دسته‌بندی نشده
کد خبر : 2361
سه شنبه - 24 اسفند 1395 - 13:23
حق شناس خبر داد:

ساخت مسکن حمایتی برای اقشار نیازمند /سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد

معاون مسکن ‌شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ گفت: این نهاد در هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه، ساخت بیش از ۵۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی برای اقشار کم ‌درآمد را در برنامه دارد.

ساخت مسکن حمایتی برای اقشار نیازمند /سکونت ۲۳ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد

به گزارش «شورا نیوز»  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حق شناس معاون مسکن ‌شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ امروز در حاشیه بازدید از طرح ۴۹۲ واحدی روستای سلطان آباد شیراز، خیران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در پروژه های مسکن شهری را به مشارکت در احداث طرح های حمایتی برای نیازمندان جامعه فرا خواند.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن اجتماعی، تأمین زمین با وزارت راه و شهرسازی است، بیان داشت: سرمایه‌گذاران و متقاضیانی که مبالغ قابل ‌توجهی برای ساخت مسکن استیجاری در اختیار دارند می توانند از طریق تسهیلاتی که در این لایحه پیش بینی شده است، برای تأمین بخشی از نیاز مالی اجرای طرح اقدام کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: متقاضیان ساخت مسکن حمایتی می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که به مدت ۱۰ سال بین آنها و بنیاد مسکن امضا می‌شود، واحدهای مسکونی را زیر ‌نظارت این بنیاد بسازند و بخشی از آنها را به خانوارهایی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر نهادها شناسایی شده‌اند، تحویل دهند.

حق ‌شناس، با اشاره به اینکه وظیفه تأمین مسکن اقشار کم‌ درآمد را دولت به بنیاد مسکن انقلاب ‌اسلامی تفویض کرده است، گفت: برنامه تامین مسکن اقشار کم‌ درآمد در ۲ قالب مسکن‌ اجتماعی و مسکن‌ حمایتی به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی تهیه شده و مسئولیت اجرای آن برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

۲۳ درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده سکونت دارند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از مطالب خود بر لزوم احیای بافت های فرسوده شهری تأکید کرد : هم اینک ۲۳ درصد جمعیت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند.

حق شناس ادامه داد: احیای بافت های فرسوده هم از نظر فرهنگی و هویتی و هم از نظر مقاوم سازی و بهسازی مسکن شهری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تا پایان سال ۹۵ گفت: از ۳۴۷ هزار واحد مسکن مهر اجرا شده توسط بنیاد مسکن در کشور، حدود ۳۰۳ هزار واحد تحویل داده شده و واحدهای باقی مانده را تا پایان سال ۹۵ تحویل می دهیم.
انتهای پیام/