اجتماع شهری
کد خبر : 3117
سه شنبه - 22 فروردین 1396 - 23:29

امدادرسانی اورژانس هوایی به زن و مرد گرفتار در کوههای قلارنگ ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زن و مردی که عصر امروز به علت سقوط از کوه های قلارنگ شهرستان ایلام به شدت مصدوم شده بودند با اورژانس هوایی به بیمارستان انتقال یافتند.

امدادرسانی اورژانس هوایی به زن و مرد گرفتار در کوههای قلارنگ ایلام

به گزارش «شورا نیوز» ؛ دکتر علی دل پیشه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: عصر امروز در تماسی با اورژانس استان موضوع درخواست امداد زن و مردی که از ارتفاع ۱۵ متری کوه های قلارنگ به دره ای سقوط کرده بودند و نیاز فوری به امداد رسانی داشتند، ثبت شد.
وی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر و وخامت حال مصدومان، بالگرد هوایی فوریت پزشکی به جای آمبولانس برای انتقال آنها به منطقه اعزام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: مصدومان این حادثه مردی ۵۴ ساله و خانمی ۲۰ ساله بوده اند که از ناحیه ستون فقرات، سر و گردن و کتف دچار شکستگی شده بودند که به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام اعزام و در این مرکز درمانی بستری شدند.
دکتر دل پیشه یادآور شد: اورژانس هوایی یکی از خدمات و دستاوردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت است که از ابتدای سال ۹۶ در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این بالگرد امداد از زمان استقرار در استان ایلام تا کنون توانسته در سه عملیات جداگانه مصدومانی را که دارای وخامت جسمانی بوده اند را به مرکز استان انتقال دهد.