان در اداره امور کشور و نظارت بر رفتار مسئولان سهم داشته باشند که در روز انتخابات دارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در این بیانیه اعلام کرد: با توجه به اعلام نتایج تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جهموری و آغاز رسمی زمان تبلیغات لازم است نکاتی مجددا بررسی و اعلام شود.

در بند یک این بیانیه آمده است: شورای نگهبان یکی از مهمترین و ارزشمندترین نهادهای جمهوری اسلامی است که بارها و بارها کشور را در برابر ناخالصی‌ها حفاظت کرده است و وظیفه خطیری را در اداره کشور به دوش می‌کشد. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ضمن تقدیر از شورای نگهبان به دلیل ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی و صراحت و قاطعیت در بررسی صلاحیت کاندیداها به همه افرادی که برای کاندیداتوری ثبت نام کرده‌اند و به هر دلیلی صلاحیتشان احراز نشده است و همچنین هواداران محترم‌شان توصیه می‌کند که حافظ حرمت شورای نگهبان و قوانین کشور بوده و هر مسئله ای دارند بدون جنجال رسانه‌ای و از طریق مجاری قانونی نسبت به رفع آن اقدام کنند. همگان به خوبی به یاد دارند که عدم تبعیت از قانون و تقدم تمایلات و علقه‌های شخصی بر منافع و مصالح کشور در گذشته چه تبعات زیانباری را به دنبال داشت و چه خسارت های جبزان ناپذیری را به کشور وارد کرد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در بند ۲ این بیانیه آورده است: با آغاز ایام تبلیغات کاندیداها موجی از فضای سنگین و پر پژواک در فضای رسانه‌ها آغاز خواهد شد و فضای مجازی و حقیقی آکنده از اخبار راست و دروغ و فوران وعده‌های رنگارنگ خواهد بود. در این میان بسیج دانشجویی تمام تلاش خود را خواهد کرد که بتواند از لا به لای هجمه سنگین تبلیغات آنچه نیاز واقعی کشور است را احصا کرده و در برابر دیدگان ملت قرار دهد و در این مسیر هیچ کاندیدایی از موج مطالبه عمومی دانشجویان بسیجی مستثنی نخواهد بود. برنامه محور بودن در همه زمینه‌ها، معرفی کابینه پیشنهادی بررسی سوابق کاندیداها در عرصه‌های تحت مدیریت‌شان و البته مواضع آن‌ها در بزنگاه های مهم از ملزومات تشخیص اصلح بودن یک کاندیدا و بررسی توانمندی او در شکل اداره کشور است و به همین سبب واکاوی برنامه کاندیداها و نقد و بررسی آن‌ها و تشخیص برنامه‌های کارشناسی شده و علمی از وعده‌های جذاب و فانتزی علی الخصوص در مسائل معیشتی و اقتصادی، اشتغال ، مبارزه با فساد و… از برنامه های جدی بسیج دانشجویی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرچند این شکل از مطالبه از دولت تدبیر و امیدبه عنوان دولت مستقر متفاوت از بقیه نامزدها خواهد بود و به صورت جدی‌تری دنبال خواهد شد و دولت باید آمادگی آن را داشته باشد تا مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گرفته و پاسخگوی اعتماد ۴ ساله مردم باشد و جناب آقای روحانی نیز باید این مهم را مد نظر داشته باشند که امروز نه تنها به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری بلکه باید از جایگاه شخصی که به مدت ۴ سال سکان اداره کشور را به دست داشته است در مقام پاسخگویی نیز بایستند و از الگوی مدیرتی خود دفاع کنند.

