سیاست شهر
کد خبر : 2837
سه شنبه - 15 فروردین 1396 - 19:00

ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور به کجا رسید؟

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز اصلی تروما در تهران وجود دارد که البته کامل نیستند و نواقصی در پوشش همه خدمات بیماران تروما دارند، سرانجام ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور را تشریح کرد.

ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور به کجا رسید؟

به گزارش “شورا نیوز” ، دکتر محمد آقاجانی در گفت‌گو با ایسنا، درباره تعداد مراکز تروما در کشور و ضرورت افزایش آنها، گفت: در حال حاضر پنج مرکز اصلی تروما در تهران وجود دارد که البته کامل نیستند و نواقصی در پوشش همه خدمات بیماران تروما دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز در بیمارستان‌های سینا، هفت تیر، امام خمینی، امام حسین و شهدای تجریش قرار دارند، گفت: در عین حال باید توجه کرد که در کشورمان حدود ۳۹ مرکز تروما سطح میانی و پیشرفته وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت وجود حداقل پنج مرکز ترومای پیشرفته در تهران، گفت: همچنین هر یک از استان‌های کشور باید حداقل یک مرکز پیشرفته تروما برای ارائه خدمات مناسب و فوری به مردم در زمان بحران‌ها و حوادث وجود داشته باشد.

شهرستان‌های بالای ۲۵۰ هزار نفر، نیازمند حداقل یک مرکز ترومای میانی

آقاجانی همچنین اظهار کرد: در عین حال باید برای شهرستان‌های بالای ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حداقل یک مرکز سطح دو یا همان مرکز ترومای میانی به عنوان مرکز ارائه‌کننده خدمات تروما ایجاد شود.

ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور به کجا رسید؟

وی در ادامه صحبت‌هایش به برنامه معاونت درمان برای ایمن‌سازی اورژانس‌های کشور اشاره و اظهار کرد: بر این اساس جهت رعایت استانداردهای ایمنی سازه‌ای، در حال حاضر در حال ساخت ۱۲۰ بخش اورژانس ریفرال و بازسازی ۳۲۵ بخش اورژانس هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: همچنین برای توسعه زیرساخت‌های سلامت در کشور، طرح احداث و بهسازی ۱۳۳ هزار و ۸۹ مترمربع اورژانس منتخب، ساخت و گسترش ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما و اصلی کشور در دست اجراست که این طرح‌ها از دهم خرداد ماه سال گذشته آغاز شده و امیدواریم تا زمان تعیین‌شده برای انتهای پروژه‌ها، یعنی ۲۸ اسفند ماه سال جاری به پایان برسند.

آقاجانی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس زمینی اضافه می‌شود و ۲۴ پایگاه اورژانس هوایی برای ارائه خدمات در مناطق محروم و صعب‌العبور نیز به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون ۲۱ پایگاه آن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/