سیاست شهر » گزارش شهر
کد خبر : 3105
سه شنبه - 22 فروردین 1396 - 23:09

اولین حضور «رئیسی» بدون حرف انتخاباتی/ شور انتخاباتی در اردوگاه نیروهای‌های انقلاب

اولین حضور تولیت آستان قدس رضوی بدون هرگونه حرف انتخاباتی حاشیه‌هایی از جمله شور انتخاباتی در اردوگاه نیروهای‌های انقلاب به همراه داشت.

اولین حضور «رئیسی» بدون حرف انتخاباتی/ شور انتخاباتی در اردوگاه نیروهای‌های انقلاب

به گزارش «شورا نیوز» و به نقل از فارس، اطراف مسجد یک ساعت مانده به اذان مغرب و عشا شلوغ‌تر از روزهای عادی به نظر می‌رسد؛ خبرنگار و تصویربردار و عکاس‌ها که حضورشان عادی است و در کنار آن‌ها خیلی از مردم عادی هم که از خبر حضور یک شخصیت مهم آگاه شده‌اند خود را به مسجد حوری در بلوار قیام رسانده‌اند.

قرار است تولیت آستان قدس رضوی که رسماً با بیانیه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد، امشب برای اولین بار بعد از بیانیه‌اش، سخنرانی کند؛ همین رویداد آن‌قدر برای رسانه‌ها و بسیار از مردم جذاب هست که در اینجا تجمع کنند.

زمزمه‌ها حکایت از حضور رئیسی بعد از نماز مغرب و عشا دارد ولی جمعیتی که به دلیل کوچک بودن فضای مسجد احتمال نبود جا را می‌دهند، سروقت اذان مسجد را کاملاً پر می‌کنند؛ به قول آبدارچی باصفای مسجد این خانه خدا گنجایشش حداکثر ۶۰۰ نفر است ولی الآن ۱۰۰۰ نفر خودشان را جا کرده‌اند داخل مسجد.

پس از نماز انتظار را تمام نمی‌شود و شروع مداحی به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین حکایت از تأخیر سخنران اصلی دارد؛ مداح هم کنایه‌ای میزند و می‌گوید «کم‌خونی» بده ولی روی منبر خوب و پسندیده، اما چه کنم که مهمان اصلی نیامده هنوز، همین شوخی مداح جمعیتی که جای نشستن درستی ندارد، به خنده وامی‌دارد.

از زمزمه‌های مسئولان مراسم می‌شد فهمید که قرار بوده رئیسی یک ربع مانده به ۸ شب وارد مسجد شود ولی ساعت از ۹ و ۳۰ دقیقه شب هم گذشته و خبری از حضور وی نیست؛ تجمع عکاس‌ها در مقابل در اصلی شبستان هم جالب است و تقریباً راه را برای ورود و خروج سد کرده؛ با هر بار باز و بسته شدن در عکاس‌ها دوربین خود را بالا می‌آورند؛ همین تکرار چندباره باعث خنده حضار می‌شود.

ساعت به ۱۰ شب نزدیک می‌شود که یکی از مسئولان برگزاری مراسم حضور قطعی رئیسی را اعلام می‌کند؛ مسئولان حفاظت مراسم تقریباً به‌کل عکاس‌ها رکب می‌زنند و مهمان مراسم را از در انتهایی مسجد وارد می‌کنند تا به تجمع عکاس‌ها برخورد نکنند؛ این تدبیر فقط ثانیه‌های اول کاربرد دارد و موج عکاس‌ها و تصویربردارانی که نمی‌خواهند اولین حضور رئیسی بعد از اعلام نامزدی را از دست بدهند به سمت محل ورود هجوم می‌آورند.

جمعیت که حالا کاملاً ایستاده حضور رئیسی را تماشا می‌کند شعارهای جالبی می‌دهد؛ یکی از شعارها اشاره به همراهی رئیسی با آیت‌الله شهید بهشتی در دستگاه قضایی دارد؛ «صلی علی‌محمد بوی بهشتی آمد» شاید تا امروز شعار معمولی نبود ولی با حضور کسی که سال‌ها در دستگاه قضایی خدمت کرده این شعار شاید معمول شود.

جمعیت گاهی رئیسی را امید ملت می‌خواند و همین شعارها تا رسیدن وی به جایگاه ادامه دارد؛ رئیسی اما همان ابتدای سخنرانی‌اش چیزی می‌گوید که تقریباً همه را غافلگیر می‌کند؛ »امشب فقط درباره جایگاه و عظمت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام حرف خواهم زد نه چیز دیگری»

همین گفته رئیسی تقریباً خبرنگاران را متعجب می‌کند ولی نکته ریزی در این سکوت درباره مسائل انتخاباتی وجود دارد؛ رئیسی هنوز رسماً برای انتخابات ثبت‌نام نکرده و هنوز زمان تبلیغات نیز شروع نشده و به همین دلیل ترجیح داده به‌عنوان کسی که سال‌های برای درست اجراشدن قانون تلاش کرده، بی‌قانونی نکند.

در بین سخنرانی رئیسی بازار عکس‌های سلفی برخی با کاندیدای محبوبشان داغ است؛ کاری که گاهی صدای تصویربردارها و عکاس‌ها را درمی‌آورد.

حجت‌الاسلام رئیسی سخنرانی‌اش را کوتاه‌تر از حد معمول می‌کند و در آخر هم تأکید می‌کند که برای زدن حرف‌های دیگر وقت هست؛ این یعنی رئیسی در روزهای بعد، حرف‌های مهمی درباره انتخابات خواهد زد.

در زمان سخنرانی رییسی برخی شخصیت‌های سیاسی هم خود را به مسجد رسانده‌اند که شاید قابل‌توجه‌ترین آن‌ها عزت‌الله ضرغامی باشد؛ دلیل جالب بودن حضور ضرغامی این است که پس از بیانیه انتخاباتی رئیسی، وی در بیانیه با اشاره به تأکید رئیسی بر استقلال از گروه‌ها و جناح‌ها، خواستار جایگزینی با کاندیدای دیگر شده بود؛ در زمان خروج رئیسی از مسجد ضرغامی و وی ضمن خوش‌وبشی گرم، چند ثانیه تقریباً درگوشی صحبت کردند؛ همین صحبت کوتاه هم وحدت بین نیروهای انقلابی را نشان داد و هم بازار شایعه و ریاست ضرغامی در ستاد رئیسی را داغ!

بعد از خروج رییسی از مسجد تقریباً جمعیت هم به‌طور کامل مسجد را ترک می‌کند؛ بیرون مسجد اما بازار مصاحبه و تحلیل‌های مختلف داغ است و حتی به کوچه‌های اطراف هم کشیده است؛ حالا خیلی‌ها امیدوار شده‌اند که نیروهای انقلابی می‌توانند دورهم جمع‌تر شوند و یک هدف مشترک را دنبال کنند؛ هدف مشترکی که از شهر آفتاب آغازشده و از بلوار قیام عبور کرده است تا به مقصد نهایی برسد.

انتهای پیام/