سیاست شهر
کد خبر : 3413
سه شنبه - 29 فروردین 1396 - 15:29
روحانی در مراسم روز ارتش:

همسایگان بدانند نیروهای مسلح ما نگاهبان صلح و امنیت منطقه‌اند/ نشان داده‌ایم مقتدرانه پاسخ متجاوزان را خواهیم داد

رئیس‌جمهور گفت: همسایگان ما می توانند مطمئن باشند که نیروهای مسلح به عنوان دفاع از قدرت کل منطقه مهم و‌ حساس خاورمیانه هستند، قدرت دفاعی ما قدرت تهاجمی نیست اما نشان داده‌ایم چگونه مقتدرانه پاسخ متجاوزان را خواهیم و به شدت از ملتمان دفاع خواهیم کرد.

همسایگان بدانند نیروهای مسلح ما نگاهبان صلح و امنیت منطقه‌اند/ نشان داده‌ایم مقتدرانه پاسخ متجاوزان را خواهیم داد

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از فارس،حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین_ روز ارتش_ که در جوار حرم حضرت امام(ره) برگزار شد با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم و انضباط و دفاع مشروع از سرزمین ایران است گفت: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آنکه پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی٬ توپخانه نیروی زمینی ٬زرهی نیروی زمینی و هوانیروز در کنار رزمندگان باشد.

وی تاکید کرد: هیچ عملیات نطامی را در هشت سال دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آنکه وحدت سپاه و ارتش و بسیج و نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار به وظائف خود در قانون اساسی عمل کرد و طبق قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال کشور٬ تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

روحانی تصریح کرد: امروز قدرت نظامی هوشمند نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش درکنار سپاه پاسداران قدرتمند٬ بسیج دلاور و‌ نیروی انتظامی ما با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.

وی بیان داشت:روزی نمی گذرد مگر آنکه که ابتکار نیروی‌های مسلح و صنعت دفاعی ما را قدرتمند تر از روز گذشته می سازد.
روحانی ادامه داد: دولت یازدهم مفتخر است که از روز اول یکی از اهداف بلندش تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بوده است ٬ امار و ارقام نشان می دهد که در دولت یازدهم بودجه بنیه دفاعی نسبت به ذغاز این دولت ۱۴۵ درصد رشد داشته است و‌این به ان نعناست که در شرایط سخت اقتصاپی کشور اهتمام دولت به تقویت بیشار نیروهای مسلح بوده است.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم افتخار دارد که بعد از فرازو نشیب سالها یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی کشور را در این دوران به داهل کشور و در اختیار نیروهای مسلح ما قرار داد.
رئیس‌جمهور یادآور شد: دولت یازدهم افتخار دارد که از نظر تجهیزات راهبردی و امکانات راهبردی نیذوهای مسلح در سه سال و‌ نیم به اندازه ده سال گذشته آنها گام برداشته است.
روحانی گفت: امروز آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمان بیشتر است و‌نیروهای مسلح ما تهدیدی برای دیگران نخواهند بود و اولین گامشان تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشور دیگری نیست، حرکت ما پوری از برخوردها و تنش هاست درعین حال باید هوشیاری خود را در برابر دیگران حفظ کنیم وقدرت بازدارنگی خود را روز به روز افزایش دهیم.
وی گفت:‌ همسایگان ما می توانند مطمئن باشند که نیروهای مسلح به عنوان دفاع از قدرت کل منطقه مهم و‌حساس خاورمیانه هستند، کشورهای دیگر می توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی کشور ما یک قدرت تدافعی و‌باز دارنده است و یک قدرت تهاجمی نیست اما با این حال نشان داده ایم در برابر تجاوز متجاوزین تا چه حد سخت از ملتمان دفاع خواهیم کرد.
روحانی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و‌نیروهای مسلح ما دارای ویژگی هایی هستند که در هیچ کشوری سراغ داریم، اولین ویژگی آن ایمان و انگیزه الهی است که در قلوب نیروهای مسلح و از جمله پرسنل ارتش ما که همواره اماده برای فداکاری است.
رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ هیچ قدرتی هیچ تجهیزاتی هیچ امکاناتی جای ایمان و انگیزه نیروی مسلح و قدرت پرسنلی نیروی مسلح ما را نمی گیرد.

روحانی با بیان اینکه دومین ویژگی نیروهای مسلح ما ارتباط انها با ملت است، افزود: ملت در کنار نیروهای مسلح هستند و نیروهای مسلح ما در کنار ملت قرار دارند، هرکجا منافع ملی است نیروهای مسلح ما در خط مقدم منافع ملی و حراست از ان هستند، هرکجا که رنج و سختی ملت ما ببینند نیروهای مسلح در کنار مردم ما هستند، هرکجا الام طبیعی باشد، نیروهای مسلح در کنار مردم هستند و این ارتباط عمیق میان مردم و نیروهای مسلح یکی از ویژگیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
روحانی ادامه داد: ویژگی دیگر نیروهای مسلح ما داشتن فرمانده کل قوا که این فرماندهی نشات از اسلام از فقه از ولایت از عدل و اعتدال می گیرد، فرماندهی نیروهای مسلحی که از طریق جایگاه دینی و جایگاه قانونی این شان و‌ مرتبه را به دست اورده است.
روحانی اظهارداشت: عشق نیروهای مسلح و اعتماد و احساس تکلیف شرعی در برابر فرماندهی کل قوا یکی از ویژگی های ممتاز نیروهای مسلح ما است؛ به این نکته میخواهم تاکید کنم که صلاح نیروهای مسلح اجرای توصیه های امام راحل و‌تاکیدات مقام معظم رهبری است نیروهای مسلح ما از بازی های سیاسی باید به دور باشند هر مقدار فاصله نیروهای مسلح ما طبق تاکید امام راحل از سیاست و سیاست بازی دورتر باشد ان نیروی مسلح قدرتمند تر و ملت در کنارشان خواهند بود.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۰ سال بعد از دفاع مقدس و‌همچنین سایر نیروهای مسلح به این وصیت امام و تاکید مقام معظم رهبری عمل کردند و این برای ما بسیار مهم است؛ گرچه ارتش حمهوری اسلامی ایران طبق اصل یکصدو چهل و هفتم قانون اساسی در زمان صلح باید به دولت در زمینه های تولیدی امدادی آموزشی و‌جهاد سازندگی کمک کند البته به شرط انکه به قدرت دفاعی انها لطمه ای وارد نکند.
روحانی گفت: همواره نیروهای مسلح در کنار دولت بودند اما در عین حال ورود نیروهای مسلح در وسوسه های اقتصادی می تواند انها را از هدف های بلند دور کند، وسوسه های اقتصادی می تواند افکار فرماندهان و نیروهای مسلح را از وظیفه اصلی دور کند.
روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت، نیروهای مسلح ما و اجرای دستورات دینی و فرماندهی کل قوا هر روز شاهد وحدت بیشتر در میان نیروهای مسلح و هر روز شاهد اقتدار بیشتر نیروهای مسلح باشیم و‌ در همه جا مردم می توانند در کنار نیروهای مسلح احساس ارامش کنند.
انتهای پیام/