سیاست شهر
کد خبر : 2433
سه شنبه - 24 اسفند 1395 - 17:34

وزیر اطلاعات: امنیت همراه با نشاط و آرامش، رویکرد وزارت اطلاعات است

وزیر اطلاعات گفت: رویکرد این وزارتخانه، تامین امنیت پایدار و درونزا همراه با نشاط و سرور اجتماعی با استفاده از شیوه های علمی و نرم افزاری است.

وزیر اطلاعات: امنیت همراه با نشاط و آرامش، رویکرد وزارت اطلاعات است

به گزارش “شورا نیوز “ و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در همایش ‘ انتخابات ۹۶، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار ‘ در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، افزود: مشارکت مردم ، استفاده از روش های علمی ، بهره گیری از عقل، اندیشه، دانش و توجه به امنیت فراگیر از مهمترین عوامل برقراری امنیت پایدار است.
وی بیان کرد: تامین امنیت همراه با سرور و نشاط و بهره گیری از روش های علمی باعث رشد و شکوفایی جامعه در عرصه های مختلف بویژه علم، فناوری، فرهنگ و هنر می شود.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه هرنوع حرکتی که به امنیت روانی جامعه آسیب برساند، ممنوع است، افزود: باید تلاش شود تا امنیت پایدار و فراگیر با به کارگیری از راهکارها و روش های علمی و نرم افزاری ایجاد شود و این برگرفته از معارف دینی و اسلامی است.
وی برقراری و حفظ امنیت را وظیفه حکومت دانست و گفت: براساس روایات و احادیث حکومت موظف است امنیت را فراهم کند تا در پرتو آن مردم امنیت و آرامش را حس کنند.
حجت الاسلام علوی تاکید کرد: چنانچه امنیت در جامعه باشد اما لبخند بر لبان مردم نباشد و مردم احساس امنیت و کرامت نکنند، خیرات و برکات امنیت بر آن جامعه تاثیرگذار نیست.
وی یکی از راهکارهای امنیت پایدار و درون زا را حفظ کرامت انسان ها به عنوان یک نعمت خدادادی دانست و افزود: هیچکس مجاز به سلب این نعمت نیست و حتی خود شخص نیز مجاز به از بین بردن و آسیب رساندن به این جایگاه نیست.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: ریشه بسیاری از جرایم و ناهنجاریها ، عُقده ها ، تحقیرها و آسیب رساندن به شخصیت مردم است و امروز عقده حقارت ریشه بسیاری از نا امنی هاست.
وی با اشاره به اهمیت بهداشت روانی جامعه از منظر اسلام گفت: اسلام، شکستن، تحقیر و از بین بردن شخصیت دیگران را حرام کرده و در این دین آسمانی، ایجاد امنیت روانی در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار است.
وزیر اطلاعات با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بی بدیل نظام جمهوری اسلامی گفت: وزارت اطلاعات با بنیه علمی بالا و اشرافیت اطلاعاتی ، رویکرد سخت ‌افزاری را در پیش نخواهد گرفت زیرا دستگاه اطلاعاتی را برای ریشه یابی ناامنی ها و مدیریت بحران ها تشکیل شده تا با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری خود، ناامنی را ریشه کن کند.
حجت الاسلام علوی تصریح کرد: کار اطلاعاتی باید اخلاق محور باشد و وزارت اطلاعات با این رویکرد وظایف خود را انجام می دهد زیرا امنیت پایدار ، دروزن زا و مبتنی براخلاق موجب رشد و شکوفایی جامعه می شود.
وی افزود: ایجاد رعب فقط باید در مقابل دشمن باشد و داعش باید از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بترسد نه شهروندان داخلی زیرا در این صورت از شکوفایی جلوگیری خواهد شد.
وزیر اطلاعات بابیان اینکه با معصیت نمی توان، امنیت برقرارکرد، افزود: اسلام اجازه ورود به حریم خصوصی مردم را نمی‌ دهد و این کار معصیت است و معصیت نیز ما را به جایی نخواهد رساند.
وی تصریح کرد : نیت‌ خوانی ممنوع است و نباید با آبروی مردم بازی شود زیرا این عمل از بدترین اعمال برای آزردن یک مؤمن است.
** تخریب در انتخابات ممنوع است **
وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی افزود: حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، بزرگترین قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به اینکه باید فضای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم و وحدت ملی پاس داشته شود، گفت: حرکت های تخریبی، فضای وحدت آفرین جامعه را از بین می برد و وزارت اطلاعات با اقدام های قانونی و اخلاق محور تلاش خواهد کرد از ایجاد فضای تخریبی در انتخابات جلوگیری شود.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید بدون تخریب دیگران، با ارائه برنامه کاری، تلاش کنند تا خود را اثبات کنند و از رفتارهایی که موجب خدشه به فضای وحدت آفرین جامعه می شود، خودداری کنند.
حجت الاسلام علوی با یادآوری این نکته که انتخابات سال ۹۴ در کمال آرامش و همدلی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد اردیبهشت سال آینده انتخاباتی برگزار شود که برای جامعه، نظام و انقلاب سرمایه اجتماعی باشد.
وزیر اطلاعات دوشنبه شب به منظور شرکت در همایش ‘ انتخابات ۹۶، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار ‘ وارد اصفهان شد.
سید محمود علوی همچنین در این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی از علمای اصفهان و رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان دیدار کرد.
شرکت در شورای اداری اصفهان نیز از دیگر برنامه های سفر وزیر اطلاعات به اصفهان اعلام شده است.