شهر ورزش
کد خبر : 2577
چهارشنبه - 2 فروردین 1396 - 17:45
حفظ ستون‌های تیم منصوریان؛

ماموریت ویژه مدیران استقلال در فروردین ۹۶

کادر مدیریتی استقلال باید هر چه سریعتر برای تمدید قرارداد با سه عنصر کلیدی تیم منصوریان که قرارداد ندارند، اقدام کنند.

ماموریت ویژه مدیران استقلال در فروردین ۹۶

به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ورزش سه ، علیرضا منصوریان در دوران حضور در نفت تهران و حالا در استقلال همواره به ساختن تیمی با ستون ثابت و ترکیبی چرخشی اعتقاد داشته و در روزهای سخت سال نیز توانست از این موضوع به خوبی بهره ببرد تا جاییکه بسیاری درخشش تیم او در دو ماه پایانی سال را مدیون این سیستم می دانستند.

استقلال منصوریان بنابر گفته ی او بیش از آنکه به بازیکن وابسته باشد، به ساختار تیمی وابسته است و البته سند ادعای او نتایج این تیم در ماه های گذشته است اما با این وجود نباید حضور سه بازیکن تاثیر گذار ثابت در ترکیب استقلال را فراموش کرد. این سه بازیکن که سه ستون بنای تازه برپا شده ی استقلال هستند، در سیستم چرخشی آبی ها جایی ندارند و معدود نتیجه نگرفتن استقلال در ماه های اخیر مربوط به روزهایی است که یکی از این بازیکنان در ترکیب حضور ندارند.

رابسون جانوارایو؛ سر سخت برزیلی
مدافع ۲۳ ساله برزیلی استقلال به واقع رهبر دفاعی این تیم جلوتر از حسینی و پادوانی است و در هفته های گذشته عملکرد فوق العاده ای داشته است. رابسون جوان خیلی زود در استقلال جا افتاد و حالا عنصری تاثیر گذار در خط دفاعی این تیم است که در توپ های زمینی و هوایی بسیار موفق عمل کرده تا استقلالی ها در دفاع نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

امید ابراهیمی؛ درخشش ادامه دار در مرکز زمین
باخت برابر استقلال خوزستان در روزی که ابراهیمی غایب بود نشان می دهد که هافبک ملی پوش استقلال تا چه اندازه در روند تیمی آبی ها نقش دارد. هافبک شماره ۶ استقلال نقطه ثقل این تیم است و منصوریان در همه ی بازی ها از او در مرکز زمین استفاده می کند تا هماهنگی تیمی با ابراهیمی به دست بیاید.

کاوه رضایی؛ مهاجم چند کاره
مهاجم استقلال بهترین گلزن این تیم است و با ۶ پاس گل در صدر بازیکنان گلساز قرار دارد. به این لیست اضافه کنید که کاوه رضایی با دوندگی بالا به خوبی بازی حریف را تخریب می کند و حضور او برای استقلال نعمت است. رضایی نیز مانند رابسون در ابتدای فصل به استقلال پیوست و بعد از گلزنی در هفته پنجم، ستاره ی استقلال در خط حمله است.

هر سه ستون استقلال اما با مشکلی یکسان مواجه هستند؛ قرارداد این سه بازیکن در پایان فصل به اتمام می رسد و مدیران استقلال با توجه به نمایش درخشان این بازیکنان که قطعا پیشنهادهای مناسبی را برای آنها ایجاد می کنند، باید مانند آنچه مدیران پرسپولیس انجام دادند، قرارداد سه ستاره ی خود را پیش از پایان فصل تمدید کنند. رابسون به عنوان بازیکن قرضی در استقلال حضور دارد و مانند رضایی و ابراهیمی در پایان فصل قرارداد او با استقلال به اتمام می رسد و مدیران استقلال قطعا باید با تسویه حساب با این بازیکنان، پرونده تمدید قرارداد این بازیکنان را تسهیل کنند.

هر چند در این راه مدیران استقلال با بی پولی دست و پنجه نرم می کنند؛ اما قطعا این اتفاق می تواند نگاه ها را به کادر مدیریتی استقلال عوض کند تا با تمدید قرارداد این سه عنصر تاثیر گذار، استقلال نیز بتواند لیگ هفدهم را با حداقل حاشیه آغاز کند.