فرهنگ شهری
کد خبر : 2207
دوشنبه - 23 اسفند 1395 - 12:24

«چتر خیس» حامد همایون بر سر برج میلاد

۲۰ اسفندماه آخرین کنسرت امسال حامد همایون در تهران با حضور تماشاگران پر تعداد این خواننده جوان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و همایون قطعاتی از آلبوم “دوباره عشق” را برای مخاطبانش اجرا کرد. با پخش کلیپی از برنامه‌های قدیمی شرکت ترانه شرقی که در آن تصاویری از اجراهای گروه آریان هم دیده می‌شد، […]

«چتر خیس» حامد همایون بر سر برج میلاد

۲۰ اسفندماه آخرین کنسرت امسال حامد همایون در تهران با حضور تماشاگران پر تعداد این خواننده جوان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و همایون قطعاتی از آلبوم “دوباره عشق” را برای مخاطبانش اجرا کرد.

با پخش کلیپی از برنامه‌های قدیمی شرکت ترانه شرقی که در آن تصاویری از اجراهای گروه آریان هم دیده می‌شد، مخاطبان به وجد آمدند و همه چیز برای شروع کنسرت همایون مهیا شد. مدتی بعد تصویر و اسم هر یک از نوازندگان ارکستر “ترانه وار” بر روی نمایشگر سالن همایش‌های برج میلاد نقش بست و این ارکستر ۱۰ نفره به روی صحنه آمد و شروع به نواختن اورتور قطعه موفق “به چشمات قسم” کرد. چند ثانیه‌ای از اجرای موسیقی توسط ارکستر نگذشته بود که همایون از سمت چپ استیج به روی صحنه آمد و در میان تشویق هواداران قطعه اول این کنسرت را خواند.

همایون بلافاصله پس از اجرای قطعه نخست، اثر “چنین کنم چنان کنم” را اجرا کرد. در ادامه نوبت به اجرای تیتراژ برنامه “فرمول۱” رسید و بعد از قطعه “خدا همین حوالیه”، اثر “دوباره عشق” خوانده شد.

خواننده آلبوم “دوباره عشق” که حسابی از جو سالن همایش‌های برج میلاد به وجد آمده بود، قبل از اجرای قطعه بعدی به طرفدارانش گفت که همه با هم بگویند خدا را شکر. این اتفاق که افتاد، اثر “مردم شهر” اجرا شد که همایون آن را سال گذشته به مناسبت نوروز منتشر کرده بود و فضای اثر قرابت بسیاری با حال و هوای مردم ایران در روزهای اخیر دارد.

حامد همایون که معمولاً در کنسرت‌هایش خیلی کمتر صحبت می‌کند و بلافاصله پس از اجرای یک قطعه به سراغ قطعه دیگر می‌رود، در میانه‌های کنسرت چند کلامی با هوادارانش صحبت کرد. او ضمن تشکر از حضور مخاطبانش، رو به آن‌ها گفت: برگزاری کنسرت یک سری مراحل دارد که باید طی شود تا ما به شما برسیم. امیدوارم که خداوند این توانایی را به ما بدهد که بتوانیم دوباره شما را ببینم.

سپس نوبت‌ به تنها اثر غمگین همایون رسید که فضای متفاوت‌تری با سایر قطعات این خواننده دارد. اثر “مجنون” که پیشتر با نام “هنوزم همونم” منتشر شده بود، در فضایی آرام و با همخوانی هواداران پرشمار حامد همایون خوانده شد. در ادامه این قطعه اسلو، سرآلبومی مجموعه “دوباره عشق” که “دیوونگی” نام دارد اجرا شد و دوباره سالن همایش‌های برج میلاد به وجد آمد.
“چه عشقی”، “قسمت”، “شیدایی”، “بارون که زد” و “چتر خیس” دیگر قطعات اجرا شده در این کنسرت بودند که در این میان اجرای قطعه “چتر خیس” با استقبال فوق‌العاده‌ای همراه شد و حاضرین در برج میلاد آن را همراه با حامد همایون همخوانی کردند.

در اواخر کنسرت و پس از اجرای یک قطعه اینسترومنتال که شروع آرامی داشت و در ادامه به شور بالایی رسید، حامد همایون مدیر عامل شرکت ترانه شرقی را به حاضرین معرفی کرد. او پس از معرفی محسن رجب‌پور، تصریح کرد: شرکت ترانه شرقی به مدیریت آقای رجب‌پور زحمت برگزاری این کنسرت را کشیده. من با افتخار خیلی خوشحالم که خواننده این شرکت هستم.
کنسرت شب گذشته با تکرار سه قطعه پرطرفدار حامد همایون به پایان رسید. در انتهای این کنسرت به ترتیب سه اثر “چنین کنم چنان کنم”، “به چشمات قسم” و “شیدایی” توسط ارکستر “ترانه وار” نواخته شدند و آخرین کنسرت همایون در سال ۹۵ در شهر تهران به پایان رسید.

اعضای ارکستر “ترانه وار” را برای اجرای این کنسرت، حامد همایون به عنوان خواننده، سامان امامی (رهبر ارکستر و گیتار و کیبورد)، سینا ذکایی (دودوک)، پیمان لطیفی (درامز)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، پوریا ربانیان (پرکاشن)، آلن بارسخیان (گیتار الکتریک)، محمد افشانی (گیتار)، امیرحسین توکلی (تار و سه‌تار) و علیرضا توسلی (دف) تشکیل می‌دادند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همسرشان دو مهمان‌ ویژه این کنسرت بودند.

حامد همایون پس از این کنسرت در روزهای دوشنبه ۲۳ و سه‌شنبه ۲۴ اسفند در شهر رشت و در روز چهارشنبه ۲۵ اسفند در شهر قزوین به صحنه می‌رود. همچنین وی پس از ایام نوروز برای برگزاری نخستین تور اروپایی خود به انگلستان، آلمان و سوئد سفر خواهد کرد.