انتخابات 96
کد خبر : 3882
یکشنبه - 3 اردیبهشت 1396 - 20:15
ضرغامی مطرح کرد؛

گام لرزان وزارت کشور و کمیسیون ویژه در آغاز تبلیغات ریاست جمهوری

سید عزت الله ضرغامی در کانال شخصی خود نوشت: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و وزرات کشور نخستین گام های خود را لرزان برداشته اند.

گام لرزان وزارت کشور و کمیسیون ویژه در آغاز تبلیغات ریاست جمهوری

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: بعد از گذشت ۴۸ ساعت هنوز کمیسیون ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در مصوبه قبلی خود مبنی بر ضبطی شدن مناظره‌ها تجدیدنظر نکرده است. هر چند به نظر می‌رسد که با توجه به فشار فزاینده افکار عمومی این اقدام صورت گیرد.

ضرغامی ادامه داد: باید روشن شود دلیل اصلی ضبطی شدن مناظره‌ها چه بوده است و دانستن این موضوع برای مردم، نامزدها و نخبگان جامعه مهم است.

رئیس اسبق رسانه ملی با بیان اینکه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نخستین گام های خود را لرزان برداشته است گفت: کمیسیون ویژه تبلیغات که اداره‌ی آن با وزیر محترم کشور است، اولین گام را لرزان برداشته است و به نوعی در مقابل مطالبه عمومی و انتظار گسترده آحاد جامعه، تصمیم نادرستی گرفته است که قاعدتاً باید در گام‌های بعدی دقت بیشتری کند.

ضرغامی افزود: زنده بودن یک برنامه تلویزیونی، با توجه به محتوی و انتظارات مخاطبان تعریف خاص خود را دارد و ممکن است برنامه‌ای مثل «خندوانه» و «دورهمی» زنده نباشد ولی جذابیت ‌های خاص خودش را حفظ کند، در مقابل ارزش برنامه‌هایی مثل نود، هفت و گفتگوی ویژه خبری به زنده بودن آن است چرا که حساسیت موضوعی، زمانی و به ویژه حفظ اعتماد عمومی و مخاطبان خاص آن برنامه ایجاب می‌کند که شبهه دست بردن به اصل گفتگو به وجود نیاید.

رئیس پیشین صدا و سیما با بیان این موضوع که مناظره غیر زنده هیچ مزیتی ندارد اظهار داشت: داوطلب ریاست جمهوری باید به ابعاد کلان مأموریت خود آگاهی و اشراف داشته باشد و شخصاً بتواند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را طرح و از آن دفاع کند. استرس برنامه زنده نباید مانع از این امر شود. در واقع او با میدان‌های سخت‌تری در آینده روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مناظره زنده، توانمندی‌های محتوایی، روحی – روانی و حتی فیزیکی نامزدها برای اداره کشور بهتر روشن می‌شود.

ضرغامی با اشاره به مناظره های انتخاباتی سال ۸۸ افزود: تیم مشاوره‌ای آقای کروبی در سال ۸۸ پیشنهاد داد که در طول مناظره امکان ارتباط مستمر با نامزد مربوطه به منظور انتقال آمار و اطلاعات لازم فراهم شود که این پیشنهاد به دلیل فوق مورد قبول قرار نگرفت.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان با بیان اینکه مناظره های انتخاباتی در سال ۹۲ یکی از علل پیروزی حسن روحانی بوده است گفت: به نظر می‌رسد مشکلات عمومی مردم به ویژه در حوزه اقتصادی به قدری جدی شده که شاید کلیدهای گذشته کارآیی نداشته باشد و همانگونه که قبلاً گفته‌ام روحانی ۹۶، مدافع است نه مهاجم!

انتهای پیام/