به گزارش «شورانیوز»  به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در سیصد و سی و ششمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش توسط دبیردبیران شورایاری منطقه ۳ اعضای شورا نقطه نظرات خود را نسبت به موارد مطرح شده ایراد نمودند.

احمد دنیا مالی :توجه به حمل و نقل عمومی منطقه ۳ در بودجه بیشتر شود
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تقویت حمل و نقل عمومی در این منطقه تنها سرویس دهی به اهالی این منطقه نیست، گفت: مناطقی نظیر منطقه ۱،۲ و ۳ بخشی از بار متغیر ترافیکی به سبب حضور وزارتخانه ها و بخش های حاکمیتی را متحمل می شوند زیرا تقویت شبکه حمل و نقل عمومی در این مناطق به معنای سرویس دهی برای کل شهر است .
دنیا مالی افزود : این در شرایطی است که مناطقی مانند منطقه ۱۱ جز مناطق برخوردار از لحاظ حمل و نقل عمومی است که دارای ۱۷ ایستگاه مترو می باشند .
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل تاکید کرد : می بایست بودجه های مازاد با کارکرد فرا منطقه ای در این منطقه دیده شود و توجه به حمل و نقل عمومی در بودجه برای مناطقی مانند منطقه ۳ بیشتر شود .

اقبال شاکری :ایجاد خط اتوبوسرانی از ولیعصر به شهران/ تقاطع نیایش ولیعصر از جمله مشکلات ترافیکی منطقه ۳ است
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : تقاطع ولیعصر و نیایش از جمله گره های ترافیکی است که معضلات روزمره ترافیکی اهالی منطقه را افزایش داده و این محور نیاز به احداث پارکینگ دارد گرچه فعالیت های عمرانی کنونی نیز معضلات ترافیکی را تشدید کرده است .

شاکری با بیان اینکه گزارش‌ شورایاری‌ها منبع خوبی برای لحاظ کردن برنامه و بودجه است اظهار داشت : دسترسی منطقه ۳ در بخش شمالی و جنوبی خوب است ولی در بخش شرقی، غربی دسترسی خوبی ندارد و احداث زیر گذر آرش اسفندیار در همین راستا بوده است.
شاکری،گفت: در کنار پارک ملت و بیمارستان قلب نیز نیاز به احداث پارکینگ است و ایجاد خطوط ون و اتوبوسرانی از چهارراه ولیعصر تا شهران نیز باید ایجاد شود چرا که مردم برای تردد در این محدوده با مشکلاتی مواجه هستند.

احمد حکیمی پور نیز گفت در گزارش شورایاری ها می توانیم بازخورد تصمیمات شورا را ببنیم بنابراین این گزارش ها باید به دقت رصد شود و اگر نقصی در اجرای مصوبات شورا وجود دارد برطرف شود.

اسماعیل دوستی :ادامه بزرگراه کردستان به چمران تکمیل شود
نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز گفت : منطقه ۳ هم به مناطق شمالی و هم به مناطق جنوبی سرویس می دهد و لذا سفر های روزانه در آن نسبت به تعداد جمعیتی که دارد دو برابر می شود .

وی ادامه داد باید برنامه ریزی های ترافیکی در این منطقه اجرا شود که از جمله آنها می توان به ادامه بزرگراه کردستان به بزرگراه شهید چمران اشاره کرد که می بایست تکمیل گردد. همچنین تقاطع صدر و شریعتی نیز یکی از پروژه‌های مهم است که رها شده است.

علی صابری نیز بیان کرد : در منطقه ۳ پارک شریعتی به عنوان اولین پارک مناسب سازی شده برای کودکان معلول است که جای تشکر دارد .

معصومه آباد : به مشکلات دانشگاه الزهرا رسیدگی شود
رییس کمیته ایمنی شورا ی اسلامی شهر تهران، گفت : دانشگاه الزهرا به عنوان یک برند شناخته می شود و سابقه طولانی در پذیرش دانشجویان دختر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مکان این دانشگاه در محیطی واقع شده که مکانیکی و صافکاری در فضای اطراف دانشگاه موجود است و موجب ناامنی برای دانشجویان این دانشگاه می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه الزهرا امضا شد که فضای کناری خوابگاه دخترانه به مرکز ورزشی و تفریحی تبدیل شود ولی این تفاهم‌نامه با تغییر شهردار فراموش شده در حالی که شهرداری می خواهد در این فضا میدان میوه تره بار ایجاد کند.

آباد افزود : میدان میوه و تره بار مورد نیاز ساکنین است ولی در نظر داشته باشید نوع تردد افراد فضای کالبدی دانشگاه و نیز خوابگاه دختران را تهدید می کند.

حقانی :طرح آزمایشی انتخاب شهردار ناحیه توسط شورایاران اجرا شود
محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ،با اشاره به مشکلات محله ده ونک ، گفت: ده ونک طرح موضعی دارد که باید حل این مشکلات در اولویت مسائل منطقه قرار گیرد،چرا که این بخش از منطقه ۳ مشکلات فراوانی در خدمات رسانی شهری دارد.
وی همچنین در ادامه پیشنهاد داد: طرح آزمایشی انتخاب شهردار ناحیه توسط شورایاران در یکی از نواحی شهری اجرایی شود
طلائی نیز در پاسخ گفت: از سال ۸۶ انتخاب شهردار ناحیه توسط شورایاران در حال پیگیری است.

مرتضی طلایی : اظهارات وزیر راه و شهر سازی جای پاسخ دارد
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز ،گفت : همانطور که بارها اعلام داشتیم گزارش های شورایاری در تنظیم بودجه به کار می آید.

وی در ادامه افزود : روز درختکاری این هفته برگزار شد و همچون سال‌های قبل به دست مسئولان و مقام معظم رهبری در این روز درختی کاشته شد تا حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.

طلایی در ادامه به برگزاری کنفرانس لایحه مدیریت شهری اشاره داشت و گفت: تعدادی از شورایاران در این کنفرانس حضور داشتند و امیدواریم دستاوردهای این کنفرانس در مدیریت یکپارچه شهری لحاظ شود.

وی گفت: در کنفرانس روز گذشته وزیر مسکن، راه و شهرسازی اظهاراتی داشت که باید به موارد عنوان شده پاسخ داده شود.

وی افزود: اظهارات وزیر شاید در کلام کاربردی باشد اما در مواردی مدیریت شهری را مورد اتهام قرار داده است که باید در مهلت مشخص پاسخ داده شود.

طلایی سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را نیز که در این هفته است، تبریک گفت.