سیاست شهر
کد خبر : 3691
شنبه - 2 اردیبهشت 1396 - 09:25
وزير ارشاد در محل برگزاری مسابقات قرآن كريم بيان كرد:

انقلاب اسلامی ما یک انقلاب قرآنی است/ حیات جامعه فرهنگی ما مرهون قرآن است

دومین روز از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشورهای مختلف و همچنین سید رضا صالحی امیری برگزار شد.

انقلاب اسلامی ما یک انقلاب قرآنی است/ حیات جامعه فرهنگی ما مرهون قرآن است

به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم (مورخ یکم اردیبهشت ماه) با حضور قاریان ممتاز کشورهای مختلف و همچنین سید رضا صالحی امیری برگزار شد.

در این مراسم ضمن تلاوت قاریان کشورهای مختلف و اجرای صابر خراسانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد.

صالحی امیری با حضور دوباره خود در مصلای تهران، ضمن سلام به همه قاریان، قرآن‌پژوهشان، روحانیت معزز، نمایندگان مجلس و حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف در خصوص نگاه یک فعال فرهنگی به برگزاری مسابقات گفت: ما در سرزمینی هستیم که امام راحل انقلاب اسلامی را با کلام قرآن و وحی آغاز کرد. از این منظر انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی است و همه ما در زیر انوار قرآن زیست کرده ایم و حیات جامعه فرهنگی ما مرهون قرآن است.

وی در ادامه افزود: بقا و هویت فرهنگی ما بسته به تداوم فرهنگ دینی است و فرهنگ دینی نماد دینی است. ما قرآن و عترت را به عنوان دو شاخص اصلی برای نشر فرهنگ قرآنی می‌دانیم. فرهنگ قرآنی که بدون آن به ضلالت می‌رویم.

صالحی‌امیری در خصوص سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم بیان کرد: غیر از داوری و برگزیده شدن پیام معرفتی مسابقات مهم است، ما باید به انوار قرآن چنگ بزنیم.

وی ادامه داد: در سطح کشور تلاش‌های بسیاری شده است. در راس همه مقام معظم رهبری و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و اوقاف قدم‌های بسیاری برای برگزاری و ترویج مسابقات قرآن کریم برداشته اند.

وی افزود: در حوزه معاونت قرآنی ما مجموعه وسیعی داریم. امروز ۲۳ هزار کانون فعال فرهنگی در مساجد داریم که یکی از رسالت های اصلی این کانون ها توسعه و نشر فرهنگ قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر بناست انقلاب اسلامی و ریشه های اسلامی سبز بماند، در همه زمینه ها باید رویکرد قرآنی باشد.

صالحی امیری در آخر در خصوص نظریه پردازی خود نسبت به پژوهش های قرآن کریم خاطرنشان کرد: من جسارت و صلاحیت ورود در نظر یه پردازی در کتاب الهی قرآن را نداشتم؛ اما در بین سخنان امام راحل در مجموعه نظریه های امام (ره) و در صحیفه ایشان به جمله انسان فرهنگی رسیدم. همان طور که می‌دانید تمام سخنرانی و مباحث امام راحل مختص حوزه فرهنگ بود. ساخت انسان فرهنگی یکی از موضوعاتی بود که امام خمینی (ره) به آن اعتقاد داشتند.

انتهای پیام/