سیاست شهر » گزارش شهر
کد خبر : 2867
سه شنبه - 15 فروردین 1396 - 19:17

اجازه ورود هیچ کالای نامرغوب پزشکی را نمی‌دهیم

وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت، بخش‌های مهمی همچون بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش وجود دارد اما از نظر من، مهمترین بخش وزارت بهداشت از نظر مدیریتی، سازمان غذا و دارو است. سید حسن هاشمی  در دیدار نوروزی با مسئولان و کارکنان سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در هر دوره […]

اجازه ورود هیچ کالای نامرغوب پزشکی را نمی‌دهیم

وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت، بخش‌های مهمی همچون بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش وجود دارد اما از نظر من، مهمترین بخش وزارت بهداشت از نظر مدیریتی، سازمان غذا و دارو است.

سید حسن هاشمی  در دیدار نوروزی با مسئولان و کارکنان سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در هر دوره ای در طول تاریخ کشور و انقلاب اسلامی، بخشی بوده که می توانسته به وزارت بهداشت آسیب بزند و حتی دولت و نظام را تحت الشعاع قرار دهد اما از تلاش‌ها و خدمات پرسنل این سازمان تشکر می‌کنم که علاوه بر رعایت حقوق مردم، امور ذینفعان این حوزه مانند تولید و وارد کنندگان را تسهیل بخشیدند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان غذا و دارو در طول سه سال و نیم گذشته، گفت: در این مدت، از بیش از ۱۰۰ قلم داروی جدید روانه بازار شد و مدل رونمایی از دارو در این دوره، تغییر کرد و ما رونمایی از دارویی را پذیرفتیم که در بازار وجود داشته و در نسخه‌ها تجویز شود.

هاشمی ضمن ابراز خرسندی از خرید بیش از دو هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: این اقدام، موجب رونق این شرکت‌ها شد و برخی از این شرکت‌ها به صورت سه شیفت کار می‌کنند و امسال با توجه به شعار” اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال” باید همین مسیر ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت حل مشکلات مردم را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر عده ای، مطالبه گر هستند و بخشی دیگر نیز در دستگاه‌های اجرایی باید به این مطالبات پاسخ دهند در حالیکه باید تمام بخش‌های کشور شامل دولت، ملت، بخش خصوصی و نهادها و سازمانهای مختلف، برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف، متحد شوند.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم تعریف فرصت‌های شغلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: باید موانع موجود در ایجاد اشتغال و همچنین مشکلات مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این حوزه را برطرف کنیم اما نگران هستم که برخی افراد به اسم حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، بخواهند جیب خود را پر کنند و به دولت و سلامت مردم آسیب بزنند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: مردم با امید زیادی برای درمان، تشخیص بیماری‌ها و انجام اعمال جراحی، هزینه می‌کنند اما اجازه ورود هیچ کالای نامرغوبی در حوزه پزشکی را به بازار نمی‌دهیم زیرا دکتر روحانی عنوان می‌کرد که بالاترین خیانت، ارائه دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی و نامرغوب به مردمی است که با هزار امید، برای درمان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/