در بند ۳ بیانیه شماره ۲ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور آمده است: همانطور که در بیانیه شماره ۱ اعلام شد بسیج دانشجویی در سراسر کشور آمادگی دارد تا در راستای تنویر افکار عمومی، گرم شدن تنور انتخابات وآماده سازی محیط های اجتماعی و دانشگاهی جهت تبادل نظر و بحث و بررسی پیرامون برنامه‌ها و نظرات نامزد های محترم میزبان کاندیداهای محترم، روسای ستادها، نمایندگان و هوادارانشان در کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های مختلف باشد. امیدواریم همه تشکل‌های دانشجویی از هر طیف و سلیقه‌ای اجازه ندهد دانشگاه‌ها محل جولان احزاب و گروهایی که دانشجویان را بیشتر برای پیاده نظامی خود می‌خواهند تا برای کنشگری‌های فعال اجتماعی نشود و فعالان دانشجویی بتوانند با طرح مسائل صحیح و مطالبه از اولویت های اصلی کشور مسیر کج و معوج تبلیغات برخی نامزدها را اصلاح کرده و به مسیر درست آن بازگردانند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اعلام کرد که به صورت رسمی از هر ۶ بزرگواری که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند جهت حضور در جمع این شورا و پاسخ به سوالات نمایندگان بسیج دانشجویی استانها دعوت می‌کند.

در بند ۴ این بیانیه آمده است: در روزهای گذشته اخباری که مبنی بر عدم پخش زنده مناظرات در رسانه‌های عمومی پخش شد موجبات نارضایتی و ناامیدی بخش وسیعی از مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی را فراهم آورد که خوشبختانه با پیگیری های‌مکرر و مطالبات روز افزون همه اقشار جامعه این مصوبه لغو شد. در همین راستا به مسئولان برگزاری انتخابات و نامزدها یادآور می‌شویم شفافیت و عدم سیاسی کاری در حوزه تبلیغات از مقدمات جدی یک انتخابات پرشور و یک انتخاب صحیح است و هر مصوبه و آیین نامه و عملکردی که این روند شفافیت را مختل کرده و باعث ایجاد مانع و اشکال در روند شناخت مردم از نامزدها شود مسلما محکوم خواهد بود.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: مطمئنا در روزهای آینده کاندیداهای ریاست جمهوری در برابر پرسش‌های بی پایان و مطالبات فراوان مردم قرار خواهند گرفت و در این چرخه بهتر است هم نامزدهای انتخاباتی و هم همه ارگان ها و نهاد های مربوطه تلاش خود را صرف آماده سازی زمینه جهت پاسخگویی شفاف و صریح به این مطالبات کنند و با با مصلحت سنجی های بی دلیل و محافظه کاری های بی مورد خود را در جایگاه تصمیم گیری برای کلت قرار ندهند و عرصه را برای یک انتخاب درست هموار سازند.

در بند ۵ این بیانیه اعلام شد: در نکته آخر به تمامی نامزدها و رسانه‌های حامی آنان توصیه می‌کنیم در اتخاذ مواضع و شعارهای انتخاباتی خداوند را در نظر گرفته و تقوا پیشه کنند. برای اشخاصی که قصد دارند در نظام جمهوری اسلامی بر کرسی ریاست دولت تکیه بزنند قباحت دارد مواضع و افکارشان تبدیل به تیتر رسانه‌های معاند شود و رضایت دشمنان این مرز و بوم را فراهم آوردند و چه بسا در راه رقابت با یکدیگر برخی اصول انقلاب را زیر پا گذاشته و یا برخی گزاره‌های روشن و بدیهی گفتمان امام و رهبری بزرگوار را نقض کنند. بنابراین امید است که کاندیداهای به جای طرح مسائل حاشیه ساز و رسانه پسند و منحرف کردن اذهان عمومی از مسائل اصلی کشور بر ارائه دقیق برنامه خود تمرکز کرده و از تخریب یکدیدگر پرهیز کنند، آقایان اطمینان داشته باشند رصد دقیق مواضع نامزدها و بررسی فاصله آن‌ها با ادبیات شاخص نظام از دید دانشجویان بسیجی پنهان نخواهد ماند و از همه آن‌ها مطالبه خواهد شد.